Pretraga

Mega projekt koji će Istru spojiti na mrežu autocesta: Počinje dogradnja čvora od 18 milijuna eura

A- A+

Zanimljiva vijest stiže iz Istre. Započela je dogradnja važnog čvora Matulji, kojim će se mreža hrvatskih autocesta spojiti s jednim od najvećih infrastrukturnih projekata – Istarskim ipsilonom. Izvođač radova, tvrtka GP Krk, službeno je uvedena u posao, a vrijednost projekta iznosi 17,7 milijuna eura. Uključuje nekoliko infrastrukturnih zahvata, među kojima je i izgradnja novog vijadukta. Uz to, u Istri se trenutačno obnavlja stara cijev tunela Učka te gradi dionica autoceste od tunela do čvora Matulji, dok bi Istarski ipsilon uskoro mogao postati – Istarski ‘iks’.

Čvor Matulji | Foto: Bauštela.hr

Jedan od najvećih hrvatskih infrastrukturnih projekata – izgradnja Istarskog ipsilona, dobio je svoj epilog. Točnije, riječ je o dogradnji čvora Matulji, kojim će se ostatak mreže hrvatskih autocesta povezati s Istarskim ipsilonom. Izvođač radova, tvrtka GP Krk, koja je odabrana još u ožujku, sada je i službeno uvedena u posao. Inače, čvor Matulji se nalazi na dionici autoceste A8, između čvora Učka i područja pod upravom Bina Istre. Riječ je o vrlo značajnom projektu, vrijednom 17,7 milijuna eura.

Novi vijadukt

Projekt obuhvaća niz infrastrukturnih zahvata, uključujući dogradnju sjevernog kolnika čvorišta Matulji – Opatija, izgradnju novog sjevernog vijadukta Živice dužine oko 200 metara, izgradnju novih rampi, rekonstrukciju postojećeg vijadukta te preinake rampi koje povezuju autocestu A8 s državnom cestom DC8. Također, planirana je rekonstrukcija i izgradnja novog putnog prijelaza preko Jankovićeve ceste, uz privremeno preusmjeravanje lokalnog prometa tijekom faza radova.

Izdvojeni članak

Sprema se velika sanacija čak 6 tunela na hrvatskim autocestama, ne zna se koji je u gorem stanju

Ministar prometa, Oleg Butković, istaknuo je važnost ovog projekta za čitavu regiju, osobito zbog njegove pozicije na ulazu u Opatiju i Matulje, te činjenice da predstavlja spoj između Istarskog ipsilona i ostatka hrvatske autocestovne mreže. Izrazio je zadovoljstvo i izborom izvođača, naglasivši da bi radovi trebali biti završeni početkom 2027. godine, kada se očekuje i dovršetak cijelog Istarskog ipsilona do čvora Matulji. Pritom je napomenuo da je Istarski ipsilon trenutno najveći cestovni infrastrukturni projekt u Hrvatskoj.

Čvor Matulji | Foto: Vlada RH

Protočniji promet

Načelnik Općine Matulji Vedran Kinkela također je naglasio važnost ovog infrastrukturnog zahvata, napominjući kako će projekt donijeti suvremena prometna rješenja te smanjiti zagušenja u Matuljima. Izrazio je zadovoljstvo nastavkom suradnje s državnim institucijama i istaknuo kako se paralelno radi i na izgradnji čvora Miklavija, koji će omogućiti izravni ulaz u najveću radnu zonu općine.

Najavio je i izgradnju rotora u središtu Matulja kao dodatnu mjeru za povećanje protočnosti prometa. S druge strane, predsjednik Uprave Hrvatskih autocesta, Boris Huzjan, potvrdio je važnost projekta, istaknuvši kako će znatno povećati protočnost lokalnog prometa te povezati postojeće autoceste A8 i A7, čime se dodatno unaprjeđuje prometna povezanost zapadne Hrvatske.

Izdvojeni članak

Gdje je ‘zapelo’ s najskupljom dionicom autoceste u Hrvatskoj i što je s brzom cestom do zračne luke?

Uz tunel Učka

Nedavno smo posjetili Istru i detaljno pregledali kako teku radovi rekonstrukcije stare cijevi tunela Učka. Na kraju našeg putovanja izašli smo iz tunela i ugledali svjetlo, a onda i veliko gradilište punog profila autoceste od tunela Učka do čvora Matulji. Sve se odvija brzim tempom, do su trenutačno u tijeku zahtjevna miniranja i radovi iskopa, uz posebnu prometnu regulaciju za sigurnost i protočnost prometa. Dionica od 10 kilometara spojit će tunel Učku i Matulje, a rok za dovršetak radova je 2027. godine.

Dupliranjem dionice Matulji – tunel Učka omogućit će se bolji pristup naseljima Benčinići i Kolavići, te povećanje sigurnosti i protočnosti prometa. Na tom dijelu autoceste, gdje je prosječni dnevni promet iznad 10.000 vozila, a ljeti do 18.000 vozila, izgradit će se zidovi za zaštitu od buke i zatvoreni sustav odvodnje. Vrijednost projekta iznosi 101 milijuna eura, a više o svemu tome možete pročitati ovdje.

Čvor Matulji | Foto: YT screenshot

 

Ipsilon će postati iks

Uz to, čelni ljudi Bina Istre najavili su da će Istarski ipsilon uskoro postati ‘iks’, a u sklopu toga planira se ulaganje od novih 400 milijuna eura u izgradnju dijela autoceste koji će povezivati Žminj i Labin. Kako je istaknuo izvršni direktor Dario Silić , održani su već sastanci u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture, no na realizaciju samog projekta još ćemo morati pričekati.

Projekt obuhvaća izgradnju oko dvadeset kilometara autoceste kroz zahtjevni teren, a najizazovniji dio bit će izgradnja velikog vijadukta s 60-metarskim stupovima preko doline Raše. Ovim projektom revitalizirat će se područje Istre u kojem trenutno radi više od 16.000 ljudi. Također, projekt ‘Iks’ trebao bi smanjiti gužve na Krčkom mostu, dok bi dio vozila koji putuje prema Cresu i Lošinju mogao koristiti trajekte iz manjih mjesta na obali. Više o tome možete pročitati ovdje

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap