Veliki planovi za Gaženicu: Modernizacija, ribarska luka i kontejnerski terminal
Lučka uprava Zadar (LUZ) ima velike planove za razvoj Gaženice, najveće putničke luke na Jadranu. Najavljen je razvoj teretnog djela luke, modernizacija i zelena tranzicija sustava u sklopu kojih će biti obavljena sanacija i rekonstrukcija gatova. Također, radit će se treća faza ribarske luke. Vjetar u leđa Gaženica očekuje i od obnove željezničke pruge Knin-Zadar.
Gaženica ulazi u novu fazu razvoja gospodarskog dijela luke. Prema najavama ravnatelje Lučke uprave Zadar, Željka Kneževića, za četiri godine trebao bi se obnoviti teretni i putnički željeznički promet u Gaženici. Planira se i modernizacije, te razvoj zelene tranzicije.
– Lučka uprava Zadar trenutno je usmjerena na modernizaciju teretnog dijela luke Gaženica. U tu svrhu u pripremi je dokumentacija za projekt ‘Modernizacija teretne luke Gaženica’ koji obuhvaća aktivnosti usmjerene prema daljnjem razvoju, modernizaciji i povećanju kapaciteta teretne luke Gaženica. Te aktivnosti obuhvaćaju, ali se ne ograničavaju na produbljenje akvatorija teretne luke Gaženica, sanaciju/rekonstrukciju postojećih gatova te izradu konceptualnih rješenja daljnjeg razvoja luke, rekao je Knežević za zadarski.slobodnadalmacija.hr.
Ribarska luka
Knežević je rekao kako je u pripremi i izvedbena dokumentacija za treću etapu ribarske luke u Gaženici odnosno pristupni put, obalni zid ukupne duljine 282 metara i novi manipulativni prostor ribarske luke unutar obuhvata luke otvorene za javni promet.
– Uređenjem nove manipulativne površine omogućit će se ukrcaj-iskrcaj te opskrba ribarskih brodova. Prostor ribarske luke bit će opremljen javnom rasvjetom i hidrantskom mrežom, a na obali će biti smješteni energetski ormarići opremljeni strujom i vodom, kaže Knežević.
Osvrnuo se i na planove za razvoj gospodarskog dijela luke Gaženice, odnosno kontejnerski terminal.
Kontejnerski terminal i pruga
– Trenutno razvijamo masterplan predmetnog lučkog područja te će se uskoro pokrenuti postupci vezani za koncesioniranje tog dijela luke Gaženice. Ovaj dio priče je vrlo zahtjevan te je potrebno pronaći kvalitetna prometna rješenja kako bi se maksimalno valorizirao izuzetan položaj predmetnog terminala. Putem iskaza interesa prikupljeno je dosta korisnih inputa koji će nam poslužiti u boljem promišljanju i donošenju odluka vezanih za budućnost predmetnog lučkog područja.
Iz Lučke uprave Zadar ističu kako se budućem razvoju Gaženice može pomoći obnovljena željeznička trasa Knin – Zadar čija bi rekonstrukcija, prema najavama, trebala završiti do 2028. godine.
– Obnovljena pruga do Zadra svakako može omogućiti značajne pomake u teretnom segmentu prometa jer je poznato da je to najjeftiniji način kopnenog prijevoza različitih vrsta tereta. Bez obzira radi li se o putničkom ili teretnom prometu, obnova pruge osigurava mogućnost razvoja u oba segmenta, rekao je Knežević.
Doznajte ovdje sve o sanaciji željezničke pruge Zadar-Knin.