Povijesni most na državnoj cesti ide u veliku sanaciju, trajat će 110 dana, dobiva i pješački trak
Hrvatske ceste odabrale su izvođača radova za veliku sanaciju mosta Vojnić II koji se nalazi na državnoj cesti D6. Radove vrijedne 750.000 eura izvodit će Geotehnika, a otvaranje gradilišta očekuje se uskoro obzirom da ova priča poprilično kasni u odnosu na početnu procjenu. Naime, radovi su već trebali započeti u veljači, ali se javna nabava odužila. Sanacija bi trebala trajati 110 dana, a obuhvatit će i izgradnju nove pješačke trase.

most Vojnić II | foto: EOJN
Most Vojnić II se nalazi na izlazu iz grada Vojnića, prema Glini, a prevodi državnu cestu D6 preko vodotoka. Radi se o armiranobetonskoj građevini preko jednog raspona koja je ozbiljno dotrajala, što i ne čudi obzirom da je riječ o građevini iz 1935. godine.
U okviru sanacije zadržava se postojeća ukupna širina mosta od 766 centimetaram, gdje bi se uklonili nogostupi i obnovio kolnik koji bi se proširio sve do zaštitnih AB zidova, tj. glavnih rasponskih nosača, tako da bi kolnik bio proširen sa 550 na 650 centimetara.
Pješački promet se predviđa izmjestiti na novi pješački most koji bi se izveo s desne strane postojećeg mosta. Novi pješački most izveo bi se kao samostojeći, na vlastitim upornjacima, neposredno uz postojeći cestovni most.

most Vojnić II | foto: EOJN

most Vojnić II | foto: EOJN
Kolnik, oprema mosta i zaštitni zidovi
U sklopu velike sanacije, u potpunosti se pneumatskim čekićima obostrano uklanjaju betonski nogostupi širine po 50 centimetaram, debljine 26 centimetara, uključujući i uklanjanje čeličnih rubnih profila gdje još postoje. Betonski nogostupi se uklanjaju sve do AB kolničke ploče i do AB zidova (glavnih nosača).
Zaštitni AB zidovi izvedeni na krilima upornjaka te zaštitni zidovi koji su gornja strana glavnih rasponskih nosača, obzirom na oštećenja u vidu vlaženja, izluživanja, ljuštenja i promjene boje betona, saniraju se reprofilacijom bočnih i gornjih strana u debljini 6,0 cm, gdje se oštećeni beton uklanja hidrodemoliranjem do ispod šipaka armature te se na pripremljene i očišćene betonske površine strojno ugrađuje polimercementni sanacijski mort.
Dijelovi zaštitnih zidova na kojima postoje veća odlamanja saniraju se betonom tako da se hidrodemoliranjem uklone svi nestabilni i oštri betonski dijelovi, uz poravnavanje oštećenog područja te se u nedostajući dio zida ugrađuje beton vraćajući mu prvobitan oblik. Za povezivanje novog betona s postojećim betonom ugrađuje se sidrena armatura. Sve betonske površine zidova premazuju se sustavom zaštitnog trajnoelastičnog polimercementnog premaza.
Svi kolnički slojevi se uklanjaju do kolničke AB ploče, a potom se hidrodemoliranjem se provodi uklanjanje oštećenog betona i izravnavanje neravnina na gornjoj strani kolničke ploče. Nakon provedenog hidrodemoliranja rasponske ploče, postojeća armatura se čisti i premazuje zaštitnim antikorozivnim sredstvom i po potrebi oštećena armatura zamjenjuje, a uočene pukotine se injektiraju dvokomponentnom epoksidnom smolom.

most Vojnić II | foto: EOJN
Upornjaci i sanacija korita
Na većini površina zidova i krila oba upornjaka postoje vlaženja, izluživanja, ljuštenja i manje segregacije betona, tako da je predviđena sanacija reprofilacijom u debljini prosječno 6,0 cm, gdje se oštećeni beton uklanja hidrodemoliranjem te se na pripremljene i očišćene betonske površine strojno ugrađuje polimercementni sanacijski mort.
Uočene pukotine se injektiraju dvokomponentnom epoksidnom smolom. Sve betonske površine premazuju se sustavom zaštitnog trajnoelastičnog polimercementnog premaza.
Treba reći da trenutno na gornjem lijevom dijelu zida upornjaka U2 postoji upisan naziv izvođača i godina izgradnje mosta. Pri izvedbi sanacije taj natpis će se uništiti pa se predlaže da se na isto mjesto postavi ploča s novim natpisom. Predviđa se kamena ploča, dimenzija 20×30 cm s izvornim tekstom na latiničnom pismu.

most Vojnić II | foto: EOJN
Kamena obloga korita vodotoka ispod i u blizini mosta, koja je oštećena, obnavlja se ugradnjom blokova od lomljenog kamena veličine kao i postojeći. Na taj način bi se zaštitio i prošireni temelj zbog moguće erozije pokosa vodotoka. Na mjestima oštećene kamene obloge, uklanjaju se riječni nanosi.
Nasip se reprofilira drobljenim materijalom do razine koliko je potrebno da se u podložni beton ugrade kameni blokovi. Reprofilirani dio nasipa se zbija i na njega ugrađuje podložni beton u koji se ugrađuju kameni blokovi, veličine slične kao i na ostalom dijelu obloge. Reške između kamenih blokova zapunjavaju se cementnim mortom.

most Vojnić II | foto: EOJN
Novi pješački most
Kako je već istaknuto, pješački promet se predviđa izmjestiti na novi pješački most. Nova konstrukcija će imati jedan raspon, od 1420 centimetara, ukupne širine 210 centimetara.
Rasponska konstrukcija bit će armiranobetonska prednapeta, a čine je rasponski nosači visine 70 centimetara između kojih se nalazi ploča debljine 15 centimetara. Most se izvodi na vlastitoj temeljnoj konstrukciji i izvodi se neposredno u postojeći most, odvojen od njega dilatacijskom reškom širine 2-3 centimetra.
Novi pješački most se temelji na mikropilotima, a temelji postojećeg mosta se također ojačavaju izvedbom mikropilota. Most se nastavlja na postojeću pješačku stazu koja postoji na strani upornjaka U1 (na strani prema Vojniću), a na drugoj strani prema Glini, pješačka staza završava pješačkim mostom i promet pješaka se preusmjerava na kolnik.

most Vojnić II | foto: EOJN
Doznajte ovdje sve o izgradnji moista u srcu Risnjaka.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.