Pretraga

Najiščekivaniji projekt u Dalmaciji: Split dobiva obilaznicu i izlaz na brzu cestu

A- A+

Prilično je dobro poznato, Split i okolica već desetljećima čekaju cestu koja će rasteretiti Jadransku magistralu i regulirati ljetne prometne ‘krkljance’. No, uz to, Split još treba dobiti obilaznicu, a i izlaz na brzu cestu. U oba slučaja važnu ulogu igrat će čvor TTTS, a kako se bliži kraj izgradnje dionice koja mu prethodi, Hrvatske ceste kreću tražiti izvođača. Novi čvor mogao bi biti posao od 20 milijuna eura.

bager | foto: Freepik

bager | foto: Freepik

Projekt dionice brze ceste između čvora Mravince i čvora TTTS, a na čiju se realizaciju čekalo dva desetljeća, privodi se kraju. Kako se bliži rujan kada bi se radovi na ključnom dijelu nove prometne infrastrukture oko Splita trebali konačno privesti kraju, legitimno je pitanje – što slijedi?

Zahvatu koji će ne samo podariti obilaznicu području Splita i Solina, već i biti dijelom većeg projekta brze ceste između Trogira i Omiša, slijedi nastavak. Hrvatske ceste upravo su raspisale nabavu za izvođenje TTTS čvora, procijenivši vrijednost projekta na iznos od 20 milijuna eura. Sam po sebi, pisali smo, čvor nije od neizmjerne važnosti, ali pronalazi svoj značaj u široj prometnoj slici urbanog područja u kojemu se gradi.

Izdvojeni članak

Jadranska magistrala najzagušenija je prometnica u državi: Može li ju zamijeniti željeznica?

Najprometnija cesta u državi

U nabavu je netom pušten predmet izgradnje najprometnije ceste u državi, Jadranske magistrale, na dionici od čvora TTTS prema Dugom Ratu sa spojnim cestama. Konkretno, traži se izvođač koji će izgraditi prvu fazu dionice, dakle čvor TTTS. Rezultat odabira trebao bi biti poznat do kraja svibnja. Ista faza, stoji u projektnoj dokumentaciji, definirana je lokacijskom dozvolom.

– Čvorište TTTS projektirano je u formi deniveliranog kružnog raskrižja s ulazno-izlaznim rampama u funkciji spoja na brzu cestu. Povezivanje s postojećom cestovnom mrežom ostvaruje se preko spoja na postojeću nerazvrstanu cestu, Ulica 4. Gardijske Brigade. Denivelacija raskrižja se postiže nadvožnjakom TTTS, otkriva projektno rješenje.

Čvorište je k tome zamišljeno kao denivelirano kružno raskrižje, a denivelaciju se namjerava postići projektiranim nadvožnjakom TTTS duljine 232 metra. U sklopu zahvata, za potrebe čvorišta, na glavnoj trasi projektirane su dodatne trake za ubrzanje, odnosno usporenje, a ovim glavnim projektom obrađene su u istočnom dijelu zahvata koji spada u Fazu 1. Trake u zapadnom dijelu već su obrađene, i to kroz glavni projekt prethodne dionice Mravnice-TTTS.

brza cesta Split-Omiš | foto: screenshot Na Hrvatskih cestama (YouTube)

Rasterećenje magistrale

Podsjećamo, projektirana dionica od čvorišta TTTS do čvorišta Dugi Rat osmišljena je u funkciji prometnog rasterećenja postojeće duž obalne ceste DC8 (Jadranske magistrale). Na potezu od Stobreča do Omiša, ta cesta prolazi priobalnim gusto naseljenim područjem bez uređenih pješačkih koridora, autobusnih stajališta, te s nizom prilaza, raskrižja i ostalih bočnih smetnji, zbog čega na više razina stvara probleme, kako vozačima i putnicima, tako i stanovnicima naselja kojima prolazi.

– S obzirom na izgrađenost užeg pojasa prometnice, nije moguće realizirati zahvate rekonstrukcije te je potrebna izgradnja prometnice u novom koridoru. Neophodnost ovog zahvata vidljiva iz podataka o brojanju prometa na predmetnom području prema publikaciji ‘Brojenje prometa na cestama u Republici Hrvatskoj’ u izdanju Hrvatskih cesta d.o.o. Zagreb, navodi projekt.

Vrijedi znati da je planirani zahvat čvora koji će doprinijeti razvitku novog prometnog rješenja smješten na rubnom dijelu Grada Splita. Radovi će tako zahvatiti djelomično izgrađen prostor, s jugozapada omeđen urbanim prostorom naselja Šina, a sa sjevera Transportno trgovačkim terminalom Split (TTTS).

Izdvojeni članak

Splitski GUP ponovno ide u javnu raspravu, ali ne i Studija utjecaju na okoliš

Zapadno i istočno neurbanizirani je prostor kako uređenih tako i neuređenih površina i u istočnom dijelu prošaran regulacijskim kanalima.

Prethodna dionica pri kraju

Podsjećamo, još u siječnju 2016. godine, pripremljena je Studija o utjecaju na okoliš za izgradnju brze ceste čvor Mravinci-čvor TTTS. Voditelj izrade ove studije bio je Zlatko Perović. Brza cesta od čvora Mravinci do TTTS-a jedna je od dionica buduće brze ceste Trogir Omiš, a prethodi planiranom zahvatu drugog od dva čvora. Napominjemo, širi projekt podrazumijeva izgradnju brze ceste od Mravinaca, preko Karepovca, čvora TTTS, Podstrane, Jasenica, čvora Dugi Rat pa sve do Omiša.

U svom prvom dijelu, u kojemu se gradi TTTS, projekt predstavlja istočnu zaobilaznicu splitske i solinske aglomeracije koja završetkom autoceste A1 i brze ceste od Solina do klisa vjerojatno predstavlja najvažniji dio cestovne mreže šireg područja Splita.

U funkcionalnom smislu prometnica će omogućiti distribuciju prometnih tokova prije ulaza u uže područje gradova Splita i Solina. Dionica od Mravinaca do TTTS-a i dalje se gradi, a u travnju je iz Hrvatskih cesta stigla informacija da su dovršeni potporni zid i nadvožnjaci Mravince 1, 3 i 4 te Dračevac 1 i 2. Također je bila izvedena obnova asfaltnog kolnika i opremanje nadvožnjaka, prenosi slobodnadalmacija.hr.

– Ostatak radova na čvoru Mravince koji uključuje zaštitu pokosa, izradu kolničke konstrukcije te radove elektroenergetskog napajanja i opremanja završit će se sukladno ugovorenom roku dovršetka do 7. rujna 2025. godine, pišu za projekt vrijedan 7 milijuna eura.

Ovdje pročitajte koju manju cestu prema Splitu kreće uređivati Strabag.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap