Ovo je gradilište dionice autoceste koja će povezati Hrvatsku i BiH, radovi su vrijedni 14 milijuna eura
U listopadu prošle godine u sustavu javne nabave pokrenut je natječaj za izvođačem važne dionice koja će Hrvatsku povezati s granicom BiH. Krajem veljače ove godine objavljeno je da će taj posao izvesti najpovoljniji odabrani ponuditelj Integral Inženjering iz susjedstva. Dionicu će izgraditi za nešto više od 17 milijuna eura, s porezom na dodanu vrijednost. Izgradnja trase bit će vrlo važna i za BiH, budući da se na nju nastavlja autocesta koja Gradišku u BiH povezuje s Banja Lukom.
U listopadu 2024. godine krenula je potraga za izvođača građevinskih radova na izgradnji temelja i površinskog sloja dionice autoceste BC Okučani-granica BiH III. faze. Vrijednost ove dionice duge 3,7 kilometara procijenjena je na iznos 13.855.000,00 eura.
U pitanju je brza cesta koja vodi od granice s Republikom Mađarskom, preko Virovitice, Okučana pa do granice s Bosnom i Hercegovinom. Radovi obuhvaćaju dionicu od Okučana do granice BiH za III. fazu trase brze ceste, izuzev čvorišta ‘Prašnik’ i putnog prijelaza ‘Pustara’.
Skoro 18 milijuna eura
Ova prometnica Hrvatsku će povezati s BiH, a budući da se na nju nastavlja autocesta koja povezuje Banja Luku i Gradišku bit će vrlo važna i za susjede. Izgradnjom trase taj dio BiH tako će se spojiti na autocestu Zagreb-Beograd, točnije na koridor X, piše večernji.ba.
Prema objavi u sustavu javne nabave 29. veljače 2024. godine, odabrani ponuditelj za izvođenje radova bio je Integral Inženjering iz Bosne i Hercegovine. Dostavili su valjanu ponudu na dodanu vrijednost u iznosu 13.659.924,60 eura, s porezom. Cijena s porezom na dodanu vrijednost iznosila je 17.074.981,15 eura, a prema kriteriju za odabir ponude ocijenjena je kao ekonomski najpovoljnija.
Tri pristigle ponude, one zajednice ponuditelja PZC BROD, ponuditelja OSIJEK-KOTEKS te ponuditelja Hering odbijene su jer su cijene svih ponuda prelazile planirana novčana sredstva. S odabranim ponuditeljem u travnju je sklopljen ugovor, a potom se neko vrijeme čekalo na razrješenje zadrški, no radovi su u tijeku.
Prolaz, nadvožnjak, signalizacija i oprema
Prema Elaboratu Plana izvođenja radova, izvedba uključuje izgradnju glavne trase i čvorišta, odnosno raskrižja brze ceste, no i državne ceste DC5. Projekt uključuje i putni prijelaz Voloder, kao i paralelne puteve uz trasu brze ceste.
Bit će potrebno izraditi i projekte unutarnje i vanjske odvodnje, ali i projekte instalacija. Tu bi se trebao rekonstruirati DV 35kV od Okučana do Stare Gradiške, cestovnu rasvjetu, te prelaganje. Radit će se i kabelsku kanalizaciju te zaštitno uzemljenje objekata.
Od objekata koji će se graditi u sklopu ovog projekta bit će tu prolaz za životinje Kućišta te nadvožnjak Voloder, dok će se u okviru projekata prometne opreme i signalizacije graditi i prometna signalizacija i oprema. Od ostalih projekata, u planu je dimenzioniranje kolničke konstrukcije.
Zadrška na granici
Kako bi se rasteretio prijelaz kod Gradiške, u planu je bila izgradnja novog graničnog prijelaza. Uz novi most preko Save, postala bi to najbrža cestovna veza Zagreba sa susjednom državom. No, prisjetimo se, unatoč izgradnji mosta još 2022., čekalo se na otvaranje graničnog prijelaza između Stare Gradiške u Hrvatskoj i Gradiške u BiH.
Predviđeno je da će se promet prilikom prelaska između dvije države održavati tim mostom, no postojale su određene zadrške. S hrvatske strane radovi nisu bili do kraja realizirani, za što su istovremeno bili optuženi i Ministarstvo financija i Hrvatske ceste, a potom je na proljeće ove godine ipak potvrđen nastavak radova.
– U tijeku je doprema potrebnih gradilišnih kontejnera i ograde, a do kraja tjedna potrebnih strojeva i opreme te građevinske armature. Dakle, po predaji gradilišta izvođaču, radovi teku prema planiranoj dinamici, očitovalo se Ministarstvo o početku radova.
Na brzoj cesti koja će ubrzati put između BiH i Dalmatine grade se brojni objekti. Koji, pročitajte ovdje.