Kreće rušenje mosta preko Drave, teška mašinerija stiže, sve će trajati 6 mjeseci
Do kraja lipnja trebao bi započeti proces demontaže i rušenja velikog čeličnog mosta preko Drave kod Koprivnice. Riječ je o starom željezničkom mostu koji je postao prošlost nakon što je lani za promet otvoren novi most na Dravi kod Botova. Zahvat će biti zahtjevan obzirom da most ima golemi čelični nosač na četiri oslonca i tri raspona, te da duljina mosta iznosi 301,3 metra. Procjenjuje se će postupak trajati šest mjeseci.

stari most Drava | foto: HŽ Infrastruktura
Novoizgrađeni kolosijek preko novog mosta Drava u Botovu, od kolodvora Novo Drnje do mađarske granice dužine 2,5 kilometara pušten je u promet u prosincu 2024. Most je dug 300 metara, visok i širok po 10 metara i težak čak 4 tisuće tona sastavljao se na obali uz lokaciju montaže. Na projektu je bila angažirana turska kompaniji Cengiz Insaat, a vrijednost radova iznosila je 26 milijuna eura.
Novi kolosijek, kao i most Drava, izgrađeni su u sklopu projekta ‘Rekonstrukcija postojećeg i izgradnja drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica’. Novi kolosijek završava na državnoj granici s Mađarskom gdje se dalje nastavlja na postojeću infrastrukturu Mađarskih željeznica (MAV-a).
Realizacijom ovog važnog projekta suvišnim je postao stari most na golemim čeličnim nosačima na četiri oslonca i tri raspona, te ukupne duljine od 301,3 metra. Most je građen od 1958. do 1962. godine, uz modernizaciju provedenu 1982. godine, te je dobro služio preko 60 godina, a uz željezničke tračnice imao je i kolni trak.

most Drava | foto: HŽ Infrastruktura
Teška mašinerija stiže u lipnju
Zanimljivo je da je temeljita sanacija željezničkog mosta Drava Botovo obavljena i između 2015. i 2017. godine. Tada je u obnovu utrošeno 530.000 eura koji će sada, doslovno, biti bačeni u vodu jer most više nije potreban i HŽ je potvrdio da uskoro ide u rušenje.
– S obzirom na trenutačnu dinamiku odvijanja radova na projektu rekonstrukcije postojećeg i izgradnje drugog kolosijeka na dionici Križevci – Koprivnica – državna granica, planirani početak radova na uklanjanju starog mosta Drava predviđen je početkom lipnja. Zbog kompleksnosti cjelokupnog postupka povlačenja mosta i njegove demontaže, kao i radova vezanih za uređenje obaloutvrde i okolnog prostora, planirano trajanje rušenja je šest mjeseci, rekli su za danica.hr iz HŽ Infrastrukture.
Pokušaj spašavanja
Treba reći i da je postojao projekt koji je trebao spriječiti rušenje mosta. Obuhvaćao je njegovu prenamjenu u, ni manje, ni više nego muzej! Vrlo konkretno, u ‘Muzej Drav’ koji su osmisli umjetnik i arhitekt Antonio Grgić, tadašnji direktor Muzeja Koprivnice Marijan Špoljar i povjesničar, Hrvoje Petrić.
Projekt je čak dobio i potporu Županije na čelu sa županom Darkom Korenom, a za realizaciju su bili zainteresirani u Hrvatskim željeznicama koje su vlasnik mosta. No, ova priča ostala je – na priči. Konkretni potezi nisu odrađeni da most postane muzej, i sada se može čekati samo rušenje.

Muzeja Drave | foto: Antonio Grgić
Doznajte ovdje sve o procesu izgradnje i montaže mosta Drava.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.