Pretraga

VIDEO: Pogledajte kako zbog ispitivanja opterećenja mostom Hercegovina prolaze kamioni od 40 tona

A- A+

Na mostu Hercegovina, donedavno mostu Počitelj, u koji je uloženo više od 32 milijuna eura 7. kolovoza provedeno je ispitivanje opterećenja. Tom prilikom, mostom je prošlo 12 kamiona od 40 tona, a sve su popratili stručnjaci s Fakulteta građevinarstva, arhitekture i geodezije Sveučilišta u Mostaru. Most je jedan od najvećih u regiji i sastavni je dio dionice Počitelj-Zvirovići koja se gradi na autocesti na paneuropskom prometnom koridoru Vc koji prolazi kroz BiH. Mostom će se konačno prometovati nakon provedbe tehničkog pregleda i ishođenja uporabne dozvole.

probno ispitivanje opterećenja na mostu Hercegovina | foto: JP Autoceste FBiH

Na mostu Hercegovina, kako je nedavno preimenovan most Počitelj, konačno su završeni radovi. Tom prilikom na ovom najvećem objektu na Koridoru Vc u BiH završeno je probno ispitivanje opterećenja koje je izvedeno prelaskom 12 kamiona od 40 tona.

Provedba ispitivanja opterećenja

Na mostu je u srijedu, 7. kolovoza 2024. godine izvedeno probno ispitivanje opterećenja tog građevinskog objekta. Uvjeti za ispitivanje ostvareni su nakon završetka radova na ugradnji asfalta i potrebne opreme mosta.

Za ovu priliku na gradilište je pristiglo 12 kamiona od 40 tona kojima je provedeno ispitivanje u suradnji sa stručnjacima s Fakulteta građevinarstva, arhitekture i geodezije Sveučilišta u Mostaru. Probno opterećenje provodilo se na ciljanim točkama konstrukcije u pokretu.

– Završeno je ispitivanje mosta Hercegovina probnim opterećenjem. Rezultati ispitivanja su pokazali da se most ponaša u skladu sa projektnim uvjetima, tj. da su ugibi u projektiranim granicama i da su zaostale deformacije u projektiranim granicama kao i ponašanje konstrukcije uslijed dinamičkog opterećenja mosta. Poslije ovoga slijedi tehnički prijem koji će dati rezultate takve da se može most pustiti u promet, odnosno poslije toga će se dobiti upotrebna dozvola i investitor može pustiti most u promet odnosno svima nama na korištenjerekao je glavni inženjer za mostove i objekte na dionici Počitelj-Zvirovići Ismet Hajduk.

Čeka se uporabna dozvola

Također, JP Autoceste FBiH podnijele su zahtjev za tehnički pregled prema resornom ministarstvu te se doskora očekuje provedba i tog koraka. Slijedi ishođenje uporabne dozvole, nakon čega će most i cijela dionica Počitelj-Zvirovići biti otvorena za promet.

Izdvojeni članak

Spajanje Sarajeva na Koridor V c, izgradnja zadnje dionice u niskom startu

Most Hercegovina, podsjećamo, dio je autoceste koja se gradi na paneuropskom prometnom koridoru Vc koji prolazi kroz BiH. Sastavni je dio dionice duge 11,07 kilometara te se smatra najznačajnijim objektom na dionici jer spaja dvije obale rijeke Neretve.

Ovaj most dug skoro kilometar jedan je od najvećih u regiji, a iznad kanjona rijeke podignut je na stupovima visokim preko 100 metara. Kako smo pisali, zahvat izgradnje kontinuiranog prednapetog armiranobetonskog mosta sandučastog presjeka bio je kompleksan pothvat koji je popratio niz zadrški.

Ukupna cifra

Ukupno, u most je ugrađeno 38.000 kubih metara betona, 9.000 tona armature, 1.500 kablova za prenaprezanje. Dok ga prekriva 20.000 kvadratnih metara asfalta i hidroizolacije.

Radove je izvodio konzorcij Azvirt Limited Liability Company, Sinohydro Corporation Limited i Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd, a gradnju je nadzirala tvrtka IRD Engineering S.R.L. Izgradnja je bila financirana iz sredstava osiguranih u sklopu Ugovora o zajmu sklopljenog s Europskom investicijskom bankom (EIB) te bespovratnim sredstvima Evropske unije koja su osigurana preko Investicijskog okvira za zapadni Balkan (WBIF). Ukupna vrijednost investicije iznosi 32.894.420,75 eura sa PDV-om.

Na Koridoru Vc ozbiljno se radi i na tunelima koji će značiti brži put do Sarajeva, ali i više od toga. Više o probijanju tunela Golubinja pročitajte ovdje.

Copy link
Powered by Social Snap