Pretraga

Kobni rotor ‘koči’ put do trajekta: Ljeti sve češći kolapsi, u planu novi trak

A- A+

Prometni kolapsi ljeti nisu neuobičajena pojava. Na otocima, posebno blizu luka, mogu biti dodatno problematični zbog ukrcaja na trajekt. Hrvatske ceste traže rješenje za luku u koju na vrhuncu turističke sezone pristiže po 140 automobila iz Splita, i do 14 puta dnevno da bi se ‘pogasile’ gužve na kobnom kružnom toku. Evo plana. 

Od Supetra do rotora dograđuje se traka ceste | foto: GoogleMaps, Canva

Državna cesta DC113 od Supetra do Sumartina odnosno između dviju trajektnih luka na otoku Braču duga je 39,4 kilometra, ali na jednom dijelu ima ozbiljan problem. Ta je prometnica koja između dvije krajnje točke prolazi kroz četiri naselja sve je više opterećena zbog povećanog broja putnika koji u supetarsku luku pristižu iz Splita.

S ciljem rasterećenja kružnog toka na kojem ljeti nastaju najveće gužve Hrvatske ceste (HC) krenule su planirati izgradnju 600 metara dodatne prometne trake od Supetra. Nakon dogradnje ceste, bit će više mjesta za vozila koja u koloni čekaju ukrcaj na trajekt.

Izdvojeni članak

Rekonstrukcija ceste koja vodi do jedne od najljepših uvala na Jadranu, neće biti lako

Zakrčena cesta od trajekta

Zamislite. Ljeto je, i automobilom putujete na Brač. Ako ste bili proteklih godina mogli ste se uvjeriti da na izlasku iz luke Supetar, ponajviše u jeku turističke sezone, stvaraju nesnosne gužve. Uslijed velikog prometnog opterećenja na predmetnoj dionici dolazi do kolona vozila koja čekaju na polazak trajekta.

Prethodnih godina – u srpnju, kolovozu, a u više navrata i u rujnu prilikom smjene gostiju dolazilo je do zastoja od trajektne luke do rotora na državnoj cesti. Vrijedi podsjetiti, dok u srpnju i kolovozu dnevno polazi do 14 trajekata, u lipnju i rujnu brojka je 12, a ostatak godine je devet polazaka u danu. Inače, trajekti između Splita i Supetra mogu primiti do 140 automobila i 1.200 putnika.

Problematični dio

‘Problematičan’ prometni zahvat proteže se Ulicom Hrvatskih velikana na DC113. Na tom mjestu državna cesta je dvosmjerna i trotračna s obostranim nogostupom te s istočne strane vodi kroz urbanizirano, a sa zapadne kroz neurbanizirano područje.

Od Supetra do rotora dograđuje se traka ceste | foto: EOJN (projektna dokumentacija)

Lijeva traka koristi se za ulazak vozila u grad i za potrebe odvijanja prometa kroz trajektnu luku, a desna isključivo za potrebe odvijanja prometa kroz luku i za pristup pristaništu Gat Hrvatske Mornarice. Za turističke sezone kad se popune kapaciteti desne prometne trake, motorna vozila se zaustavljaju u rotoru zbog čega dolazi do zastoja u prometu.

Brojačka mjesta Supetar i Supetar-jug na kojima se odvija neprekidno automatsko brojanje prometa pokazuju da je postojeći kružni to prometno opterećen iz smjera državne ceste D113 i županijske ŽC 6161 jer u odnosu na 2.862 vozila koliko lokacijom Supetar u prosjeku prođe na dnevnoj bazi , prosječni ljetni promet je do 4.768 vozila dnevno. Na lokaciji Supetar-jug, situacija je 2.764 vozila dnevno godišnjeg prosjeka, odnosno 4.410 vozila dnevno u prosjeku ljeti.

Ljeti najgore

Donesen je zaključak da se opterećenost kružnog toka u ljetnom razdoblju zapaženo povećava za dodatnih 60 posto, što postaje još gore kad se ubroje zastoji u vremenu provedenom čekajući na ukrcaj. Hrvatske ceste u javnu nabavu su ‘pustile’ natječaj koji predviđa dogradnju presudnih 600 metara da bi se rasteretio najopterećeniji dio i stvorilo prostor za veći broj vozila u razdoblju ljetnih gužvi.

Izdvojeni članak

Rekonstrukcija povijesne jezgre na Braču: Oaza za uživanje na 3.000 kvadrata

Traži se izrađivač projektne dokumentacije za dogradnju trake na državnoj cesti DC 113 u Supetru, na dionici 001. Proširenje se odnosi na potez od trajektne luke do rotora na 113, a za posao je predviđeno 200 dana.

– Osnovna zadaća projekta je izgradnja dodatne prometne trake čime će se omogućiti prihvat i smještaj većeg broja vozila koja se privremeno zadržavaju u luci i čekaju na ukrcaj u trajekt. Nastavno na nogostup u širini 2 metra treba predvidjeti i izmještanje, ili zaštitu svih instalacija i obnovu prometne signalizacije i opreme te sve ostale potrebne radove za normalno funkcioniranje ceste i svih njenih elemenata, piše u projektnom zadatku.

Dogradnja ceste

Očekuje se da će se dogradnjom ostvariti značajna poboljšanja na prometnoj mreži. Rezultat bi dakle trebala biti veća protočnost vozila kroz luku Supetar, te veća brzina prometovanja kroz mjesto, ali i manje opterećeni alternativni pravci kao i, na koncu, sigurniji promet.

Od Supetra do rotora dograđuje se traka ceste | foto: EOJN (projektna dokumentacija)

Od posla će se izvesti potpuna dogradnja predmetne trake, što će pratiti tlocrtnu i vertikalnu geometriju postojeće prometnice. Nova prometna traka, zna se, trebala bi biti izvedena u dimenzijama postojećih odnosno u okvirima prometne trake 3,5 metara, s dva metra širokim nogostupom. No, javna rasvjeta izmjestit će se na vanjski rub novoplaniranog nogostupa.

U pripremu projektno-tehničke dokumentacije ubrojit će se i izrada Projekta zaštite od buke, Elaborata za ocjenu o potrebi procjene utjecaja na okoliš i ekološku mrežu, izrada idejnog, glavnog i izvedbenog projekta i ishođenje potrebnih dozvola, a sve u skladu s važećom zakonskom i tehničkom regulativom. Ovdje pročitajte o još jednoj velikoj rekonstrukciji na otoku.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap