Decollective – studio za uređenje interijera koji utire put novim trendovima na ovom području!
Decollective je studio koji se bavi uređenjem interijera, ali na malo drugačiji način. Naime, njegov glavni fokus su 3D rendering i staging, odnosno house staging. Što uopće ovi pojmovi jesu, kako izgleda rad na jednom takvom projektu i na koje projekte su posebno ponosne, reći će nam Vedrana Bašić i Dorja Kožić, osnivačice spomenutog studija.
– Decollective je nastao kao suradnja Vedrane Bašić i Dorje Kožić. Zbližili su nas zajednička estetika, inspiracije i želja za radom na sceni hrvatskog dizajna interijera. Iako imamo drugačiji pristup i različitu pozadinu, upravo to je ono što upotpunjuje zajedničku suradnju. Vedrana, diplomirana ekonomistica, ima puno iskustva u budgetingu, komunikaciji s klijentima i obilasku specijaliziranih dućana, dok Dorja izrađuje nacrte, moodboardove, skice i fotorendere. Na kraju finalni dizajn i projekt je kolaboracija zajedničkih ideja i želja, započinju Vedrana i Dorja.
Djevojke ističu kako su na sve projekte jako ponosne jer u svaki ulažu jednak trud i rad te svakom projektu pristupaju jednako, radilo se o malom projektu ili velikom, o redizajnu prostorija ili stvaranju od početka.
– Dosta smo radile renovacije postojećih prostora, gdje se prostori mogu usporediti prije i poslije, a radile smo i izloge barber shopova, apartmane, cijele stanove, pojedinačne prostorije. Svaki projekt nosi svoje, ljepote i izazove, kao i svaki klijent, kažu nam Vedrana i Dorja.
Galerija 8 Fotografija
OtvoriDjevojke su radile i dvije vile u Istri kraj Poreča. To je ujedno njihov najveći projekt.
– Imale smo mnogo lijepih i teških trenutaka, ali ono najbitnije je da smo svoje poslovanje dignule na jednu puno višu razinu. Imale smo priliku raditi na stvarima koje su do sada bile van naše nadležnosti. Također, stil u kojem smo radile (Wabi-Sabi) je naš najdraži stil. Tu smo mogle primijeniti sve ono čemu inače težimo: prirodni materijali, neutralni tonovi, minimalizam u prostoru, jednostavne i čiste linije…, pričaju nam ove kreativke.
House staging – trend koji kod nas tek dolazi
Vedrana i Dorja su nam detaljno objasnile što je house staging koji smo spomenuli u uvodu.
– House staging je nešto što je vani, na zapadu već neko vrijeme aktualno i polako prodire do naših prostora. Glavni cilj je s manjim budžetom urediti prostor za prodaju/najam. Mnogi nisu u mogućnosti, što zbog vremena, što zbog novaca, u potpunosti preurediti prostore, pa se sve više ljudi okreće upravo ovoj opciji. Prostori se uglavnom uređuju na način da nema velikih građevinskih radova. Layout prostora se može blago modificirati i naglasak se stavlja na osvježavanje, moderniziranje zidova, pločica i namještaja. Opseg preuređenja uvelike ovisi o budgetu. Također postoji opcija izrade 3d fotorendera. Uzima se postojeći prostori izrađuje se potpuno dizajnersko rješenje koje se prikazuje kroz rendere. Prostor se uređuje pomoću softvera. Znači prilikom najma/prodaje se prilažu i fotorenderi gdje kupac ima uvid u potencijalno preuređen prostor, objašnjavaju naše sugovornice.
Riječ je o dosta dobroj opciji jer kupac može promijeniti cijeli izgled po gotovim nacrtima i unaprijed definiranim elementima. Potrebno vrijeme za fotorender je oko tjedan dana, što daje poprilično brz uvid u sve mogućnosti prostora. Ovo se ponajviše odnosi na prodaju jer većina ljudi ne može vizualizirati kako neki prostor može izgledati i koje funkcije sve može imati, a kroz tlocrtni prikaz i fotorender se sve može prikazati. Druga stvar koju Decollective želi napraviti i miču se mišjim koracima u tom naumu, je osvijestiti važnost dobrog projekta interijera, odnosno dobrog budžetiranja kako bi se izbjegla situacija da narednih 5 godina imamo nedovršen interijer jer smo ostali bez sredstava ili da mijenjamo layout jer nakon par mjeseci ili godina življenja u prostoru shvatimo da nije praktičan. Iskustvo i znanje pogotovo kod prvih vlasnika nekretnina stvarno može biti veliki benefit i ušteda.
