Grad Pazin predstavio je idejno urbanističko-arhitektonsko rješenje za novi autobusni terminal i Gradsku knjižnicu s prijedlogom prometno-pješačkog rješenja okolnog područja. Riječ je o jednom od pet integriranih strateških projekata koji će se narednih godina realizirati na Urbanom području Pazin u sklopu ITU mehanizma. Poseban je po tomu što obuhvaća jedno rješenje za više problematičnih cijelina na mikrolokaciji.
Od ukupno 13,5 milijuna eura namijenjenih za ITU planove Urbanog područja Grad Pazin, za projekt novog autobusnog terminala i knjižnice uz novo prometno rješenje područja, planira se utrošiti približno 5,4 milijuna eura. Od toga iznosa do 85 posto sufinancira se putem ITU mehanizma.
Istaknuto je kako izgradnja autobusnog kolodvora s gradskom knjižnicom i okolnom prometno – pješačkom infrastrukturom predstavlja integrirani strateški projekt ‘Pametan i održiv promet’. Projekt se odnosi na izgradnju hibridnog objekta novog gradskog intermodalnog terminala za prijevoz putnika. Uz njega dolazi Gradska knjižnica sa svim pripadajućim i servisnim sadržajima. Kao integracija ovih objekata u popratno prometno rješenje područja.
U pozadini projekta, ističe gradonačelnica Jašić, nalaze se postojeći autobusni kolodvor zapušten, derutan i nefunkcionalan, te prostor Gradske knjižnice Pazin u Spomen domu koji je neadekvatni i ispod zakonskih standarda. Spomenut je i teško protočan prometni čvor koji u špicama svakodnevno guši grad.
Cilj projekta je stvoriti hibridan objekt koji će funkcionirati kao moderan autobusni terminal sa sedam perona, čekaonicom, prostorom za prtljagu i kupnju karata, sanitarnim čvorom i ugostiteljskim sadržajem. Također, u sklopu tog objekta nova knjižnica na katu gradit će se prema standardima društvenog centra. Predviđa se i uređenje vanjske javne površine u funkciji korisnika na način da se uredi prostor za javnu upotrebu građana.
Kada je u pitanju promet istaknuto je da će se kroz kružne tokove i inovativnim intervencijama u prostoru i prometu odvojiti promet autobusa, automobila, kamiona i pješaka. Dok će se pješački povezati grad s područjem bivše vojarne. Omogućit će se privremeno i brzo zaustavljanje automobila koji dovoze djecu u vrtić i školu.
Pogledajte ovdje kako će izgledati riječki autobusni kolodvor.