Pretraga

Zahvaljujući domaćoj firmi ‘Kupole’ više nisu rezervirane samo za Advent i slična događanja

A- A+

Za Kupole, tvrtku osnovanu u Zagrebu 2011. godine, koja se bavi proizvodnjom, iznajmljivanjem i prodajom geodetskih kupola, vjerojatno ste čuli. Naime, nema događanja u Hrvatskoj koje nije popraćeno upravo kupolama ove tvrtke pa ako i niste čuli za Kupole, onda ste u njihovim kupolama sigurno boravili na Adventu ili kakvom glazbenom festivalu. Kako i zašto su Kupole nastale ispričao nam je Jakša Borić koji je s prijateljem i poslovnom suradnikom Markom Matošićem krenuo u ovu danas prepoznatljivu hrvatsku poduzetničku priču.

Jakša Borić / foto: Privatna arhiva

Marko i ja znamo se cijeli život. On je osnivač kluba Močvara, a ja sam imao tvrtku koja se bavila produkcijom reklama, spotova, filmova i povremeno evenata. Što se tiče nastanka Kupola, na tu temu postoji jedna zanimljiva anegdota. Naime, 2008. godine tražili smo neku vrstu promjene u poslu kojim smo se bavili. Te je godine u Močvari nastupala jedna grupa iz Izraela koja je koristila geodezijsku konstrukciju kao scenografiju. Međutim, na dan predstave krenula je kiša pa smo ju natkrili stretch folijom. Gledajući predstavu pomislili smo: Mogli bismo napraviti ovako nešto, kao neku vrstu šatora. Naravno, prošlo je par godina dok finalni proizvod nije ugledao svjetlo dana, priča nam Jakša.

Iako je lista projekata na kojima su dečki radili poduža, zanimalo nas je postoje li neki na koje su posebno ponosni.

– To su svakako naš prvi projekt Gričevanje, potom IN Music, Exit, i Seastar kao jedni od najuglednijih muzičkih festivala u regiji, 20 godina Porschea u Hrvatskoj – jedan od najvećih korporativnih događaja ikad na ovim prostorima, Snježna kraljica, Europsko prvenstvo u vaterpolu i festivali Outlook i Dimensions, te svečano otvaranje Grand Park Hotela u Rovinju. No, moramo napomenuti i to da imamo par proizvoda koji su jako autentični i nitko ih ne proizvodi. Neki naši mikropatenti su također jako specifični, kaže nam Jakša koji ujedno ističe da sve zasluge ipak ne može preuzeti samo na Marka i sebe.

Naime, na svakom njihovom projektu rade brojni inženjeri, a surađuju i s vanjskim projektantskim kućama.

Kako izgleda proces izrade i postavljanja neke kupole, zanimalo nas je.

–  Za većinu kupola potreban je kamion s kranom da bi se sastavile. Prvo se složi vrh pa se uz pomoć krana ispod njega podmetne sljedeći kat i tako prema dnu kupole. Nakon što je cijela konstrukcija gotova, stavlja se cerada. Inače, jedini smo proizvođač geodetskih kupola u svijetu čiji svi modeli mogu biti sastavljani kao cjelovita zatvorena kupola, ali i kao poluotvoreni koncertni krov. Ovaj originalni koncept pokazao se iznimno uspješnim, posebno u ljetnim mjesecima, objašnjava Jakša.

Kingdome – prva glamping kupola u Hrvata

Kako su kreativci iz Kupola tvorci prve glamping kupole u Hrvata, poželjeli smo doznati više o Kingdome-u, kako je ime ove kupole.

– Taj proizvod razvili smo zbog rastućeg glamping trenda, što je najbrže rastući trend u ovoj industriji. Kingdome je specifičan jer je po svim našim istraživanjima najluksuzniji takav proizvod na svijetu koji možete kupiti. Niti jedan proizvođač sličnih proizvoda nije išao tako daleko da u jednu glamping kupolu stavi detalje poput dizajnerskog namještaja i podnih obloga koje pružaju toplinsku izolaciju. Slobodno možemo reći da je Kingdome na nivou apartmana s pet zvjezdica, a isto tako treba istaknuti i to da je riječ o 100 posto hrvatskom proizvodu. Namještaj, sanitarna oprema i rasvjeta dolazi od renomiranih domaćih proizvođača, a neka od dizajnerskih rješenja osvajala su prestižne međunarodne nagrade. Ukratko, Kingdome je opremljena luksuznom kuhinjom, kupaonicom i vrhunskim dizajnerskim namještajem te je zamišljena kao montažni objekt za turistički smještaj. Čvrstoća, mogućnost sklapanja na gotovo bilo kojoj lokaciji, vrhunski dizajn i visoka dorađenost svih funkcionalnih i estetskih detalja samo su neke od prednosti ovog proizvoda u glamping turizmu, objašnjava Jakša.

