Fijasko: Izvođač izbačen s gradilišta mega luke na Korčuli, aktiviran penal od 1,45 milijuna eura
Velika investicija, izgradnja luke Polačište na Korčuli je stopirana. Izvođač radova, Aqua mont service iz Srbije dobio je rok od 30 dana da napusti gradilište na račun ne izvršavanja posla, a nakon toga bi trebala biti raspisana javna nabava za novog izvođača. Naplatit će se i penali za kašnjenje, ali slaba je to utjeha u odnosu na činjenicu koliko će ovaj značajan projekt kasniti u odnosu na planirano.

Luka Polačište | foto: Grad Korčula
Izgradnja luke Polačište započela je u drugoj polovici 2022., a sve je trebalo biti gotovo do kraja studenog 2024. godine. Za izvođača radova izabran je Aqua mont service iz Srbije.
Radovi su dobro započeli, te prema izvješćima izvršavali se očekivanom dinamikom dio 2023. godine, a onda je napredak gradilišta zaustavljen. Danas pak s juga stižu vijesti kako je ugovor s izvođačem raskinut.
Natezanje i uzaludno čekanje
Direktor Županijske lučke uprave Korčula, Ante Tvrdeić, za juginfo.hr izjavo je kako izvođač radova na Polačištu nije izvršavao obveze zbog čega je Ugovor raskinut te je aktivirana bankovna garancija u iznosu od 1,45 milijuna eura. Sada Aqua mont service, na čelu s vlasnikom Aleksandrom Milosavljevićem ima 30 dana da napusti gradilište.
Kako ističu iz ŽLU Korčula gorki je ovo epilog višemjesečne borbe s izvođačem koji je, unatoč očitom kašnjenju radova, obećavao da će posao biti završen na vrijeme. Posljednji put u kolovozu 2024. godine kada je bilo posve jasno da se opseg radova koji je nezavršen ne može obaviti do isteka roka, 25. studenog 2024.

Luka Polačište Korčula, gradilište u kolovozu 2023. | foto: PR
Za kašnjenje 14.500 eura dnevno
Kako radovi nisu u studenom bili dovršeni, niti je na gradilištu izgledalo da će se dovršiti u skorije vrijeme, Tvrdeić je prema ugovoru aktivirao penale za kašnjenje u iznosu od 14.500 eura po danu. Taj iznos je jučer, 12. ožujka 2025., iznosio 1,45 milijuna eura zbog čega je Tvrdeić morao aktivirati bankarsku garanciju, odnosno jamstvo koje je Zagrebačka banka dala izvođaču ako ne budu izvršavali ugovorne obveze.
– Napravio sam sve što je u našoj moći kako bih zaštitio projekt. Radili smo transparentno, Upravno vijeće ŽLU Korčula upoznato je sa svim odlukama, kako bih projekt bio zaštićen angažirao sam inženjere i odvjetnike, postupali smo sukladno Ugovoru, izašli smo u susret izvođaču… Mi smo sve naše obveze ispunili, oni nisu. Za ŽLU Korčula materijalne štete nema, svi daljnji troškovi poput javne nabave i slično naplatit će se iz bankovne garancije koja je na računu ŽLU, rekao je Tvrdeić za juginfo.hr.
Novi izvođač radova
Iz ŽLU Korčula poručuju kako projekt ide dalje. Sukladno FIDIC ugovoru, međunarodnom ugovoru za građevinsko pravo kojem je cilj zaštita projekta, nadzorni inženjer narednih 30 dana obavit će nadzor napuštanja gradilišta što je tvrtka Aqua mont Srbija obavezna učiniti. Nakon tog slijedi raspisivanje nove javne nabave.
Ako sve bude u skladu s predviđanjima novi će izvođač biti poznat na jesen kada bi trebao preuzeti gradilište koje ‘na pola puta’. Najavljeno je da ako sve prođe dobro da bi luka Polačište do kraja 2026. godine trebala bi biti završena.
Ovdje treba reći da je nova luka Polačište na Korčuli najveći infrastrukturni projekt u povijesti otoka. Vrijedan je više od 25 milijuna eura, a financira se većim dijelom iz Kohezijskog fonda EU, te manjim iz Državnog proračuna RH.

Dokumenti | foto: Pixabay
Obuhvat projekta
Luka Polačište, jednom kada bude završena, imat će 550 metara operativne obale, četiri ukrcajno-iskrcajne rampe, čekališno-parkirališne površine za više od 250 automobila, zgradu lučkog terminala i pomoćne objekte za prodaju putničkih karata.
Projektom je na istočnom dijelu luke predviđen operativni gat širine 16 m, dužine 55 m, s trajektnim vezom dužine 55 m s istočne strane, a dužine 80 m sa zapadne strane. Na istočnoj strani planirana je i obala u dužini od 130 m s trajektnim vezom. Na zapadnom dijelu luke predviđena je privezna obala dužine 218,4 m, što omogućava prihvat više brodova istovremeno ili jednog broda dužine veće od 200 m, te zapadni gat, dužine 50 m i širine 16 m, na kojem se nalazi granični prijelaz izdvojene površine od 50 m x 2,5 m, ograđen pomičnom ogradom.
Do zgrade putničkog terminala, gdje su smještene prostorije carine i granične kontrole putnika, vodi pripadajući pješački koridor dužine 110 m, promjenjive širine od 0,9 m do 3,0 m, tako da je ukupna površina međunarodnog dijela luke 366 kvadrata. Projekt predviđa i izgradnju putničkog terminala, čekališno – manipulativnih površina za ukrcaj vozila i putnika te uređenje okretišta autobusa javnog prijevoza kojima će se putnici transferirati u centar grada Korčule.
Doznajte ovdje sve o velikim planovima za ‘Gaženicu’.