Pretraga

‘S cesta’ mora u sanaciju: 1,8 km koštalo preko milijun eura, ali sve je to ništa bez održavanja

A- A+

Zanimljiv dokument na svojim je mrežnim stranicama upravo objavio Grad Osijek. Riječ je o Pozivu za dostavu ponuda za izradu analize postojećeg stanja kolnika S-ceste – spojne ceste na relaciji Svilajska – Sv. L. B. Mandića u Osijeku. Prema izvješćima, cesta otvorena 2011. godine već se neko vrijeme ‘krpa’, ali sada je situacija takva da bi se morao zamijeniti kolnik, a i potrebno je obaviti radove na odvodnji. Procjena je da bi gradilište ovdje moglo biti aktivirano u proljeće 2026. godine.

S cesta

S cesta | foto: Grad Osijek

S-cesta‘ u Osijeku završena je krajem 2011. godine, a predstavlja spojne ceste Svilajske i Mandićeve ulice, odnosno cestovnog pravca prema Čepinu i prometnice iz središta grada prema Višnjevcu čije se povezivanje čekalo desetljećima. Od tada je prošlo 14 godina, pa stoga i ne čudi da je došlo vrijeme za generalnu sanaciju.

Izdvojeni članak

Otvara se milijunsko gradilište u ravnici, stižu bageri na desnu obalu Drave, gradi se ‘Neptun’

Za 2 km 1,1 milijun eura

Cesta je duga nešto manje od dva kilometra, a njena je izgradnja tada koštala oko 1,1 milijun eura (8 milijuna i 827 tisuća kuna). Projekt su financirale Županijska uprava za ceste i Grad Osijek u podjednakom omjeru.

Inače ova je prometnica ime dobila po svome obliku koji iz zraka s dubokim zavojima podsjeća na slovo ‘S’. S time da se lokalno, S-cesta naziva ‘brzom cestom Portanova – Avenue Mall’ obzirom da je izgrađena po otvorenju ova dva trgovačka centra koja u konačnici i izravno povezuje.

S cesta

S cesta | foto: Grad Osijek

Već se neko vrijeme krpa

Grad Osijek upravo je na svojoj internetskoj stranici objavio poziv za dostavu ponuda za izradu analize postojećeg stanja kolnika na temelju terenskih istražnih radova, geodetskog snimanja i laboratorijskog ispitivanja. Ponude se zaprimaju do 25. kolovoza.

– Zbog utvrđenih pukotina na S-cesti, nekoliko puta je tvrtka Unikom vršila sanaciju istih, no obzirom su se vremenom pukotine počele širiti te se pojavljivati ulegnuća, potrebno je prije izrade glavnog/izvedbenog projekta izraditi analizu postojećeg stanja kolnika S-ceste u cilju odabira načina odnosno metode sanacije cijelog kolnika.

novi asfalt

novi asfalt | foto: Freepik

Obuhvat radova

Na postojećoj dionici S-ceste planirano je obnavljanje i zamjena kolničkog zastora, ojačanje kolnika u svrhu nosivosti, poboljšanje sustava odvodnje, zamjena i ugrađivanje nove vertikalne i horizontalne signalizacije, saniranje odrona, zaštita od erozije i podlokavanja. Također projekt obuhvaća i uređenje okoliša, te biološku zaštitu cesta. Kao i pojedinačne korekcije geometrijskih elemenata cesta u cilju poboljšanja sigurnosti prometa.

Obzirom radovi trebaju obuhvatiti sanaciju obnove kolnika, ovisno o oštećenju, potrebno je analizom trenutnog stanja predložiti tip sanacije. Ovdje je izbor sveden na frezanje do sanacije samo habajućeg sloja ili sanaciju slabo nosivog temeljnog tla boljim materijalom, postavljanjem geomreža i mehanički stabiliziranog drobljenog kamenog materijala do ugradnje nosivog bitumeniziranog sloja AB32 i habajućeg sloja u ukupnoj debljini od 10 centimetara. Odnosno u ovisnosti o rezultatima analize moguću i rekonstrukciju.

cesta izgradnja

cesta izgradnja | foto: Freepik

Doznajte ovdje sve o drugoj fazi rekonstrukcije ‘Kopike’.


Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap