Pretraga

Zašto se u rujnu iznenada urušila prometna žila kucavica u Njemačkoj? Stručnjaci negiraju konstrukcijsku grešku

A- A+

Most Carola u Dresdenu bio je jedna od ključnih prometnih veza između gradske jezgre i ostalih dijelova grada dug 100 metara. Potom se u rujnu iznenada jedan dio mosta urušio i pao u rijeku Elbu. Nakon tri mjeseca istrage njemački stručnjaci su se konačno usuglasili oko razloga pada mosta. Zaključili su da je jedan od brojnih primjera toga da je infrastruktura u Njemačkoj općenito u lošem stanju, a odbili su mogućnost da je mostu presudila konstrukcijska greška.

most Dresden

most Dresden | foto: screen shot you tube

Kad se njime vozilo, Most Carola bio je prometna žila kucavica duga 100 metara u Dresdenu, koji je spajao jezgru s drugim dijelovima grada. U rujnu ove godine jedan dio iznenada se urušio i pao u rijeku Elbu, nakon čega je zatvoreno cijelo područje mosta. Stručnjaci su se konačno usuglasili oko uzroka pada.

Izdvojeni članak

Problemi zagrebačkih mostova: ‘Puknuti’ zid, tramvajski kolosijek koji propada, jedan se skoro urušio

Otkriven uzrok

U trenutku urušavanja mosta uzrok je bio nepoznat, a za vrijeme pada most nitko se nasreću nije nalazio na ili ispod mosta. Dronovi su odmah pušteni preko posta, dok su građani upozoreni da ne prolaze mostom.

– Još uvijek postoji akutna opasnost po život i opasnost od kolapsa, poručio je glasnogovornik vatrogasne brigade Michael Klahre u videoporuci na kanalima društvenih medija.

Tri mjeseca nakon urušavanja, stručnjaci su se usuglasili oko uzroka urušavanja. Bili su šokirani stanjem mosta koje su zatekli, rekao je Steffen Marx, profesor s Tehničkog sveučilišta (TU) u Dresdenu.

– Carolin most vrijedna je građevina, ali s obzirom na postojeću konstelaciju isključujemo mogućnost djelomičnog puštanja mosta u promet, prenosi Marxovu izjavu dw.com.

most Dresden

most Dresden | foto: screen shot you tube

Presudila korozija

Da bi otkrili razlog urušavanja mosta, na istrazi su radili stručnjaci iz cijele države. Otkrili su da je korozija u trenutku nesreće bila u tolikoj mjeri napredovala da je prilikom očevida zamijećeno kako su na licu mjesta popucale žice, točnije sajle koje su osiguravale konstrukciju u tolikoj mjeri da nešto tako njemački stručnjak za mostove nikada nije vidio.

– U laboratoriju smo bili konfrontirani s užasom. Otkrili smo mnoštvo malih pukotina. Radilo se o puknućima koji su sezali skoro do sredine čeličnih dijelova konstrukcije, rekao je Marx, naglasivši kako njegov tim ne može preuzeti odgovornost za puštanje u promet onog dijela koji se nije srušio.

Objasnio je da bi konstrukcija mogla puknuti čim bi mostom krenuli ponovno voziti automobili. Zbog prometa bi se povećala oštećenja na mostu pa bi se javila mogućnost da se uruši i dio mosta koji nije pao u rijeku.

Podsjećamo, most Carola jedan je od glavnih prometnih prijelaza u Dresdenu. Konstrukcija je dovršena 1971. godine, a nazvan je po supruzi kralja Alberta od Saske. Urušio se dio mosta koji je sadržavao dio za tramvajske pruge i pješački promet, dok dio za cestovni promet nije zahvaćen, ali je prema riječima stručnjaka trenutno neupotrebljiv. Stručnjak Marx ipak je odbacio mogućnost da je most pao zbog konstrukcijske greške.

Most Carola samo je jedan od elemenata infrastrukture u Njemačkoj koji je u lošem stanju. Ovaj u Münchenu kreće u rekonstrukciju, a kako će se sanirati pročitajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap