U ‘zemlji hrvatskih iseljenika’ izgrađen je najduži most u državi: Posebno se vodila briga i o potresnim elementima
U Čileu je službeno dovršena gradnja najdužeg mosta u zemlji, Puente Industrial, koji je dio ključne autoceste dugu 6,5 kilometara i strateški je važan jer prelazi rijeku Biobío, znatno skraćujući vrijeme putovanja. Projekt je podijeljen u tri sektora, a posebna pažnja posvećena je sigurnosti i seizmičkoj otpornosti, budući da se most nalazi u izrazito potresno aktivnom području.

Most Puente Industrial, Čile | Foto: FCC Construccion
Prema podacima čileanske vlade, u toj južnoameričkoj državi živi oko 200.000 stanovnika koji potječu od hrvatskih doseljenika, a najviše ih živi u gradu Punta Arenas. U Čileu, zemlji ‘leda i pustinja’, već se neko vrijeme provode veliki infrastrukturni projekti, a jedan od njih sada je službeno dovršen. Španjolski građevinski div FCC Construcción objavio je završetak Puente Industrial, najdužeg mosta u Čileu i četvrtog koji prelazi rijeku Biobío.
Dio autoceste od 6,5 kilometara
Puente Industrial čini ključnu gradsku autocestu dugu 6,5 kilometara u regiji Biobío i strateški je projekt za logističku povezanost. Most povećava kapacitet cestovne mreže preko rijeke Biobío za 33 posto, povezujući općine San Pedro de la Paz i Hualpén, te značajno skraćuje vrijeme putovanja.
Riječ je o prvoj koncesiji za gradsku autocestu izvan Metropolitanske regije, a procjenjuje se da će smanjiti dnevno vrijeme vožnje za 20 posto. Projekt je odgovor na povećane prometne gužve u pokrajini Concepción te nastoji poboljšati protok prometa prema industrijskim područjima, osigurati logističke rute i smanjiti rizik od nesreća.

Most Industrial Čile | Foto: Geoquest Chile
Tri sektora mosta
Projekt je podijeljen u tri sektora: sjeverni sektor A povezuje tokove općina Concepción, Talcahuano, Hualpén i San Pedro de la Paz, sektor B čini sama konstrukcija industrijskog mosta koja prelazi estuarij Los Batros i duga je 2.520 metara, dok južni sektor C povezuje novu autocestu s cestom 160.
Most je projektiran uz poštivanje ekoloških normi, uključujući mjere zaštite flore, faune i kulturne baštine, kao i mjere ublažavanja za lokalnu zajednicu. Puente Industrial u Concepciónu ističe se kao društveno, ekološki i ekonomski odgovoran projekt te postavlja nove standarde za infrastrukturu u zemlji.

Most Industrial Čile | Foto: FCC
Otpornost na potrese
S obzirom na to da se most gradi u seizmički aktivnoj zoni, sigurnost je jedan od ključnih prioriteta. Projekt uključuje primjenu naprednih antiseizmičkih rješenja, od posebnih poprečnih greda i izolatora do energetskih disipatora, kako bi se osigurala otpornost konstrukcije na moguće potrese. Geološke analize, poput prisutnosti vodonosnika na sjevernoj obali, bile su ključne u planiranju temeljenja stupova mosta, koji počivaju na pilotima promjera dva do 2,5 metra, zabijenima na dubine do 30 metara.
Most uključuje 56 rasponskih sekcija, a svaka se sastoji od sedam prednapetih greda prosječne duljine 43 metra. Pješačke staze i biciklističke trake integrirane su u projekt, čime se potiče održiva mobilnost i sigurnost za sve korisnike.

Čile autocesta | Foto: Pexeles, Jose
Velika ulaganja u infrastrukturu
Industrijski most samo je dio šire vizije modernizacije čileanske prometne infrastrukture. Vlada najavljuje planove vrijedne više od milijardu eura, koji uključuju izgradnju 19 novih mostova, novih cesta i tunela te obnovu postojećih prometnica.
Poseban fokus stavljen je na sjeverni dio Rute 5, ključne dionice Panameričke autoceste koja povezuje glavni grad Santiago s Los Vilosom. Cilj projekta je ne samo poboljšanje protočnosti prometa, već i poticanje gospodarskog rasta, posebno u ruralnim dijelovima zemlje. Više o tome pročitajte ovdje.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.