Pretraga

Milijuni za nove perone u istarskom dragulju: Krenula je izgradnja modernog autobusnog kolodvora

A- A+

Istarski dragulj, grad Rovinj, uskoro će dobiti novi autobusni kolodvor. Radovi su službeno krenuli, a njihova vrijednost iznosi malo više od 2,6 milijuna eura. Nalazit će se na prostoru od 6.000 kvadrata u naselju Končeta. Imat će deset perona, kafić s terasom, čekaonicu i prostor za kupnju karata. Planirana je i sadnja autohtonih biljnih vrsta koji će ekološki i estetski pridonijeti prostoru.

Projekt autobusnog kolodvora u Rovinju | Foto: Grad Rovinj

Rovinj je u Istri svojevrsni simbol blještavila. U gradu je sve ‘na mjestu’, no dojam se mijenja silaskom iz autobusa na postojećem kolodvoru u neposrednoj blizini stare jezgre. Potpisom ugovora s izvođačem radova i uvođenjem istog u posao, gradske vlasti službeno su krenule u izgradnju i premještaj autobusnog kolodvora, infrastrukturnog projekta koji će značajno unaprijediti prometnu sliku grada te kvalitetu usluge za građane i posjetitelje. Ugovor su potpisali gradonačelnik Emil Nimčević i predstavnik tvrtke Bičić Gradnja iz Pule, Ilija Birčić.

Nadzor nad izvođenjem radova vršit će tvrtka Kling iz Rijeke, a ukupno očekivano trajanje izvršenja radova iznosi 15 mjeseci. Površina zahvata već je oslobođena sve komunalne opreme, te su ispunjeni svi preduvjeti za početak izvođenja radova, koji će krenuti dovršetkom pripremnih radnji od strane izvođača, odnosno odobrenjem prometnog elaborata, postavljanjem gradilišta i zaštitom zelenih površina.

Izdvojeni članak

Omiljena destinacija na magistrali dobiva autobusni kolodvor: U planu novi peroni i podzemna garaža

Zbogom kolodvoru starom 60 godina

Današnji autobusni kolodvor, izgrađen još 1968. godine na križanju ulica Carducci, Trg na Lokvi i M. Benussi, već dugo ne udovoljava potrebama suvremenog javnog prijevoza. Smješten u samom srcu grada, na jednoj od njegovih najprometnijih točaka, postao je opterećenje za prometnu protočnost i sigurnost. Upravo zbog toga odlučeno je da Rovinj dobije novi, moderniji i funkcionalniji prometni terminal na lokaciji Concetta.

Novi autobusni kolodvor sastojat će se od osnovne zgrade i prostrane nadstrešnice s peronima, uz pripadajuće parkirne i servisne sadržaje. Osnovna zgrada autobusnog kolodvora zamišljena je kao prizemni objekt tlocrtne površine 220 kvadrata, visine 4,15 metara i vanjskih dimenzija 37,2 x 6,7 metara. Unutar objekta smještene su ključne funkcionalne cjeline: čekaonica s prostorom za prodaju karata, sanitarni čvor sa servisnom prostorijom te caffe bar s pomoćnim prostorijama, koji će dodatno biti oplemenjen vanjskom terasom, omogućujući putnicima i posjetiteljima ugodan boravak i opuštanje u sklopu kolodvora.

Novi autobusni kolodvor u Rovinju mogao bi postati stvarnost | foto: Grad Rovinj

Šest perona, ali bez podzemnih garaža

Pod nadstrešnicom je predviđeno šest natkrivenih perona, dok će se na sjevernom dijelu kompleksa nalaziti dodatna četiri nenatkrivena perona te dva mjesta za servisni parking. Kolodvor će raspolagati i parkiralištem s ukupno 29 parkirnih mjesta, od kojih su dva predviđena za osobe s invaliditetom, kao i sa šest mjesta namijenjenih taxi vozilima. Prometno rješenje zadržava postojeće ulazno-izlazne točke, s ulazom s Aleje Ruđera Boškovića i izlazom na Ulicu Concetta. Glavni projekt uključuje i rekonstrukcijske zahvate radi optimalnog uklapanja internih kolnih površina na javnu prometnu mrežu.

Cjelokupno rješenje novog autobusnog kolodvora osigurava kvalitetnu organizaciju prostora, funkcionalnu protočnost prometa i udoban boravak putnika, čime se postavlja novi standard u razvoju javnog prijevoza i urbanog prostora. Za razliku od prvotnog rješenja, novi projekt je manje kompleksan, jednostavniji za izvedbu i znatno povoljniji. Uklonjeno je ukopavanje za podzemnu garažu, čime se izbjegavaju dodatni građevinski zahvati na zahtjevnom terenu živih stijena, a samim time i veliki troškovi.

Izgradnjom novog autobusnog kolodvora Rovinj-Rovigno će dobiti moderno prometno rješenje koje će dugoročno rasteretiti gradsko središte, unaprijediti protočnost prometa i podići kvalitetu usluge javnog prijevoza na višu razinu. Projekt predstavlja važan korak u modernizaciji prometne infrastrukture te u konačnici doprinosi stvaranju još ugodnijeg i funkcionalnijeg okruženja za građane i sve brojnije posjetitelje grada.

Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.

Copy link
Powered by Social Snap