Glamping kupola Kingdome / foto: kupole.hr

Kuhinja glamping kupole Kingdome / foto: kupole.hr

Kupaonica glamping kupole Kingdome / foto: kupole.hr

Spavaća soba glamping kupole Kingdome / foto: kupole.hr

Što misliš zašto je glamping postao takav trend, pitali smo Jakšu.

– Ljudi koji zarađuju ozbiljan novac, vrlo često po 100 ili više dana provedu po hotelima pa je hotel zadnje mjesto na koje žele otići kada planiraju odmor. Naravno, ipak žele određenu vrstu komfora, a glamping je pomirio upravo te dvije stvari, odmor i zavidnu razinu komfora. Tome svakako treba pridodati i činjenicu da takva vrsta biznisa pruža brz povrat zarade. Već kroz tri do pet godina možete vratiti uloženo, objašnjava naš sugovornik.

Influencerica Ana Bacinger je napravila čarobno mjesto od svog vrta uz pomoć kupole WizDome. Stoga nas je zanimalo kako je došlo do te suradnje. Isto tako, postavlja se pitanje možemo li reći da je kupola savršen dodatak i u privatnim domovima, a ne samo na velikim festivalskim lokacijama i slično.

WizDome je proizvod koji smo osmislili tijekom korone i to je naš prvi proizvod koji je namijenjen za maloprodaju, odnosno za privatne kupce. Svi naši ostali proizvodi funkcioniraju po B2B modelu, a Wizdome je praktički vrtna sjenica, iako je i on zaživio u B2B tipu prodaje. Inače, imam ga i ja u svom dvorištu na vikendici. Što se tiče suradnje s Anom, do nje je došlo spontano preko zajedničkog poznanstva. Također, treba navesti i to da zahvaljujući dimenzijama koje iznose šxdxv= 340x340x290 cm, WizDome omogućava široku primjenu, ovisno o potrebama kupaca. S druge strane, težina ispod 80 kg pruža priliku za jednostavno prenošenje te rasklapanje i spremanje ako je potrebno. Uz izvedbu pogodnu za toplije dane, dostupna je i verzija s PVC pokrovom – WizDome Winter, koja je kreirana sa svrhom produženja sezone boravka na otvorenom te kao rješenje za proširenje unutrašnjih kapaciteta. Stoga predstavlja izvrsno rješenje koje pomaže poštivanju aktualnih mjera, odnosno fizičko odvajanje gostiju na grupe do šest ljudi, ističe naš sugovornik.

Izdvojeni članak

Mnogi ga znaju kao rock zvijezdu, no on je više od toga! Njegov Život Design studio briljira na području interijera

Buckminster Fuller – njihov glavni uzor

Što vam najbolje ide, pitali smo također Jakšu.

–  Najveći dio naših prihoda dolazi od iznajmljivanja kupola. To je svakako naš core biznis, a ostalo dolazi od prodaje kupola i to svih modela podjednako. Ipak, idemo ka tome da povećamo udio prodaje. U biti tek sada otkrivamo kupce iz turističkog sektora, kaže nam Jakša.

Zanimalo nas je i kojim materijalima te tehnikama, ali i uzorima u smislu imena arhitekata su tvorci Kupola posebno inspirirani u svom radu.

–  Materijali s kojima radimo su drvo, čelik, aluminij, pvc platno i razne varijante tekstila namijenjenog za arhitekturu, dok je naša glavna inspiracija kada govorimo o imenima definitivno Buckminster Fuller. On je izumio geodetsku kupolu, a sav naš rad bazira se na radu ove legende. Inspiraciju nalazimo u našem svakodnevnom životu, ljudima koji nas okružuju i s kojima radimo, i ponekad, kao i svi, na platformama kao što je Pinterest, zaključuje naš sugovornik.

Copy link
Powered by Social Snap