Pretraga

Novi sustav naplate cestarine: Dvije godine radit će se 208 naplatnih portala i 140 staza za brzu registraciju

A- A+

U Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture potpisan ugovor o implementaciji novog sustava naplate cestarine. Ugovor su potpisale Hrvatske autoceste sa zajednicom ponuditelja koju čine slovačka tvrtka  SkyToll i češki TollNet. Sustav će, prema najavama, biti završen u roku od 24 mjeseca. Proces će obuhvatiti i građevinske radove na demontaži postojeće infrastrukture koja će postati suvišna. Kao i postavljanju 208 naplatnih portala i 140 staza za brzu registraciju.

naplata cestarine SkyToll

naplata cestarine SkyToll | foto: Sky Toll

Vrijednost ugovora o implementaciji novog sustava naplate cestarine iznosi 79.913.480,52 eura (bez PDV-a), a sredstva su osigurana kroz Nacionalni plan oporavka i otpornosti. Novi sustav naplate cestarina bit će uveden na svim autocestama u Republici Hrvatskoj, a kojima upravljaju Hrvatske autoceste (HAC), Bina Istra i Autocesta Zagreb-Macelj. Radovi će biti izvedeni unutar 24 mjeseca od sklapanja ugovora, a izvođači su slovačka tvrtka  SkyToll i češki TollNet.

Izdvojeni članak

Hitno se traži ‘serviser’ čak 400 kilometara nerazvrstanih cesta u Dalmaciji

Pripreme za punu realizaciju novog načina naplate cestarine obuhvat će i građevinske radove na demontaži postojeće infrastrukture koja će postati suvišna. Kao i postavljanju 208 naplatnih portala i 140 staza za brzu registraciju. Sve ovo će u konačnici omogućiti slobodan prolaz bez zaustavljanja, skratiti vrijeme putovanja i smanjiti emisiju štetnih plinova, najavljuju iz HAC-a.

Sustav će biti kompatibilan s EETS-om (Europskim elektroničkim sustavom naplate cestarine) te nudi mogućnosti za daljnji fleksibilan razvoj. Važna je vijest za vozače osobnih vozila da će elektronički uređaji koji se već danas koriste u vozilima nastaviti raditi i u novom sustavu. Kao i da je ono što ne mijenja činjenica da se će se autocesta i dalje plaćati po prijeđenim kilometrima.

Nove tehnologije

Novi sustav naplate cestarina omogućit će beskontaktnu naplatu cestarina za osobna i teretna vozila, uz plaćanja cestarine prema prijeđenoj udaljenosti. Naplata cestarina provodit će se elektroničkim putem, bez ograničenja u odvijanju prometa odnosno potrebe za zaustavljanjem vozila na početku ili na kraju naplatne dionice.

Sustav će koristiti dvije postojeće i u svijetu provjerene tehnologije – ALPR tehnologiju, koja je usmjerena na naplatu cestarine povremenim korisnicima lakih vozila te prepoznaje registarske pločice vozila i vrši nadzor plaćanja cestarine svih vozila, i DSRC tehnologiju putem koje će se vršiti naplata cestarine korisnicima ENC uređaja.

– Nedavno smo uspješno završili projekte u Češkoj, Sloveniji i Austriji. Trenutno gradimo novi sustav naplate cestarine u Slovačkoj i sudjelujemo u sustavu kontrole naplate cestarine u Nizozemskoj. U Hrvatskoj želimo pokazati da SkyToll i TollNet, obje tvrtke u sklopu ITIS Holdinga, mogu donijeti nova inovativna rješenja i glatku implementaciju temeljenu na provjerenoj tehnologiji i bogatom iskustvu, rekao je Matej Okáli predsjednik Uprave ITIS Holdinga, stopostotnog vlasnika tvrtki SkyToll i TollNet.

novi sustav naplate cestarine

novi sustav naplate cestarine | foto: screen shot HAC

Povijesni projekt

– Današnjim potpisom ugovora konačno krećemo u realizaciju ovog povijesnog projekta, koji će označiti prekretnicu za cjelokupni sustav autocesta u Hrvatskoj i način njihovog korištenja. To je iznimno bitan, jedan od najvažnijih projekata u posljednje vrijeme, jer obuhvaća i najveći broj ljudi koji će njime biti obuhvaćen i koji će imati direktne koristi od uvođenja novog sustava naplate cestarine, rekao je potpredsjednik Vlade i ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Dodao je i da novi sustav dolazi u trenutku kad su društva u cestovnom sektoru restrukturirana, a promet iz godine u godinu sve veći.

Prilikom potpisivanja Ugovora o uvođenju novog sustava cestarina, direktor HAC-a Boris Huzjan rekao pak kako Hrvatska ‘ulazi’ u novo razdoblje naplate cestarine u slobodnom protoku vozila, bez zaustavljanja na naplatnim kućicama, čime će se povećati i protočnost prometa.

Najvažnija ‘mala’ cesta na Kvarneru ide u rekonstrukciju, kompletna zamjena asfalta i novi rubnjaci, doznajte ovdje detalje.

Copy link
Powered by Social Snap