Zaustavljena proizvodnja u riječkoj rafineriji: Za vrijeme obustave neće biti poteškoća s opskrbom
Jedina hrvatska rafinerija, ona smještena u Rijeci, započela je proces obustave proizvodnje. To je objavljeno na web stranici nacionalne naftne kompanije, a naglasili su i da će obustava proizvodnje biti privremena.
Kako piše Novi list, riječka rafinerija nafte je već započela proces privremene obustave rade. Ta obavijest se pojavila na njihovim web stranicama, a najavili su i da će u međuvremenu biti obavljeni neki radovi.
– Rafinerija nafte Rijeka će od 28. listopada 2021. godine započeti proces planirane privremene obustave rada kako bi se izvršila aktivnost promjene katalizatora. Također, privremena obustava će se iskoristiti za izvođenje radova na novim pogonima te prilagodbu postojećih postrojenja u Rafineriji nafte Rijeka. Ina je osigurala opskrbu tržišta svim vrstama goriva za vrijeme obustave, piše u objavi.
Ina je već najavila da će zbog vladine odluke o ograničavanju cijena naftnih derivata svoja premium goriva prodavati samo do isteka postojećih zaliha, zbog ‘značajnog negativnog utjecaja na poslovanje kompanije’, piše Novi list.
Upravi Ine su iz Novog lista uputili upit s nekoliko pitanja: raspolaže li Ina dovoljnim zalihama goriva za normalnu opskrbu tržišta za vrijeme trajanja prekida ili će gorivo morati uvoziti; hoće li eventualni uvoz utjecati na formiranje cijene goriva u maloprodaji po isteku Vladine Uredbe o utvrđivanju najviše maloprodajne cijene derivata kojom je maksimalna cijena benzina određena na 11,10 kuna po litri, a maksimalna cijena dizela na 11 kuna po litri. Saznali su također i da će radovi biti gotovi u siječnju ili veljači iduće godine.
– Kao što smo napomenuli, opskrba tržišta svim vrstama goriva je osigurana za cijelo razdoblje obustave rada, a gorivo će se snabdijevati iz Ininih vlastitih zaliha te po potrebi s mediteranskog tržišta. Eventualni uvoz neće utjecati na cijene goriva nakon isteka Vladine Uredbe o utvrđivanju najviših maloprodajnih cijena naftnih derivata, odgovorili su iz Ine.
I Tifon, u vlasništvu mađarskog MOL-a, odlučio je prodavati premium goriva samo do isteka zaliha – objašnjavajući da Vladina Uredba ‘direktno nepovoljno utječe i na cjelokupno poslovanje, što za posljedicu ima privremenu obustavu opskrbe prodajnih mjesta premium gorivima’, čime su prve negativne reakcije na Uredbu stigle iz kompanija pod kontrolom MOL-a, iako je RH skoro pa većinski vlasnik Ine (44.8%).
Iz Vlade je već najavljeno da je po isteku trajanja Uredbe, ukoliko ne dođe do stabilizacije cijena na tržištu, moguće i uvođenje varijabilnih trošarina na gorivo. Stručnjaci upozoravaju da će pritom i dalje na snazi morati ostati ograničenje cijena trgovcima, jer bi se inače moglo dogoditi da trgovci i dalje dižu cijene i svoje marže, te da cijene nastave rasti.