Pretraga

Gradi se novi autobusni kolodvor u Istri, milijuni idu za perone i podzemnu garažu

A- A+

Gotovo su četiri godine prošle otkako je Grad Rovinj svečano najavio izgradnju novog gradskog autobusnog kolodvora, a sada je konačno objavljena i javna nabava. Stari kolodvor više ne služi svrsi, zaključili su pa predstavili novi projekt kolodvorske zgrade na drugoj lokaciji. Premještanjem autobusnog kolodvora van gradske jezgre olakšalo bi se putovanje te rasteretile prometnice u blizini centra grada. Arhitektonski projekt predviđa konstrukciju perona zanimljive estetike, ali i podzemnu garažu.

Projekt autobusnog kolodvora u Rovinju | Foto: Grad Rovinj

Rovinj je u Istri svojevrsni simbol blještavila. U gradu je sve ‘na mjestu’, što se ne bi reklo po silasku iz autobusa na postojećem kolodvoru u neposrednoj blizini stare jezgre. Autobusni kolodvor u Rovinju odavno je spreman za zamjenu, a uskoro bi ju konačno mogao dobiti, i to za skoro 2 milijuna eura.

S Trga Lokvi na Concettu

Još 2021. godine iz Grada Rovinja stigla je velika vijest – grad dobiva novi moderan autobusni kolodvor. S ciljem poboljšanja protočnosti prometa u strogom centru grada, preselio bi se sa sadašnje lokacije na Trgu Lokvi na područje Concette.

Prilikom predstavljanja projekta istaknuto je da je riječ o važnom pothvatu kojom bi realizacijom grad ‘prodisao’. Osim prometnog rasterećenja, provedbom ovog postupka ostvarila bi se i lakša komunikacija, koja je sada zbog ulaska autobusa u sami centar nešto otežana.

Unatoč najavi otprije tri i pol godine, predmet se tek sada našao u postupku javne nabave. Procjenjuje se da bi se novi kolodvor u Rovinju mogao izgraditi za 1.830.415,10 eura.

Novi autobusni kolodvor u Rovinju mogao bi postati stvarnost | foto: Grad Rovinj

Na skoro 7.000 kvadrata

Glavni projekt sadrži građenje građevine infrastrukturne namjene prometnog sustava (cestovni promet) na građevinskoj čestici broj 9279/1, katastarske općine Rovinj. Glavni projekt izradio je Hidrokon iz Zagreba te je za početak gradnje već ishođena potrebna građevinska dozvola.

Prema projektnoj dokumentaciji, čestica predviđena za izgradnju kolodvora trenutno se koristi za potrebe parkiranja. Pristup ovom parkiralištu s javnih prometnih površina omogućen je iz Aleje Ruđera Boškovića i sa izlazom na Ulicu Concette. Predmetna čestica površine je 6.139 četvornih metara, izdužena je u smjeru istok-zapad te je prema GUP-u Grada Rovinja označena kao ‘površina infrastrukturne namjene’, i to autobusnog kolodvora.

Izdvojeni članak

Ruši se autobusni kolodvor, a umjesto novog gradi se stambena zgrada

Kako je zamišljena nova struktura

Arhitektonski projekt predviđa izgradnju kolodvorske zgrade uz sjeverozapadni dio parcele, s minimalnom rezervom na najmanju propisanu udaljenost prema sjevernom i zapadnom susjedu. Nadstrešnica za pristigle autobuse zamišljena je iznad perona, u središnjem dijelu čestice, te izdužena u smjeru istok-zapad. Uz južni dio čestice predviđena su parkirna mjesta za osobne automobile, a između zgrade i nadstrešnice te oko nje predviđena je neizostavna manipulativna kolna površina.

Planirane građevine su osnovna zgrada autobusnog kolodvora s peronima natkrivenim nadstrešnicom. Osnovna zgrada autobusnog kolodvora tlocrtne je površine 220 kvadrata, a zamišljena je kao prizemnica visine 4,15 metara, vanjskih dimenzija 37,2 i 6,7 metara. Uz to, u suterenu je planirana podzemna garaža kapaciteta 124 mjesta za parkiranje osobnih vozila, s dodatne tri punionice za električna vozila. 

Ovdje pogledajte kako izgleda novi mogerni autobusni kolodvor u Slavonskom Brodu.

Copy link
Powered by Social Snap