Nova odluka je pala: Južni ulaz u Zagreb trebali bi graditi Kinezi koji su radili Pelješki most, mora proći period žalbi
Poslije poništenja postupka nabave za Izgradnju vijadukta Ranžirni kolodvor i novog ulaza u Zagreb s autoceste A11, ‘pala’ je nova odluka o izvođaču. Odabrana je kineska tvrtka China Road and Bridge Corporation koja je radila i Pelješki most. Ponuda je bila povoljna, no hoće li izdržati žalbeni period? Još uvijek nije sve gotovo!

Ranžirni kolodvor | Foto: Wikimedia commons, DKOM
Taman smo prošli tjedan pisali o tome kako Grad Zagreb ima problem što neće moći završiti Sarajevsku kako je bilo planirano zbog zastoja u javnoj nabavi za HAC-ov vijadukt na kraju te trase.
Naime, vijadukt bi se podizao od Sarajevske preko Ranžirnog kolodvora te bi bio posljednja karika koja bi ovaj potez pretvorila u novi južni ulaz u Zagreb spojem na autocestu A11 Zagreb-Sisak. Stiže informacija da je HAC ipak razriješio problem u nabavi odabravši kineske izvoditelje, tvrtku China Road and Bridge Corporation (CRBC). Dali su ponudu nižu od procjene, no prije nego se predvidi otvaranja gradilišta Odluka mora proći ‘test period’ od 10 dana za žalbe drugih ponuditelja.
Nova odluka
Nakon zastoja u javnoj nabavi koja je znatno usporila proces odabira izvođača novog vijadukta preko Ranžirnog kolodvora u Zagrebu, HAC je ponovio otvaranje ponuda i objavio novi odabir za izvođača tog projekta. Sad je poznato da će novi ulaz u Zagreb graditi kineski CRBC inače poznat i kao graditelj Pelješkog mosta.
Kako se može iščitati iz ponovnog otvaranja ponuda, uz njihovu, HAC je zaprimio još šest ponuda. Javili su se i zajednica domaćeg Kamgrada i Maeg Costruzioni Spa iz Italije, zajednica tvrtki Strabag AG, Strabag, Đuro Đaković Montaža i Zagreb-montaža, zajednica Heringa i Magme, GIP Pionir (koji inače radi proširenje Sarajevske), zajednica Slovenaca CGP te domaćeg Texo moliora i, na kraju, turski Dogus Insaat ve Ticaret Anonim Sirketi. Kinezi su izgleda s ponudom od 67,3 milijuna, inače nešto nižom od procijenjenog iznosa, bili najisplativiji.
Početak gradnje očekuje se ove godine no ipak ponovno mora proći 10 dana za žalbe ostalih ponuditelja. Ne bude li žalbi i krene li posao do kraja 2025., mogao bi završiti u 2029. godini.
Trogodišnji posao
Podsjećamo, ovom odabiru prethodila je žalba na posljednji. U lipnju, DKOM je izdao Rješenje o poništenju Odluke o odabiru od 14. ožujka 2025. za izgradnju vijadukta Ranžirni kolodvor koju su donijele Hrvatske autoceste (HAC).
U obrazloženju stoji kako su se na prošlu odluku žalili Kinezi te zajednica Kamgrada i Maeg Costruzioni. U svojim žalbama, navedeno je, osporavali su valjanost odabrane ponude, a osim poništenja odluke tražili su i naknadu troškova žalbenog postupka.
I stvarno, u Rješenju DKOM naručitelju HAC-u i nalaže da u roku od osam dana naknadi žaliteljima troškove žalbe. Produljenje ovog postupka navelo je Grad Zagreb da se u gradnji prve nove tramvajske zone u Zagrebu okrenu novom, kraćem rješenju kako bi građani uistinu uskoro dočekali novi tramvaj, no nova vijest o odabiru daje nade da će vijadukt u naredne tri do četiri godine postati stvarnost. Ne zaboravimo, opet se čeka prolazak 10 dana za žalbe prije nego bude sigurno da će ovog puta odabrani uistinu biti uvedeni u posao! Ovdje pročitajte našu reportažu o ‘skraćenoj’ trasi Sarajevske s privremenim okretištem.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.