Pretraga

Završena velika jadranska luka, ugrađeno 915.000 kilograma armature i 6.000 kubika betona

A- A+

Nakon više od 15 godina planiranja i nadanja, završena je izgradnja luke Sali s novim lukobranom duljine 116 metara, te novoizgrađenom priveznom obalom dugom 149,44 metara. U procesu gradnje utrošeno je 915.000 kilograma armature i 6.000 kubika betona, kao da se gradi 50-katni neboder tlocrtne površine sto kvadrata. Nova će luka omogućiti siguran pomorski promet, te osigurati bolju prometnu povezanost Dugog otoka s kopnom.

Luka Sali Dugi otok

Luka Sali Dugi otok | ŽLU Zadar / Vectrino

Novoizgrađena luka Sali rezultat je velikog projekta Županijske lučke uprave Zadar čija ukupna vrijednost iznosi 12.018.642 eura, od čega se 85 % sufinancira iz Kohezijskog fonda EU. Dok projekt s 15 % sredstava sufinancirala Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture.

Samo privezna obala izgrađena je na 72 pilota, dok temelj lukobrana čine 26 pilota i 24 stupa. Kako bi približila kompleksnost radova, pomoćnica ravnatelja Županijske lučke uprave Zadar, Branka Batur, usporedila je zahvat s gradnjom nebodera, ali ispod mora, i to s temeljima na dubini od 30 metara.

Izdvojeni članak

Obnovljena luka Glavotok, simbol povezivanja Krka s kopnom prije izgradnje mosta

– Prilikom gradnje privezne obale i lukobrana ugrađeno je 915.000 kilograma armature, 6.000 kubika betona, kao da se gradi 50-katni neboder tlocrtne površine sto kvadrata. Zahvaljujem tvrtki Obali i projektantu Josipu Zekanu te izvođačima radova, zajednici ponuditelja Adriaing i Kali gradnja, jer dosad ovakvo nešto nikad nije napravljeno. Zaista smo ponosni na ovaj projekt, rekla je Batur na završnoj konferenciji projekta.

Prema riječima načelnika Općine Sali, Zorana Morovića, ova investicija od životnog je značaja za otočane.

– Lukobran garantira sigurnost saljskom portu, a samim time i povezanost naše općine s cijelim svijetom. Iz godine u godinu sve je veći broj nautičara kojima smo omiljena destinacija. Tijekom turističke sezone broj stanovnika poveća se s dvije na 15 tisuća. Život žitelja Sali oduvijek je bio vezan uz more, ali bez sigurne luke život je nemoguć, istaknuo je Morović.

Izdvojeni članak

Nova luka Polačište na Korčuli bi trebala biti gotova do kraja 2024. godine

Dogradnja luke Sali drugi je najskuplji među ukupno 28 projekata unaprjeđenja lučke infrastrukture u Hrvatskoj financiranih iz sredstava Europske unije. Radovi su se izvodili tijekom protekle dvije turističke sezone, što je bilo jako izazovno.

– Uspjeli pomiriti interese turizma i lokalnog stanovništva uspostavom koridora sigurne plovidbe. Sigurnost je cijelo vrijeme bila na visokom nivou, čemu je svojim znanjem i iskustvom doprinio kapetan ispostave Lučke kapetanije Zadar Ivo Švorinić. Uz takvu podršku uspješno smo stigli do kraja radova i na korak do izdavanja uporabne dozvole, rekao je  ravnatelj Županijske lučke uprave Zadar, Davor Škibola.

Za posljednju fazu projekta luka Baška ugovoreni radovi vrijedni 1,3 milijuna eura, doznajte ovdje sve o projektu.

Copy link
Powered by Social Snap