Rijeka Gateway: Gradilište u punom zamahu, terminal u pogonu sredinom 2025.
Terminal Rijeka Gateway u Rijeci ogroman je projekt, vrijedan oko 400 milijuna eura. Na gradilištu svakodnevno radi više od stotinu građevinaca svih struka. Prave se iskopi za polaganje potrebne infrastrukture, pripremaju površine na kojima će se skladištiti kontejneri, a velik je posao i uređenje zgrade skladišta 22. Sve bi trebalo biti gotovo sredinom slijedeće godine kada se očekuju prvi kontejneri.
Terminal Rijeka Gateway na Zagrebačkoj obali u Rijeci trebao bi biti prekrcan sredinom 2025. godine, potvrdio je za novilist.hr Koen Benders, predsjednik uprave Rijeka Gatewaya. Velika je to vijest vezana uz ovu, najveću pojedinačnu investicije u novijoj povijesti riječke luke vrijednosti koja se procjenjuje na približno 400 milijuna eura.
Novi kontejnerski terminal Rijeka Gateway na Zagrebačkoj obali u Rijeci u prvoj bi fazi, prema planovima, trebao ostvarivati godišnji promet od 650 tisuća kontejnerskih jedinica (TEU). Također, trebao bi osigurati zapošljavanje više od 300 ljudi na samom terminalu, te dodatno na poslovima vezanim uz kontejnerski terminal.
U velikoj mjeri bit će automatiziran uz primjenu suvremenih tehnologija, poput daljinskog upravljanja dizalicama. Najveći dio opreme, od dizalica do kamiona koji će prevoziti kontejnere unutar terminala, imat će pogon na električnu energiju, kako bi se minimalizirala emisija CO2 i drugih štetnih plinova, ali i povećala sigurnost rada na samom terminalu.
Nove tehnologije također će, kako kaže Benders za novilist.hr, pridonijeti učinkovitosti terminala i brzini otpreme tereta prema krajnjim odredištima. Tako će se i povećati konkurentnost riječkog prometnog pravca.
Kako bi se sve to ostvarilo u planiranom roku, čitava površina terminala i zgrada skladišta 22, u sklopu zaštićenog kompleksa lučkih skladišta Metropolis trenutno su veliko gradilište. Ovdje svakodnevno radi između sto i sto pedeset radnika različitih profila.
Radovi se paralelno izvode na svim dijelovima operativne površine terminala i zgrade. Prave se iskopi za polaganje potrebne infrastrukture – električnih instalacija, vodovoda, složenog sustava odvodnje, telekomunikacija i ostalog. Pripremaju se i površine na kojima će se skladištiti kontejneri, te vozne površina za kamione i druge transportne strojeve, šina po kojima će se kretati dizalice. Dok je velik posao i uređenje zgrade skladišta 22.
Također, treba spomenuti i kako novi terminal ima operativnu dubinu od dvadeset metara uz pristanište, što zadovoljava prihvat najvećih takozvanih matica, velikih kontejnerskih brodova na linijama između Dalekog istoka i Jadrana. U skladu s ovim značajkama bit će i opremljen s četiri velike obalne kontejnerske dizalice superpostpanamax generacije čija je isporuka u Rijeku predviđena potkraj ove godine.
Završena je velika jadranska luka, ugrađeno 915.000 kilograma armature i 6.000 kubika betona, detalje doznajte ovdje.