Tri faze milijunskih radova u blizini Zagreba: Napokon kreće obnova važnog mosta starog 77 godina
Uskoro započinje sanacija 77 godina starog mosta Banija u Karlovcu. Radovi počinju 18. kolovoza i provodit će se u tri faze, pri čemu prva obuhvaća uklanjanje asfalta, zaštitu instalacija te ugradnju predgotovljenih armiranobetonskih ploča i hidroizolacije. Projekt vrijedan gotovo dva milijuna eura financiraju Hrvatske ceste, a izvođači su tvrtke Sitolor i MAR uz stručni nadzor Sedra Consultinga. Tijekom obnove promet će se odvijati naizmjenično jednom trakom, dok će kamionski i autobusni promet biti preusmjeren na obilazne pravce.

Obnova mosta Banija, Karlovac | Foto: Grad Karlovac
Neki mostovi postaju pravi simbol svojih gradova, a jedan od njih je i most Banija u Karlovcu, koji povezuje obale rijeke Kupe. Njegova obnova započinje 18. kolovoza kada počinje prva faza radova na sanaciji, čime će most ponovno zasjati u svom punom sjaju.
Postupak javne nabave za odabir izvođača radova i stručnog nadzora završen je početkom srpnja. Nabava je trajala dulje od očekivanog zbog specifičnosti radova i vrijednosti projekta od gotovo dva milijuna eura, a troškove u cijelosti snose Hrvatske ceste. Stručni nadzor provest će tvrtka Sedra Consulting, izvođači radova su tvrtke Sitolor i MAR, dok ukupna vrijednost radova iznosi 1.970.927,94 eura.
Regulacija prometa
Grad Karlovac je objavio da će se tijekom izvođenja radova primjenjivati privremena regulacija prometa. Promet osobnih vozila odvijat će se dvosmjerno, naizmjenično jednom prometnom trakom uz privremenu semaforsku regulaciju, a tijekom vršnih opterećenja promet će se regulirati i ručno. Pješački i biciklistički promet bit će preusmjeren na trakove gdje se ne izvode građevinski radovi.
Kamionski i autobusni promet preko 3,5 tona bit će preusmjeren preko brze ceste (D1), dok će autobusna stanica Banija škola u smjeru Centra privremeno biti preusmjerena u Ulicu dr. Ante Starčevića. Sve dodatne informacije dostupne su na web-stranici prijevoznika www.atsk.hr te na autobusnim stajalištima.

Obnova mosta Banija, Karlovac | Foto: Grad Karlovac
Most star 77 godina
Most Banija izgrađen je davne 1947. godine, a njegova predviđena ‘životna dob’ bila je 77 godina, pa je sada pravo vrijeme za obnovu, iako su 2011. godine provedeni radovi na pojačanju hrpta poprečnih nosača te donjeg pojasa glavnog nosača u polju. Konstrukcija mosta je čelična i sastoji se od dva raspona duljine 48,5 metara, dok mu je ukupna duljina gotovo 100 metara. Ukupna širina mosta iznosi 12,4 metra. Glavni nosači oslonjeni su na masivne upornjake na obalama te na jedan masivni stup u sredini. Također, valja naglasiti da su upornjaci i stup armiranobetonski s oblogom od klesanog kamena.
– Tijekom godina, uslijed prometnog opterećenja i atmosferskih utjecaja, došlo je do oštećenja donjeg i gornjeg ustroja mosta, pa su 2024. godine provedeni istražni radovi temeljem kojih je izrađen glavni projekt sanacije. Radovi uključuju sanaciju donjeg ustroja, betonskog dijela rasponske konstrukcije, čeličnog dijela rasponske konstrukcije i ležajeva, kolničke ploče, asfaltnog zastora na mostu i prilazima mostu te opreme. Sve radove potrebno je izvoditi tako da je promet omogućen jednim prometnim trakom, odnosno privremenom regulacijom osigurati naizmjenično odvijanje prometa tijekom cijelog ugovorenog roka izvođenja radova, stoji u EOJN-u.

Obnova mosta Banija, Karlovac | Foto: Grad Karlovac
Prva faza obnove
Obnova će se provoditi u tri faze, pri čemu je prva faza najopsežnija. Uklonit će se svi postojeći slojevi asfalta na mostu i prilaznim putevima prema sanacijskom obuhvatu. Izmjestit će se i zaštititi postojeće instalacije na mostu, a uklonit će se i granitni te čelični rubnjaci na stranama mosta. Izvršit će se hidrodinamično uklanjanje betona, dok će se predgotovljene armiranobetonske ploče ugraditi na poprečne i sekundarne nosače.
Postavit će se armatura gornje zone i povezati s armaturom iz predgotovljenih ploča na kolničkoj ploči. Ugradit će se prijelazne naprave i slivnici na kolniku, betonirati kolnička ploča, izvesti četkani hidroizolacijski premaz na određenim dijelovima kolničke ploče te ugraditi hidroizolacijski slojevi i drenažni kanali s obje strane mosta u zaštitnom sloju hidroizolacije.
Nakon toga, započet će glavni radovi obnove. Ugradit će se asfalt – hidroizolacijski sloj debljine četiri centimetra te habajući sloj asfalta iste debljine. Izradit će se dilatacijske reške na lijevom i desnom hodniku revizijske staze. Pokrovni limovi bit će postavljeni uz glavne nosače na pješačkim hodnicima, a izvest će se i brtvljenje spoja čeličnog vijenca i desnog hodnika. Nanijet će se zaštitni premaz betona te izvesti betonsko opločenje hodnika, kao i zamjena iskopanog materijala cementnom stabilizacijom. Izvest će se asfaltni slojevi na prilazima mostu, a iscrtat će se i horizontalna prometna signalizacija.

Obnova mosta Banija, Karlovac | Foto: Grad Karlovac
Druga i treća faza obnove
Druga faza obnove odnosi se na podgled rasponske ploče i ploče desnog hodnika. Također, izvršit će se hidrodinamičko pranje betonskog dijela podgleda rasponske konstrukcije i desnog hodnika. Uz to, nanijet će se zaštitni premaz podgleda kolničke ploče i desnog hodnika u boji prema odabiru naručitelja.
Treća faza odnosi se na obnovu donjeg ustroja, odnosno na hidrodinamično pranje betonskih površina stupa i upornjaka, nanošenje površinske zaštite i premaza na stup i upornjake. Uklonit će se najgornji red kamene obloge stupa i oba upornjaka te će se ponovno ugraditi. Sanirat će se oštećene fuge masom za fugiranje, zamijeniti značajnije oštećeni elementi kamene obloge i zatvoriti otvori stupa i oba upornjaka. Uz to, sve površine kamene obloge stupa bit će oprane vodom pod visokim tlakom kako bi se pripremile za nanošenje impregnacijskog premaza.
Predviđeno trajanje svih radova i privremene regulacije prometa je dvanaest mjeseci. Ovaj kapitalni projekt, čija se realizacija čekala dugi niz godina, značajno će unaprijediti prometnu sigurnost i kvalitetu infrastrukture u gradu Karlovcu.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.