Pretraga

Autocesta uz more na koju se čeka desetljećima: Rok za dostavu ponuda opet pomaknut

A- A+

Autocesta Zagreb-Dubrovnik jedna je od dvije koje valja završiti da bi Hrvatska bila u cijelosti povezana autocestama. Posljednja dionica Rudine-Osojnik najavljivana je davnih dana, no njena izvedba nije krenula, ponajviše zbog visokih troškova gradnje. Ovog puta, Vlada tvrdi da ima plan pa se čeka na odabir izvođača za prve dvije poddionice. Cifra za taj dio posla penje se na skoro 400 milijuna eura, a cijela trasa mogla bi koštati više od milijardu.

Dionica do Dubrovnika bit će najskuplja dionica autoceste | foto: screenshot HAC

Može se smatrati općepoznatim da će dionica autoceste od Metkovića do Dubrovnika, uz trasu do Žute Lokve, biti jedna od dvije dionice koje će Hrvatsku kompletno povezati autocestom. Na tom potezu trebalo bi sagraditi ukupno 47 kilometara prometnice.

Ovaj tjedan smo prenijeli da je premijer Andrej Plenković tu autocestu nazvao strateškim projektom na jugu Dalmacije, po značaju odmah nakon Pelješkog mosta. Iako u tom trenutku nije bilo novosti u postupku nabave, samo dan nakon objave članka, stigle su informacije o promjeni dokumentacije za prve dvije poddionice – na potezu između Rudina i PUO Mravinjac, koje bi zajedno mogle koštati 380 milijuna eura. Napominjemo, procjenjuje se da bi završetak autoceste do Dubrovnika ukupno mogao ‘probiti’ milijardu eura.

Izdvojeni članak

Ključna dionica ‘Jadranske autoceste’ koja će povezati obalu dobiva važan dodatak

Mijenja se dokumentacija

Nakon svih peripetija vezanih uz pokretanje izgradnje sektora Metković-Dubrovnik, odnosno dionice između Rudina i Osojnika, 17. lipnja 2025. godine u postupku javne nabave objavljeno je da se mijenja dokumentacija za prve dvije poddionice. Radi se o trasama Rudine-Slano i Slano-PUO Mravinjac.

Dionica do Dubrovnika bit će najskuplja dionica autoceste | foto: screenshot HAC

U dokumentu koji su objavile Hrvatske autoceste (HAC) stoji kako se mijenja krajnji rok za dostavu ponuda za oba poteza, do datuma 17. srpnja 2025. godine, s krajnjim rokom predaje do 13 sati. U objašnjenjima stoji kako su za obje poddionice odgovorena sporna pitanja i dopunjena dokumentacija. Za prvu poddionicu dostavljeni su arhitektonski projekti RCNUP Slano i VP Slano, dok je za drugu korigiran troškovnik te su dodana potrebna pojašnjenja za izvedbu radova.

Podsjetimo, dok bi izgradnja prve podfaze mogla koštati 201 milijun eura, procijenjena vrijednost druge podfaze je 179 milijuna eura. Oba postupka u javnoj nabavi nisu od jučer, već ‘stoje’ u Elektroničkom sustavu javne nabave (EOJN) od pokretanja postupaka u 2023. godini.

Dio važnog koridora

Napominjemo, riječ je o prve dvije poddionice od ukupno tri na potezu između Dubrovnika i Metkovića – jedinog preostalog dijela koji nedostaje kako bi se u potpunosti dovršila autocesta na krajnjem jugu zemlje. Uz trasu do Žute Lokve, to je drugi ključni projekt kojim bi Hrvatska bila u potpunosti povezana autocestama.

Dionica do Dubrovnika bit će najskuplja dionica autoceste | foto: screenshot HAC

Treća i posljednja je poddionica od objekta Mravinjac do Osojnika, ujedno posljednje točke autoceste. Cjelokupni projekt, kako smo već u nekoliko navrata pisali, na koncu bi mogao i prijeći vrijednost od milijardu eura. Toliku cijenu opravdava težak teren na kojem će se graditi cesta.

Od čitavog poteza Jadransko-jonskog koridora, ukupno dugog 1.080 kilometara, upravo dio na samom jugu Dalmacije karakterizira iznimno brdovit teren. Projektna dokumentacija dionice koje bi južnu Dalmaciju uvrstile u mrežu hrvatskih autocesta dosljedno opisuje “konfiguracijski težak teren”.

Gradnja zbog toga neće proći bez brojnih prometnih objekata – nadvožnjaka, podvožnjaka, vijadukata – a spominju se i tuneli. Upravo ta kompleksnost objašnjava visoku investicijsku vrijednost od koje, kako se često ističe, ‘zaboli glava’. Ovdje pročitajte u kojoj je fazi izgradnja ceste između Dugog Rata i Omiša kojoj se Split i okolica desetljećima nadaju.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap