Pretraga

Počinju radovi na autocestama oko Rijeke: Slijede miniranja za izgradnju dionice od 300 milijuna eura te sanacija važnih čvorova

A- A+

Hrvatske autoceste s krajem ljeta pokreću niz velikih projekata na A6 i A7, uključujući sanacije kolnika, sustava odvodnje i vijadukata te pripreme za novu dionicu A7 od Križišća do Selca, gdje će se zbog miniranja povremeno zatvarati Jadranska magistrala. Iako je natječaj za novu dionicu A7 obilježen kašnjenjima i žalbama, najpovoljniju ponudu dala je kineska tvrtka CRBC, ali izvođač radova još uvijek nije službeno odabra. Paralelno napreduje gradnja čvora Matulji i obilaznice Novog Vinodolskog, koja bi trebala biti gotova do 2026., dok se nastavak A7 prema Žutoj Lokvi planira do kraja desetljeća.

Autocesta A7, Križišće – Selce | Foto: Google Maps, Vlada RH, Canva

Ljetna sezona praktički je završila, što znači da Hrvatske autoceste kreću u realizaciju većih projekata. U fokusu su radovi na autocestama A6 i A7 u okolici Rijeke, gdje će se u idućim tjednima otvoriti više gradilišta.

Prvi projekt odnosi se na pripreme za izgradnju 300 milijuna eura vrijedne dionice autoceste A7 od Križišća do Selca. U sklopu tih radova provodit će se miniranja na Jadranskoj magistrali između Selca i Novog Vinodolskog. Promet će na toj dionici biti tri puta tjedno nakratko zaustavljan – ponedjeljkom, srijedom i petkom u 14 sati, sve do kraja studenoga. Za vrijeme miniranja zatvarat će se oko 600 metara magistrale. Paralelno, Hrvatske autoceste pokreću i radove sanacije ključnih čvorova i dionica na autocestama A6 i A7.

Izdvojeni članak

Čvor državnih cesta na Kvarneru postaje autocesta: Za milijunski posao konačno ugovoren i nadzor

Od sanacije kolnika do nove odvodnje

Kako objašnjavaju u HAC-u, razdoblje između turističke sezone i početka zimskog održavanja jedina je prilika za ovako opsežne zahvate. Svjesni su da će oni povremeno otežati promet, no ističu kako je cilj povećati sigurnost, zaštititi infrastrukturu i dugoročno poboljšati protočnost.

Najopsežniji radovi provodit će se između čvora Kikovica i čvora Orehovica na A7, gdje će se privremeno zatvarati pretjecajne trake u oba smjera zbog sanacije kolnika. Slični zahvati čekaju i dionicu Kikovica – Čavle na A6, gdje će se promet u smjeru Rijeke preusmjeravati na kolnik prema Zagrebu. Rekonstrukcija je planirana i na kraku čvora Orehovica prema Čavlima, pa će se promet privremeno voditi obilaznicom preko Sv. Kuzma i Kukuljanova.

Na Riječkoj obilaznici radovi se nastavljaju između čvorova Rujevica i Škurinje, gdje se obnavlja sustav odvodnje. Promet će se u noćnim satima preusmjeravati kroz grad i preko nove državne ceste DC403. Sanacije su predviđene i na dionici Hreljin – Križišće, odnosno na vijaduktu Kuk, gdje će se promet voditi dvosmjerno samo jednim kolnikom.

Radovi će se izvoditi od rujna do kraja studenoga, a njihovo trajanje ovisit će o lokaciji i fazi sanacije. Promet će na pojedinim dionicama biti usporen ili privremeno preusmjeren, no iz HAC-a naglašavaju da su sve mjere usklađene kako bi se zadržala protočnost i sigurnost. Jesen pred vozačima u riječkom prometnom čvorištu svakako će biti izazovna, ali donosi i nužna ulaganja u kvalitetniju i sigurniju vožnju u budućnosti.

Čvor Orehovica, autocesta A7 | Foto: Google Maps

Nastavak radova na čvoru Matulji

Na čvoru Matulji na autocesti A8 nastavlja se rekonstrukcija jednog od najvažnijih prometnih čvorišta u Istri i Kvarneru. Nakon što je prva faza radova dovršena 2023. godine, izvođač GP Krk krajem travnja ove godine pokrenuo je drugu fazu, vrijednu 17,7 milijuna eura.

No sada je, kako smo pisali, za čvor Matulji potpisan novi ugovor vrijedan 170 tisuća eura za stručni nadzor izvedbe, što je osjetno manje od prvotno planiranih 400 tisuća eura, pa se može reći da je HAC u ovom slučaju ostvario uštede. Više o tome pročitajte ovdje.

Pregrađuje se čvor Matulji | foto: EOJN

Tko će graditi dionicu na autocesti A7?

S druge strane, unatoč pripremnim aktivnostima, još uvijek nije poznato tko će graditi dionicu autoceste A7 od Križišća do Selca. Natječaj za dvije poddionice, Križišće – Jadranovo i Jadranovo – Selce, pratio je niz odgoda i prigovora na dokumentaciju, a ponude su otvorene još u ožujku. Zaprimljene su po četiri ponude za svaku dionicu, sve osjetno iznad procijenjene vrijednosti radova. Najpovoljnije su bile ponude kineske kompanije China Road and Bridges Corporation (CRBC), poznate po gradnji Pelješkog mosta.

Dionica duga 17,5 kilometara uključuje zahtjevne objekte, oko 40 posto trase čine tuneli, vijadukti i mostovi. Najduži je tunel Križišće, dug nešto više od dva kilometra, dok je najsloženiji objekt most Dubračina, dug 410 metara, sa stupovima višim od 80 metara, o čemu više možete pročitati ovdje.

Autocesta A7, Križišće – Selce | Foto: Google Maps, Vlada RH, Canva

Radovi na novoj obilaznici

Cijeli projekt predviđa da se autocesta A7 u konačnici proteže u punom profilu sve do Žute Lokve, a završetak dionice očekuje se do 2030. godine. U međuvremenu, aktivno se gradi obilaznica Novog Vinodolskog, koja obuhvaća 9,8 kilometara trase između Selca i Povila.

Radovi su započeli 2022., a planirano je da obilaznica bude puštena u promet u prvoj polovici 2026. godine. Za sada se gradi samo dvije prometne trake, dok natječaj za dovršetak preostala dva traka, iako najavljen, još uvijek nije raspisan. Za nastavak prema Senju i Žutoj Lokvi u tijeku je izrada projektne dokumentacije, no vremenski okvir za raspisivanje natječaja za izvođače radova još uvijek nije poznat.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap