Gradilište: Transformacija željezničke dionice prespore za međunarodni koridor u brzi pružni trak
Na 36 i pol kilometara dugoj dionici smještenoj na međunarodnoj pruzi Dugo Selo-Novska krenuli su ozbiljni radovi. Obnova željeznice vrijedna 19,6 milijuna eura neophodna je zbog toga što se pruga nalazi u stanju u kojem njena brzina nije održiva za međunarodni koridor. Za rekonstrukciju tračnica odabrana je tvrtka Swieletsky. U sklopu projekta mijenjaju se pragovi, tračnice, ugrađuje nova signalizacija, u planu su prolazni koridori, a paralelno s obnovom u završnim fazama je i izrada dokumentacije za još jedan projekt – vrijedan 670 milijuna eura.
Započeli su radovi na obnovi 36 i pol kilometara dugoj dionici smještenoj na međunarodnoj pruzi Dugo Selo-Novska. Riječ je o pružnoj dionici Kutina-Deanovec koju su uslijed napretka radova zajedno s predstavnicima HŽ Infrastrukture i jedinica lokalne samouprave u petak 27. rujna obišli predstavnici Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Galerija 4 Fotografija
OtvoriPodizanje brzine za međunarodni koridor
Obnova pruge vrijedna je 19,6 milijuna eura (s PDV-om), a sufinancirana je iz Državnog proračuna, točnije iz zajma Europske investicijske banke s kojom je sporazum potpisala Vlada Republike Hrvatske. Očekivano je da će radovi potrajati do devet mjeseci, a nakon obnove brzina pruge trebala bi porasti na 80 km/h uz mjestimična ograničenja, dok radove izvodi tvrtka Swietelsky.
– Nakon što je željeznica godinama zbog nedostatka sredstava bila po strani, došlo vrijeme za velika ulaganja u nju. Novac je osiguran i bit će ga. Ovdje smo, jednostavno, primijetili da je pruga došla u takvu poziciju da je njezina brzina pala na razinu koja nije održiva za međunarodni koridor i moramo ju rekonstruirati. Naime, poslije ovoga slijedi poseban veliki projekt rekonstrukcije i izgradnje drugoga kolosijeka na pruzi Dugo Selo – Novska i to je jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u RH, rekao je u obilasku državni tajnik u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture Žarko Tušek.
Dugo Selo-Novska, projekt od 670 milijuna eura
U sklopu projekta između ostalog će se zamijeniti pragovi i tračnice, ugradit će se nova signalizacija uz prugu te sintetička podloga na 18 željezničko-cestovnih prijelaza. U planu su i prolazni kolosijeci u kolodvorima Novoselec, Ludina, Popovača, Moslavačka Gračenica i Kutina.
– Paralelno s ovom obnovom u završnoj smo fazi izrade natječajne dokumentacije za projekt Dugo Selo – Novska vrijedan 670 milijuna eura, sufinanciran iz EU-ovih fondova. Krajem ove godine objavljujemo natječaj za izvođenje radova koje planiramo ugovoriti krajem sljedeće godine. Dok će se graditi drugi kolosijek, postojećim će teći promet i zato je potrebno njegovu kvalitetu podići na višu razinu. U sklopu tog velikog projekta denivelirat ćemo većinu željezničko-cestovnih prijelaza ili ugraditi najmoderniju opremu na postojećima, nadovezao se predsjednik Uprave HŽ Infrastrukture Ivan Kršić.
Zamjenik župana Sisačko-moslavačke županije Mihael Jurić istaknuo je kako je dionica ne samo od međunarodne važnosti, već ju se može smatrati iznimno važnom za stanovnike Ludine, Popovače, Novske i Kutine. Drugim riječima, dobro će doći svima koji svakodnevno putuju na trasi prema Zagrebu.
Hrvatskom bi uskoro trebao voziti jedan od prvih baterijskih vlakova u Europi. Ovdje pročitajte o tome kako se prave.