Pretraga

Završena prva dionica tunela ispod Baltika, imat će 89 posebnih betonskih elemenata

A- A+

Danski kralj Frederik X. otvorio je u ponedjeljak prvi element budućeg 18 kilometara dugog željezničkog i cestovnog tunela ispod Baltičkog mora koji će povezati južnu Dansku sa sjevernom Njemačkom. Kao i pridonijeti zelenoj tranziciji transportnog sektora. Riječ je o zahtjevnom građevinskom pothvatu koji će trajati još 5 godina i koštati čak 7 milijardi eura.

tunel | foto: Freepik

tunel | foto: Freepik

Kralj Frederik otkrio je ploču na ulazu u prvi dio tunela od 217 metara, koji će kasnije ove godine biti potopljen u rov na morskom dnu na danskoj strani. Bacio je novčić sa svojim likom u vremensku kapsulu s predmetima koje su donirali oni koji su gradili betonske elemente.

Izdvojeni članak

Infrastruktura željeznice EU potpuno se mijenja najvećim projektom na Baltiku u 100 godina

Tunel će povezivati danski otok Loland i sjeverni njemački otok Fehman. Postat će i važna poveznica cesta i željeznica sa središnjom Europom i nordijskim zemljama. Procjena vrijednosti izgradnje iznosi 7 milijardi eura.

Očekuje se da će Fehmarn biti otvoren za promet 2029. godine. Tada bi trebao postati najduži podvodni cestovno-željezničko tunel na svijetu koji će omogućiti da se od Hamburga do Kopenhagena vozi manje od tri sata. Naime, vožnja tunelom ispod Baltičkog mora trajat će tada samo 10 minuta, piše fenix-magazin.de.

Odluka o izgradnji tunela donesena je 2011. godine. Radovi na danskoj strani započeli su u srpnju 2022., a na njemačkoj godinu dana kasnije. Riječ je o zahtjevnom građevinskom projektu. Sastojat će se od 89 betonskih elemenata koji se grade u posebnom objektu u Lolandu.

Za Svjetsko prvenstvo 2030. kopa se 27,6 kilometara dug tunel između Europe i Afrike, detalje doznajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap