Most Cetina prvi put zatvoren zbog bure: Jesu li građani bili u pravu?
Most Cetina sagrađen je na visini od 70 metara iznad kanjona rijeke. Dužine je preko 220 metara te spaja dva tunela, Komorjak Sjever i tunel Omiš. U iščekivanju otvorenja koje je trajalo otkako se u 2019. godini krenulo graditi do ovog ljeta, most je podigao obrve okolnog stanovništva više no jedanput, a jedna od ključnih bojazni bilo je što je izveden bez burobrana. Neki su upozoravali kako će zbog nedostatka zaštite od vjetra promet mostom, pogotovo zimi, biti vrlo ograničen. Iz Hrvatskih cesta potvrđeno je kako je sada most za promet po prvi put zatvoren zbog bure – ima li razloga za zabrinutost?
Početkom godine stigla je iz Hrvatskih cesta najava za otvorenje mosta Cetina ponad Omiša. Godinama, ova investicija slovila je za najpoželjniju u kraju, no pred sam završetak mosta lokalno stanovništvo imalo je razlog za negodovati.
Omišane i stanovnike okolnih mjesta brinulo je da dionica Poljica neće promet moći podnijeti sav promet koji će ondje biti preusmjeren, no postojala je još jedna briga. Kad se još brojalo sitno do otvaranja neke je čudila i činjenica što prema projektu konstrukcija nije imala nikakvu zaštitu od vjetra. Smatralo se kako bi zbog tog ‘propusta’ promet mogao patiti za hladnijih mjeseci kad je učestao jak vjetar, a sada je most prvi puta i zatvoren zbog bure, javlja vecernji.hr.
Spaja dva tunela
Prisjetimo se, most vrijedan 23,16 milijuna eura građen je kako bi se spojila dva tunela – tunel Komorjak Sjever i tunel Omiš. Izvija se na visini od 70 metara iznad kanjona Cetine, a dužine je 224,45 metara.
Samo spajanje mosta u ožujku ove godine izveo je Strabag, no ni ovaj zahvat nije protekao bez zadrški. Nakon početka gradnje 2019. godine, konstrukcija isprva nije mogla biti spojena zbog visinskih razlika, a kad je premošćen taj problem, javila su se nova pitanja.
Iako je projekt predstavljen kao dio infrastrukture koji će doprinijeti rasterećenju gradske jezgre Omiša te smanjenju gužvi, stanovnici ovog područja sumnjali su u tu tezu jer su se bojali kako će most sav promet preusmjeriti na dionicu Poljica i tako ondje prouzročiti prometne gužve. Još jednu brigu uzrokovali su burobrani, s kojima most prema izvornom projektu nije zamišljen.
Vjetrobrani, ugroza stabilnosti?
Isprva, konstrukcija nije trebala imati burobrane, a zatim su u daljnjem izračunu ipak napravljeni dodatni izračuni za ‘model iz vjetrovnog tunela’. Tom prilikom, građani su predviđali kako bi jaki vjetrovi za hladnijih mjeseci za prometovanje mostom mogli stvarati ozbiljne probleme.
– Pa bit će zatvoren bar po godine, a drugu polovicu neće nitko prolaziti i služit će po meni bungee jumping. I vidikovac za to služi. To su ideje van pameti, prosudio je jedan Omišanin.
Iz Hrvatskih cesta, s druge strane su prosudili kako će most biti otvoren cijele godine, a samo povremeno po potrebi ograničen za promet. Dok se još o ovom pitanju žestoko raspravljalo, oglasio se i voditelj projekta Hrvatskih cesta Tomislav Cvetko, navodeći kako su istraživanja pokazala da bi vjetrobrani potencijalno ugrozili stabilnost mosta. Kako će most dalje podnositi buru i koliko će se u hladnijim razdobljima prometovati, vrijeme će pokazati.
Najpoznatiji most u Firenzi cjelovito se obnavlja po prvi puta u posljednjih nekoliko stoljeća. Tko financira prijeko potrebnu rekonstrukciju pročitajte ovdje.