Pretraga

Metaverse u građevini: Evo kako ćemo tražiti stanove i promatrati napredak gradnje kroz par godina

A- A+

Vjerojatno ste čuli kako je Facebook promijenio ime u ‘Meta’, a vjerojatno onda i znate da razvijaju ‘novu’ tehnologiju koju su nazvali ‘Metaverse’ i u koju su dosad uložili milijune dolara. Istražili smo što točno Metaverse znači i kako će ‘virtualna stvarnost’ utjecati na građevinski sektor i koliko je već dosad unaprijedila ovaj sektor. Sve je krenulo od jednog Tik tok videa.

Virtualna stvarnost

Virtualna stvarnost (VR – virtual reality)| Foto: Unsplash

Justinwieb je Tiktoker s preko 111 tisuća pratitelja. Redovito objavljuje sadržaj koji se tiče virtualne stvarnosti i Metaverse, a nas je posebno zainteresirao jedan u kojem ukratko objašnjava zašto ‘neki ljudi’ snimaju gradilište čudnom ‘Google’ opremom. Pogledajte video:

@justinwieb #stitch with @anthonysanders1991 This is one of the coolest companies in the VR/ Metaverse Space #Matterport ♬ ROCKSTAR – DaBaby, Roddy Ricch

Ne radi se o ‘fancy Google opremi’ kako piše u videu već ti ‘ljudi’ koji svakih nekoliko tjedana dolaze na gradilište s ‘čudnim naočalama i kamerama’ vjerojatno koriste opremu tvrtke Matterport. Danas sve više tvrtki radi na razvoju VR tehnologije. Facebook smo već spomenuli. Matterport je tvrtka za ‘prostorne podatke’ fokusirana na digitalizaciju i indeksiranje ‘stvarnog’ svijeta. Njihova sveobuhvatna 3D podatkovna platforma omogućuje svakome da pretvori prostor u točan i impresivan digitalni ‘blizanac’ koji se može koristiti za dizajn, izgradnju, rad, promoviranje i razumijevanje bilo kojeg prostora što ćemo još dodatno objasniti.

Tvrtka Matterport je trenutno lider na tržištu kada je u pitanju pretvaranje stvarnog u identičan virtualni prostor. Raspolažu kvalitetnom opremom, od mobitela do vrlo skupih kamera kako bi kreirali 3D prostore. Ova nova tehnologija revolucionizira razne djelatnosti.

Pogled ‘kroz zidove’

Primjerice, kada su u pitanju gradilišta, ova tehnologija omogućava da vidite unutar zidova i da pratite napredak gradnje. Ono što je možda još bitnije, ovaj postupak olakšava posao vodoinstalaterima, električarima kao i svim drugim radnicima koji se mogu lakše snalaziti na radnom mjestu jer uistinu vide ‘kroz zidove’. Uz to, omogućava virtualne ture prostorima što je fantastično kad su u pitanju nekretnine i njihova prodaja ili, s druge strane, možda ste već vidjeli da se takva tehnologija koristi u turama muzejima ili galerijama.

Uz pomoć specijalnih kamera oni, primjerice, snimaju prostor gradilišta te uz pomoć dodatnog programiranja omogućuju budućim vlasnicima stanova da vide kako napreduju radovi i to u 3D-u. Na sljedećem linku možete pogledati kako izgleda jedno takvo gradilište. Kao da vas je netko postavio u Google karte. Cilj ovakvog načina poslovanja je uštedjeti vrijeme i novac kako, primjerice, inženjeri ne bi konstantno trebali izlaziti na teren već s udaljene lokacije provjeriti napredak radova.

S druge strane, ova tehnologija omogućava i ‘učenje na daljinu’, obzirom da se radi o gotovo opipljivim snimkama, lako je objasniti kako s čime treba baratati što možete provjeriti na ovom linku.

3D prikaz prostora | Izvor: Screenshot, Matterport

Ono što je nama posebno zanimljivo, za sve koji će u budućnosti oglašavati nekretnine vjerojatno će to ovako izgledati. Sada nam je normalno otići na oglasnike i diviti se profesionalnim fotografijama prostora, a kroz samo nekoliko godina (mjeseci?) možemo očekivati da ćemo moći potpuno ‘uroniti’ u prostor i pregledati čitave stanove iz svakog kutka, a u daljoj budućnosti naš virtualni lik moći će napraviti virtualnu turu tim prostorom pa ćemo se virtualno nalaziti u tim stanovima.

Promocija nekretnine | Foto: Screenshot, Matterport.com

Ako trebate još primjera, na ovom linku možete ‘ući’ u kuću koja je izgorjela u požaru. Šetajući iz žute trake možete ‘izravno’ vidjeti učinke požara, a to struci omogućava da lakše i brže krenu u obnovu. Na web stranici kažu da ovakvi prikazi omogućuju budućim vlasnicima da uvide ‘potencijal’ prostora.

Screenshot | Izvor: matterport.com

Da ne ostane sve samo na ‘virtulnoj stvarnosti’, pokušat ćemo još bliže objasniti što je Metaverse. Ukratko, prema portalu Netokracija, Metaverse je 3D nasljednik interneta koji će omogućiti kretanje i istraživanje kroz realne i virtualne svjetove u omjeru 1:1. Pristup tim svjetovima bit će moguć putem virtualne stvarnosti, mobilnog uređaja, računala ili igraće konzole.

Najbolje je to usporediti s Google Mapsom. Sigurno ste isprobali značajku ‘žutog čovječuljka’ kojeg ubacite u neki prostor pa vidite 3D prostor ulice ili trga. U Metaversu ćemo mi biti ti čovječuljci, a internet ćemo gledati kao stvarni svijet kroz VR naočale. Tehnologija koju ovdje spominjemo je preteća onoga što nam tek slijedi kada ćemo se ustvari i mi moći ‘ubaciti’ u prostore koje sada promatramo kao 3D na svojim ekranima.

Fokus i cilj virtualizacije raznih svjetova u jedno iskustvo je postavljanje emocija u kod. Na Netokraciji objašnjavaju kako ćemo u budućnosti, umjesto pasivnog kretanja kroz informacije na ravnoj površini, moći komunicirati s objektima i informacijama baš kao što to radimo radimo u stvarnom svijetu. Navode primjer: agenti za nekretnine skup nacrta mogu zamijeniti ponudom virtualnih obilazaka koji omogućuju ljudima da istražuju hodnike zgrade prije nego što je izgrađena, aktivno prilagođavajući površinske teksture, boje ili čak sami izgled, uz pomoć VR uređaja.

Na ovom videu možete pogledati kako izgleda takvo skeniranje prostora:

 

Copy link
Powered by Social Snap