Budućnost postaje sadašnjost: Kina gradi prvu tvornicu letećih automobila na svijetu
Na jugu Kine, u gradu Guangzhou počela je izgradnja prve tvornice letećih automobila. Kompanija Xpeng Aeroth će proizvoditi ‘Land Aircarft Carrier’, leteće automobile tipa kopno-zrak. Planirani godišnji kapacitet je čak 10.000 vozila. Ovaj revolucionarni projekt posljedica je ubrzanog razvoja kineskog ‘gospodarstva na malim visinama’. Inače, Kina je država koja ima preko 2 milijarde registriranih dronova koji se sve češće koriste u svkodnevnim uslugama. Također, nedavno je i u Europi odobren prvi leteći automobil.
U kineskom gradu Guangzhou započela je izgradnja prve na svijetu tvornice letećih automobila, piše portal b92.net. Čast je pripala kompaniji Xpeng Aeroht koja će masovnom proizvodnjom letećih automobila napisati povijest. Kako stvari stoje, napokon će svijet dobiti ono što čeka od drugog nastavka filmske trilogije ‘Povratak u budućnost’, u kojoj je fiktivni Marty McFly živio u svijetu letećih skejtova i automobila.
Kapacitet od 10 tisuća vozila
Na gradilištu će se proizvoditi ‘Land Aircraft Carrier’, leteći automobil tipa kopno-zrak, s planiranim godišnjim kapacitetom od 10 tisuća vozila. Riječ je o prvoj svjetskog proizvodnoj liniji posvećenoj masovnoj proizvodnji letećih automobila, objavila je tvrtka na svojoj stranici.
– Kompanija bi do kraja godine trebala započeti pretprodaju letećeg automobila koji je svoje testiranje i probni let s posadom obavio u rujnu, izjavio je Deli Zhao, osnivač kompanije Xpeng Aeroht.
Tvornica će se prostirati na 180.000 četvornih metara, a imat će četiri radionice za materijale, spojeve, boje i glavni proces montaže. Proizvodna baza imat će veću kvalitetu, niže troškove i kraće cikluse isporuke u usporedbi s tradicionalnom zrakoplovnom proizvodnjom. Tako će pridonijeti integriranom razvoju industrije vozila na novu energiju i industrije ‘niskih visina’.
Kina: Država od preko 2 milijuna registiranih dronova
Ovaj potez dolazi u trenutku u kojem kinesko ‘gospodarstvo na malim visinama’, koje obuhvaća industrije koje rade u zračnom prostoru ispod 1000 metara, prolazi kroz brzi razvoj. Oko 70 tvrtki uvrštenih na kinesko tržište ‘A-dionica’ bavi se poslovima povezanim s letećim automobilima, navodi globaltimes.cn.
Krajem rujna Kina je imala 2,05 milijuna registriranih dronova i više od 17.000 certificiranih tvrtki koje upravljaju dronovima. Dronovi se sve više koriste u novim aplikacijama kao što je ekspresna dostava paketa, a popularni su u turizmu i zračnim sportovima. Kineske ambicije letećih automobila povezane su sa širim nacionalnim naporima da proširi svoje ‘gospodarstvo na malim visinama’.
Europa dobila svoj prvi leteći automobil
I Europa se može pohvaliti s letećim automobilom, piše b92.net. Nizozemska kompanija Pal-V kreirala je prvi leteći automobil u Europi – Liberty, koji je službeno dobio i dozvolu za upotrebu.
Model je hibrid tricikla i žirokoptera, omanjeg letećeg automobila koji izgleda kao helikopter. Liberty će na kopnu moći postići brzinu do 160 kilometara na sat, a u zraku i do 180 kilometara na sat.
Za one koji žele kupiti Pal-V Liberty, postoje dvije mogućnost: Sport Edition za 299 tisuća eura ili Pioneer Edition čija cijena iznosi 499 tisuća eura i koji se izrađuje u samo 90 primjeraka. Ne mogu svi koji žele upravljati ovim vozilom. Za vožnju vam je potrebna dozvola za pilota jer morate znati kako sletiti na površinu.
I na ‘bauštelskom’ polju su se pojavile inovacije koje donose jeftiniju i bržu gradnju. Među njima su i dronovi, ali i egzoskelet te 3D printanje. Više o tome pročitajte ovdje.