Otvoren jedan od najvećih mostova na Balkanu, a po tehnici gradnje najneobičniji u Europi
Jedan od najvećih mostova na Balkanu, koji kao dio autoceste povezuje Albaniju i Kosovo, svečano je otvoren. Velebni most Kukës na rijeci Drim značajno je arhitektonsko djelo koje je projektirao poznati talijanski arhitekt Giorgio Rizzo. Izgradnja mosta je koštala 40 milijuna eura, a poseban je po tomu što je u potpunosti sastavljen drugdje, a zatim je ‘lebdenjem’ premješten na lokaciju.
Otvoren je novi most koji povezuje Albaniju i Kosovo, te nudi rješenje za staro prometno usko grlo koje povezuje dvije strane jezera s državnom cestom, zamjenjujući stari most i značajno olakšavajući protok prometa u tom području. Projektirao ga je poznati talijanski arhitekt Giorgio Rizzo.
Jedinstvena tehnika gradnje
Izgradnja mosta trajala je četiri godine, a riječ je o investiciji od 40 milijuna eura. Most ima izvanredne inženjerske i estetske dimenzije, a može pohvaliti i jedinstvenom tehnikom gradnje. U potpunosti je sastavljen izvan mjesta, a zatim je ‘lebdenjem’ premješten na lokaciju, što ga čini jednim od najneobičnijih u Europi.
Most ima 4 prometne trake, a sastoji se od široke lučne metalne konstrukcije dužine 310 metara i visine 56 metara.
Također, ovaj most nema stupove, već je jedinstvena konstrukcija spojena na dvije betonske baze na obali jezera, a cijelom svojom dužinom izrađena je od metalne konstrukcije s velikim lukom bez međunosača, piše albaniantimes.al.
Dug put do realizacije
Treba reći i kako je izgradnja mosta prvobitno započela 2007. godine od strane vlade Demokratske stranke. No, kao i mnogi drugi najavljeni veliki projekti, investicija nije realizirana. Zbog potrebe vlasti preusmjerile promet na stari most, izgrađen prije 45 godina.
Premijer Edi Rama, kojem se pridružila zamjenica premijera i ministrica infrastrukture Belinda Balluku, nazočio je otvaranju mosta, dijela Nacionalnog puta koji povezuje Albaniju i Kosovo. Rama je projekt nazvao vitalnim poboljšanjem prometnih veza Albanije.
– Ovaj novi prijelaz ne samo da olakšava promet i poboljšava sigurnost, posebno zimi kada je stara ruta bila sklona nesrećama. zamjenjuje stariju strukturu koja je često uzrokovala kašnjenja i predstavljala rizike, rekao je Rama istakavši kako slijedi poboljšanje pristup lokalnih zajednica mostu.
Između Sicilije i talijanskog kopna nema mosta, zašto? Doznajte ovdje.