Pretraga

Milijunska rekonstrukcija luke na otoku iz Austro – Ugarske, gradi se moderan T-gat

A- A+

Val rekonstrukcije i modernizacije luka i lučica duž hrvatske obale se nastavlja, a sada je na red došla i Šibensko-kninska županija. U planu je rekonstrukcija i dogradnja luke Murter, za što je upravo raspisan javni natječaj za izvođača radova, ukupne vrijednosti veće od tri milijuna eura. Projekt uključuje izgradnju gata u obliku slova T, ali i niz dodatnih zahvata koji će značajno unaprijediti infrastrukturu luke.

luka Murter | Foto: TZ Murter

Nastavlja se val modernizacije i rekonstrukcije luka i lučica na hrvatskoj obali. Naime, na redu je i Šibensko – kninska županija i popularni otok Murter. Naime, kako piše u EOJN-u, trenutačno je za rekonstrukciju luke Murter raspisana javna nabava za izvođača radova u vrijednosti od 3.066.753 eura.

Projektom je predviđena rekonstrukcija i dogradnja postojećeg gata smještenog u središnjem dijelu uvale Hramina u naselju Murter. Na zahtjev Naručitelja, cilj zahvata je povećanje kapaciteta vezova luke otvorene za javni promet, poboljšanje uvjeta za boravak na vezovima te osiguranje boljeg cestovnog i pješačkog pristupa plovilima.

Izdvojeni članak

Čak 20 milijuna za rekonstrukciju važne luke: Novi lukobran na dvije atraktivne lokacije

Gat iz Austro – Ugarske

Postojeći gat, koji se pruža u smjeru jugoistok–sjeverozapad u duljini od približno 95 metara, širok je između 15 i 18 metara, a sredinom ga presijeca parapet visine oko 2,50 metra. S njegove istočne strane nalazi se dodatni gat na stupovima, dug oko 76 metara, koji se pruža zapadno–istočno i nadovezuje se na glavnu konstrukciju. Taj prostor trenutačno se koristi za prihvat ribarskih plovila u raspremi i izletničkih brodova, dok manji broj vezova služi lokalnom stanovništvu. Obale na istočnoj strani izvedene su od asfalta i betona i služe kolnom i pješačkom prometu, dok su zapadne obale popločane kamenom i namijenjene isključivo pješacima.

Najstariji dio gata izgrađen je u vrijeme Austro-Ugarske Monarhije, dok je istočni dio dograđivan u drugoj polovici 20. stoljeća. Na središnjem dijelu nalazi se objekt ribarnice tlocrtne površine oko 40 četvornih metara koji ostaje netaknut, dok se na vrhu gata nalazi postojeće lučko svjetlo (crvena kula sa stupom i galerijom). Dubine mora u zoni zahvata variraju između -3,0 i -4,5 metra, s većim dubinama na ulazu u uvalu.

Izdvojeni članak

Ovaj hrvatski otok 114 godina čeka dogradnju luke, konačno ugovoreni milijuni za početak radova

U obliku slova ‘T’

Planiranim zahvatima predviđena je dogradnja gata u obliku slova T, pri čemu se krakovi protežu u duljinama od približno 49 i 151 metar, a njihova širina iznosi 6 metara, s proširenjem na spoju do 17,55 metara. Konstrukcija u smjeru sjeveroistok–jugozapad planirana je kao mosna struktura na stupovima s potopljenom pregradom, dok je drugi krak zamišljen bez pregrade. Visina novog gata bit će 1,30 metara, a projektom je osiguran smještaj za oko osam većih ribarskih brodova te brojnija manja plovila u raspremi. Također je omogućen prihvat plovila u javnom pomorskom prometu na tri lokacije te nautičkih plovila do 30 metara duljine s vanjske strane gata.

Dograđeni dio gata prvenstveno je namijenjen pješacima, ali omogućuje i prolaz manjim vozilima. Predviđeno je i produbljenje akvatorija do kote -4,15 metra radi sigurnog manevriranja, a kao dodatna mjera sigurnosti traži se i skraćenje postojećeg pontonskog gata u jugozapadnom dijelu uvale za 20 metara.

luka Murter | Foto: TZ Murter

Cjelokupna obnova

Osim dogradnje, projekt uključuje i rekonstrukciju postojećeg gata, pri čemu se planira sanacija obalnih zidova armiranobetonskom oblogom širine do jednog metra radi konstruktivnog ojačanja i usklađenja visina. Kamene obložnice i poklopnice bit će demontirane i ponovno ugrađene nakon radova, uz dodatke novih elemenata u izvornom stilu. Obala će biti opremljena inox prstenovima za privez plovila, a novim rješenjem proširit će se funkcionalna površina gata.

Uređuje se interna prometnica širine 5,5 metara za pristup vozilima, koja se povezuje s postojećom cestovnom infrastrukturom te završava okretištem, čija izvedba zahtijeva skraćenje parapeta za oko 5,75 metara. Uz prometnicu se planira 17 parkirališnih mjesta, dok su pješačke površine s obje strane prometnice širine od 2 do 8,5 metara popločane kamenom, djelomično iz postojećeg gata, a djelomično novim materijalom u istom izgledu.

Projekt uključuje i obnovu postojećeg parapetnog zida uklanjanjem betonske kape i zakrpa te ugradnjom kamenih blokova, uz završnu izradu nove betonske kape na visini od 2,50 metra. Kanal oborinske odvodnje u korijenu gata bit će produljen i rekonstruiran. Važno je još jednom istaknuti kako radovi ne obuhvaćaju ribarnicu, koja ostaje u svojim izvornim gabaritima. I ostale luke u Šibensko – kninskoj županiji zasjat će u novom ruhu, a više o tome pročitajte ovdje.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap