Sprema se ‘opsada’ na Plitvicama, unutar 3 godine provest će se rekonstrukcija svih cesta
Najstariji, najveći i najposjećeniji nacionalni park u Hrvatskoj, NP Plitvička jezera, uskoro bi mogao biti pod opsadom radnika i bauštelske mašinerije. Naime, sprema se obuhvatna rekonstrukcija svih asfaltiranih i neasfaltiranih cesta na području parka. Radit će se sve od iskopa i rezanja asfaltnog zastora, preko zamjene materijala pa do postavljanja potpuno nove prometne opreme. Predviđeno trajanje okvirnog sporazuma razdoblje je od tri godine.

cesta | foto: Pexels
Od svibnja pa narednih okvirno tri godine okvirno će trajati sporazum za uređenje cesta na području omiljenog nacionalnog parka, Plitvičkih jezera. Postupak je procijenjen na gotovo milijun eura, a njime se predviđaju radovi na održavanju asfaltiranih i neasfaltiranih prometnica, kao i parkirališta u obuhvatu nacionalnog parka. Planirane zahvate u detalje opisuje pripadajući troškovnik radova.
Uređenje od skoro milijun eura
U našem najvećem, najstarijem i najposjećenijem nacionalnom parku, NP Plitvička jezera, kreću važni radovi. Obuhvatit će održavanje, kako asflatiranih tako i neasfaltiranih prometnih površina. Postupak nabave je u tijeku, a trebao bi završiti odabirom izvođača za radove 5. svibnja ove godine. Procijenjeno je da će ušminkavanje cesta na prostoru nacionalnog parka koštati 900.000 eura.
Radovi će, po običaju, krenuti od pripreme terena. Početak će označiti strojno rezanje i skidanje postojećeg asfaltnog zastora kolnika, s odvozom i zbrinjavanjem na deponiji.
Prilagodba prometa
Prije radova, bit će potrebno i ukloniti grmlje, šiblje i drveće, a što će obuhvatiti sječu šiblja i stabala svih dimenzija te odsijecanje grana i rezanje stabala na veličinu pogodnu za prijevoz. Gradilište će se pak osigurati prema važećim propisima, a predstojeći radovi značit će, naravno, i privremenu prometnu regulaciju.

Plitvička jezera | Nacionalni park Plitvička jezera
– Pod ovom regulacijom prometa podrazumijeva se šira regulacija obilaznim ulicama. Stavka (regulacije prometa) obuhvatit će postavljanje novih i izmjenu postojećih prometnih znakova svih vrsta, prema posebnom projektu reguliranja prometa, stoji u troškovniku uz navod kako će o prometnim izmjenama putnici biti pravodobno obaviješteni u javnim glasilima.
Točka na ‘i’ – opremanje
Kad teren bude spreman, krenut će zemljani radovi. Tu prva stavka u troškovniku obuhvaća ručni otkop rova dubine od 2 metra, a po potrebi i njegovo zatrpavanje, te utvrđivanje i snimanje položaja postojećih instalacija. Uslijedit će tri važna koraka – struganje i profiliranje tamponskog sloja postojeće prometnice, skidanje humusa te široki iskop.
Da bi se u idućem koraku uređivalo temeljno tlo, pa dobavio i ugradio geotekstil određenog tipa. Zatim je navedena izrada bankina i kolničke konstrukcije. Taj sloj, navodi troškovnik, može se raditi tek kad nadzorni inženjer preuzme posteljicu u pogledu ravnosti.
Osim radova na cestama, predviđeno je i uređenje zelenih površina humusiranjem i zatravljivanjem. Na koncu je za kraj radova na prometnicama predviđena i izgradnja rubnjaka te oborinske odvodnje, dok bi posljednji zahvat trebalo biti, kao i uvijek, opremanje prometnica. Čelična zaštitna ograda bit će postavljena prema elaboratu prometne opreme i signalizacije, a u skladu s važećim Pravilnikom o prometnim znakovima.
Ovdje pročitajte više o hotelu Plitvice koji bi rekonstrukcijom trebao postati top luksuzna stanica za odmor.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.