Stanje u zagrebačkom javnom prijevozu: Neispravni tramvaji i zastarjeli vozni park
U jedanaestoj epizodi Bauštela podcasta, inženjer prometa Josip Petrlić problematizirao je stanje u zagrebačkom javnom prijevozu. Istaknuo je stalna kvarenja i kašnjenja tramvaja, čiji su uzroci manjak ispravnih tramvaja i zastarjeli vozni park. Zagreb je stoga kupio jedanaest rabljenih tramvaja iz Njemačke starih gotovo 30 godina, no nisu još svi stigli. Također, tri nova Končareva tramvaja trebala bi početi prometovati ulicama glavnog grada do proljeća sljedeće godine.
U jedanaestoj epizodi Bauštela podcasta gostovao je inženjer prometa Josip Petrlić. Govorio je o gorućim problemima u zagrebačkom javnom prijevozu. Mediji već neko vrijeme izvještavaju o stalnim kvarenjima i kašnjenjima tramvaja, a Petrlić je kao glavne uzroke tome naveo manjak ispravnih tramvaja te zastarjeli vozni park kojeg je nužno hitno obnoviti.
– Nakon Bandića se pokazalo da Zagreb više nema dovoljno ispravnih tramvaja. Oni moraju imati dovoljan broj dnevnih izlazaka. Mislim da preko 160 izlazaka na linije, a ako nema dovoljno tramvaja, neće biti ni dovoljno izlazaka. Tramvaj neće doći i neće izaći na taj vozni red, rekao je u podcastu inženjer Petrlić.
ZET je napravio redukciju voznog reda, što je prema Petrliću u ljetnom periodu zadovoljavajuće, obzirom na manji broj dnevnih izlazaka tramvaja. Veći je problem realizirati vozni red tijekom ostatka godine. Iz tog razloga, Zagreb je kupio jedanaest njemačkih rabljenih tramvaja iz Augsburga starih 27 godina, ali nisu još svi isporučeni. Gost to smatra vatrogasnom mjerom.
Petrlić je objasnio da mnogi zbog vlastite neupućenosti u funkcioniranje tržišta rabljenih tramvaja kritiziraju ovu odluku gradske vlasti. Tržište nije isto kao kod, primjerice, rabljenih automobila, već je puno ograničenije. Zagreb je kupio ono što se u tom trenutku nudilo.
Podsjetimo, ZET i Grad Zagreb su u lipnju 2023. godine potpisali Ugovor o isporuci 20 novih Končarevih niskopodnih tramvaja NT 2400. Očekuje se da će prva tri tramvaja početi s prometovanjem do proljeća 2025. godine. Projekt je vrijedan 47,2 milijuna eura, a planira se nabava još 40 novih tramvaja.
Zapratite nas na Facebooku, Instagramu, YouTubeu i Tik Toku te uskoro očekujte još ovakvih edukativnih podcasta i zanimljivog sadržaja s vašeg digitalnog glasa gradilišta. Cijelu epizodu podcasta u kojoj je gostovao inženjer prometa Josip Petrlić pogledajte ovdje.