– Tu ne govorimo o velikim i skupim dizajnerskim projektima, nego o prosječnom prostoru koji je pametno isplaniran i funkcionalan. Koji materijal odabrati za koji prostor, da li su u stanu mala djeca, životinje … sve to jako utječe na odabire i opremanje. Tu je jako bitan dobar input od klijenta, o njegovom životnom stilu, navikama, željama. Interijeri su puno više od lijepih zavjesa i slika na zidu , to je životni prostor koji treba služiti nama, ne mi njima, dodaju osnivačice Decollectivea.
Odlazak po namještaj zna biti više izazov nego gušt
Zanimalo nas je gdje djevojke traže namještaj za potrebe svog posla, pogotovo jer kažu da im je to najdraži dio posla.
Kako Hrvatska i nema baš velik izbor kvalitetnih trgovina, nekada to zna biti više izazov nego gušt, a tu pričamo o namještaju koji nije dizajnerski jer toga čak i imamo, ali nažalost nije dostupan svima . Postoji puno web shopova, ali bez showrooma je odlazak po namještaj problematičan jer su djevojke mišljenja da se stolica, sofa, fotelja i sličan namještaj svakako mora probati, osjetiti tekstura tkanine, vidjeti boja itd. Svakako bi zdvojile Gnijezdo kao najdraži dućan, upravo zato što ima veliki showroom gdje puno toga možete probati, a i zastupnici su nizozemskih brandova koji su poznati po funkcionalnoj estetici te su cjenovno pristupačni. Ujedno bi izdvojile Prostoriju kao vrhunski hrvatski brend.
– Namještaj po mjeri je nešto što koristimo vrlo često. Svakako pratimo trendove iako moramo napomenuti da mi u prosjeku kasnimo 4 do 5 godina što se tiče materijala i boja i stilova. Iako ih pratimo, vrlo je bitno imati na umu da je puno teže zamijeniti kuhinju ili ormar nego, majicu ili cipele, a i puno skuplje je, a trendovi u interijerima se mijenjaju brzinom kao u modi. Zato uvijek pazimo da trendovski elementi koje uvodimo u prostor, kao što su boja zida, rasvjetno tijelo ili tekstilna dekoracija, budu lako zamjenjivi, dodaju naše sugovornice.
Ovakav posao nosi izazove, ali pruža i mnogo prostora za kreativnost
Intervju smo odlučili privesti kraju, upitavši djevojke kako izgleda jedan njihov radni dan i što ih posebno fascinira i inspirira u radu.
– Opseg posla ovisi o raznim fazama preuređenja. Najviše posla imamo na samom početku gdje je potrebno točno definirati svaku stavku koja će se ukomponirati u kompletni dizajn, elektro – nacrti, nacrti za vodu, nacrti namještaja. To znači više dnevno i svakodnevno traženje inspiracija i rješenja. Također ova faza predstavlja i stalnu komunikaciju s investitorima kako bi se što jasnije realizirale njihove želje. Ali prije svega toga dolazi faza istraživanja gdje se odabire stil i gradi cijela priča oko prostora, objašnjavaju osnivačice Decollectivea te dodaju da im je ta početna faza najdraži dio procesa jer su tad sve opcije otvorene te je tu potrebna najveća razina kreativnosti i praktičnog razmišljanja.
Tada uglavnom komuniciraju međusobno i s investitorima. Kasnije kada projekt dolazi do realizacije dolazi i do faze konstantnog komuniciranja s izvođačima radova, dobavljačima i svim drugim sudionicima. U tom trenutku treba paziti na dobro izvršavanje nacrta studija Decollective, dok je definitivno najljepši dio projekta onaj finalni.
– Tada napokon imamo priliku vidjeti realizaciju naše ideje. Ovakva vrsta posla pruža konstantnu dinamiku. Niti jedan dan nije isti. Ponekad cijele dane obilazimo trgovine i gradilišta, a ponekad smo tjednima za računalom i radimo nacrte. Za svaki projekt imamo drugačiji pristup i radimo s različitim ljudima i različitim elementima. To iziskuje veliku dozu prilagođavanja, ali na kraju i mnogo prostora za kreativnost, zaključuju naše sugovornice.