Pretraga

Zanimljiva situacija u Rijeci: Tko upravlja autobusnim kolodvorom? Odbili su nam odgovoriti

A- A+

Planira se izgradnja novog Kompleksa Zapadna Žabica u sklopu kojeg bi se nalazio novi autobusni kolodvor u Rijeci. Grad je kupio zemljište budućeg kompleksa od HŽ-a, a u četvrtak, 21. srpnja 2022. godine, je Gradsko vijeće izglasalo prodaju istog. Zemljište će se prodati Best in Parkingu, koji je jedini dao ponudu. Ponudili su čak 20 milijuna kuna više od očekivanog.

Projekcija Kompleksa Žabica | 3LHD

Rijeka je kupila zemljište za izgradnju novog autobusnog kolodvora 2004. godine od Hrvatskih željeznica. Koštalo ju je 5 milijuna eura, a početak izgradnje novog kolodvora je bio predviđen za rujan 2005. godine. Sedamnaest godine kasnije, novi kolodvor nije izgrađen, a Gradsko vijeće Rijeke izglasalo je prodaju zemljišta na kojemu je isplanirana gradnja novog Kompleksa Zapadne Žabice. Protiv prodaje zemljišta glasalo je šest vijećnika HDZ-a, dvoje vijećnika iz Možemo! i jedan vijećnik Akcije Mladih. Za prodaju bilo je 18 glasova, a pet je bilo suzdržano.

Rijeka će prodati zemljište jedinom kupcu

Na javnom natječaju za prodaju zemljišta rok za zaprimanje ponuda je bio 6. lipnja 2022. godine. U dokumentu javnog natječaja, početna jedinična cijena nekretnine bila je 4.465,9 kuna po metru kvadratnom. Zemljište je veličine 14.810 kvadrata, što znači da bi tražena cijena bila 66.139.979 kuna. Na javni natječaj stigla je samo jedna ponuda, od tvrtke Best in Parking, koja već ima dvije garaže i dva zatvorena parkirališta u centru Rijeke. Njihova ponuda iznosi 85 milijuna kuna, što je za gotovo 20 milijuna kuna više od tražene cijene. Best in Parking dužan je započeti s izgradnjom Kompleksa Žabica u roku od 14 mjeseci od dana sklapanja ugovora.

Donosimo i čitavi dokument natječaja za prodaju nekretnina radi izgradnje višenamjenske građevine – Kompleks Žabica.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab

Best in Parking je austrijska firma koja u Hrvatskoj ima sjedište u Zagrebu. U centru Rijeke trenutno drže četiri zatvorena parkirališta i garaže. U novom kompleksu planirana je izgradnja najmanje 800 parkirnih mjesta. Pošto je grad odlučio prodati zemljište novog kompleksa Best in Parkingu, broj zatvorenih parkirnih mjesta u centru prevagnut će na njihovu stranu.

Izdvojeni članak

Cijene garaža u Zagrebu dostigle stanove? Kvadrat garaže prodaje se za preko 2.000 eura

Rijeka nema namjeru biti vlasnik novog kolodvora

Grad je izglasao prodaju zemljišta na Gradskom vijeću, a u sklopu budućeg kompleksa nalazit će se novi autobusni kolodvor. Pošto zemljište više neće biti gradsko, povlači se pitanje tko će biti vlasnik i tko će upravljati novim autobusnim kolodvorom Rijeke. Odgovor na to pitanje nam je dao sam gradonačelnik, Marko Filipović.

– Grad Rijeka nema namjere biti vlasnikom novoga autobusnoga kolodvora. Naime, budući autobusni kolodvor predstavljat će samo dio Kompleksa Zapadna Žabica koji će činiti još i javna garaža, trgovački, uslužni i drugi poslovni sadržaji. Temeljem važećega Zakona o komunalnom gospodarstvu, pružanje usluga u cestovnom prijevozu ne spada u komunalne djelatnosti, već je regulirano Zakonom o prijevozu u cestovnom prometu, sukladno kojemu djelatnost pružanja kolodvorskih usluga može obavljati pravna ili fizička osoba-obrtnik koja je registrirana za obavljanje te djelatnosti i koja ima u vlasništvu ili u zakupu objekt autobusnoga kolodvora (čl. 99). Budući da Grad Rijeka ne upravlja niti postojećim kolodvorom, definirano je kako će se ista praksa zadržati i u pogledu upravljanja novim autobusnim kolodvorom, odgovorio nam je gradonačelnik.

Izdvojeni članak

Pogledajte kako su Rijeka i okolica izgledali 1968. godine kad neki kvartovi i naselja nisu ni postojali

Rijeka ne upravlja niti postojećim kolodvorom

Znači, Rijeka ne upravlja postojećim kolodvorom. Na to se postavlja poprilično jednostavno pitanje – tko upravlja? Za zagrebački i splitski kolodvor smo poprilično jednostavno pronašli sve podatke o vlasništvu. U Zagrebu je kolodvor podružnica Zagrebačkog holdinga, gradske firme. Društvo s ograničenom odgovornošću Autobusni kolodvor Split d.o.o upravlja splitskim kolodvorom, a vlasnici spomenutog društva su Grad Split, Republika Hrvatska (CERP) i Mate Jujnović.

Podatke o vlasništvu riječkog kolodvora nismo uspjeli pronaći. Zato smo se za tu informaciju obratili Gradu i pomoćnici pročelnika, Doris Šajn. Pitanje je bilo jednostavno: ‘Tko je trenutni vlasnik autobusnog kolodvora u Rijeci?‘. No, odgovor nismo dobili. S pomoćnicom pročelnika smo razgovarali nekoliko puta, ali svakako je najzanimljivije to što nam nije htjela dati odgovor na naše pitanje, već nam je dva dana zaredom rekla kako ima odgovor, ali da čeka odobrenje kako bi nam mogla odgovoriti na naše pitanje.

Zanimljivo je i to što je rekla da ćemo odgovor dobiti nakon što se održi Gradsko vijeće, na kojem su, sasvim slučajno, vijećnici glasali upravo o tome hoće li Grad prodati zemljište ili ipak neće. Mi i dalje ne znamo tko je vlasnik kolodvora, niti tko njime upravlja. Poznato je da parkiralištem upravlja Rijeka Plus, ali više od toga – ne.

Izdvojeni članak

Grad Rijeka raspisao javni poziv: Sufinancirat će se sanacija grobnih mjesta na Kozali i Trsatu

Novi kompleks bit će više od samog kolodvora

Novi Kompleks Zapadna Žabica neće biti samo autobusni kolodvor, već će imati i garažu i poslovne i trgovačke sadržaje. Prvotno je planirana izgradnja podzemne garaže s četiri etaže, ali će se ipak graditi nadzemna garaža s najmanje 800 parkirnih mjesta. Cijelo zemljište veličine je 14.910 metara kvadratnih. Vodstvo Rijeke planira izgraditi južnu pristupnu prometnicu oko novog kompleksa (produžetak ulice Riva) i rekonstruirati sadašnji trg Žabica.

Ispod teksta možete pogledati i dokument nacrta kupoprodajnog ugovora između Rijeke i Best in Parkinga.

Loader Loading...
EAD Logo Taking too long?

Reload Reload document
| Open Open in new tab
Copy link
Powered by Social Snap