Otvoren Rijeka Gateway, najnapredniji logistički terminal ‘težak’ čak 600 milijuna eura
Rijeka je službeno otvorila novo poglavlje svoje lučke povijesti – Rijeka Gateway, najmoderniji kontejnerski terminal u ovom dijelu Europe, izgrađen u samo dvije godine. Projekt vrijedan više od 600 milijuna eura donosi više od 300 radnih mjesta i pretvara Rijeku u ključno logističko čvorište između Azije i Europe. Terminal je potpuno digitaliziran, povezan prvom industrijskom 5G mrežom u Hrvatskoj te koristi energiju iz obnovljivih izvora, čime postaje pionir održive lučke tehnologije. Također, nevjerojatno zvuči da Rijeka Gateway trenutačno raspolaže s 400 metara obale i kapacitetom od 650.000 kontejnerskih jedinica (TEU) godišnje.

Rijeka Gateway Termina, uplovljavanje broda iz Egipta | Foto: ENNA Group
Rijeka je ovih dana postala središte europske logistike. Nakon dvije godine intenzivne gradnje i opremanja, svečano je otvoren Rijeka Gateway, najmoderniji i tehnološki najnapredniji kontejnerski terminal u ovom dijelu Europe. Projekt označava početak nove ere za riječku luku i pozicionira Hrvatsku na kartu ključnih logističkih središta u Europi.
Svečano otvaranje i podrška partnera
Na otvorenju terminala okupilo se tristotinjak uzvanika, uključujući hrvatske i danske visoke dužnosnike, predstavnike investitora i lokalne vlasti. Među njima su bili hrvatski premijer Andrej Plenković i danski ministar vanjskih poslova Lars Løkke Rasmussen, koji su naglasili važnost međunarodne suradnje i ulaganja u održivu infrastrukturu.
Predstavnici investitora, APM Terminals i ENNA Grupe, istaknuli su da je izgradnja terminala završena u planiranim rokovima te da je u projektu već zaposleno više od 300 ljudi. Projekt, vrijedan više od 380 milijuna eura, najveća je privatna investicija u logističku infrastrukturu u Hrvatskoj, a s pratećom prometnom infrastrukturom njegova vrijednost doseže 600 milijuna eura.

Rijeka Gateway | Foto: Grad Rijeka
Tehnološki iskorak i nova radna mjesta
Rijeka Gateway trenutno raspolaže s 400 metara obale i kapacitetom od 650.000 kontejnerskih jedinica (TEU) godišnje. U drugoj fazi planirano je proširenje na 680 metara obale i više od milijun TEU. Projekt donosi više od 300 novih radnih mjesta i snažan poticaj riječkom gospodarstvu.
U upravi terminala naglašavaju da je riječ o tehnološki naprednom objektu koji je po prvi put u APM mreži testirao nove digitalne sustave. Zaposlenici su prošli specijalizirane obuke, a stečeno znanje i iskustvo otvaraju nove mogućnosti za razvoj karijera mladih stručnjaka iz Hrvatske. Cilj je postići visoku operativnu izvrsnost i stvoriti terminal koji će postati uzor za cijelu regiju.

Rijeka Gateway Termina, uplovljavanje broda iz Egipta | Foto: ENNA Group
Inovacije i održivost
Terminal je opremljen s četiri daljinski upravljane brodske dizalice, 15 dizalica na kotačima, dvije na tračnicama i 28 terminalskih traktora. Svi sustavi povezani su u jedinstveni kontrolni centar, a cijeli prostor pokriva prva industrijska 5G mreža u Hrvatskoj. Upravljanje operacijama temelji se na potpunoj automatizaciji i korištenju energije iz obnovljivih izvora, što Rijeka Gateway čini prvim zelenim terminalom takvog tipa u jadranskoj regiji.
Iz uprave APM Terminals ističu da projekt nije važan samo za brodarske kompanije, nego i za zajednicu i gospodarstvo zemlje u kojoj djeluju. Terminal bi trebao donijeti dugoročne koristi lokalnoj ekonomiji, otvoriti nova radna mjesta i povećati konkurentnost Rijeke u odnosu na druge europske luke.
U ENNA Grupi smatraju da je riječki terminal ključan za jačanje sjevernojadranskih luka i njihovu konkurentnost u odnosu na luke Sjevernog mora. Rijeka je, kažu, geografski idealno pozicionirana, bliža Dalekom istoku i središtu Europe, te ima sve preduvjete da postane glavno logističko središte regije. Naglašavaju i važnost daljnjeg razvoja željezničke infrastrukture, posebno izgradnje nizinske pruge, koja će u potpunosti otvoriti potencijal luke i osigurati brzu kopnenu povezanost prema europskim tržištima.

Rijeka Gateway | foto: APM Terminals
Spoj modernog razvoja i industrijske baštine
Osim samog terminala, projekt Rijeka Gateway obuhvatio je i obnovu povijesnog skladišta 22 u kompleksu Metropolis, koje je sada pretvoreno u modernu upravnu zgradu tvrtke. Obnova je provedena uz konzervatorski nadzor i primjenu najviših protupotresnih standarda, čime je staroj industrijskoj građevini vraćen novi život i funkcija.
Svečano otvorenje obilježilo je i predstavljanje Trga snažnih žena Grada Rijeke, prostora kojim dominiraju četiri velike dizalice nazvane po istaknutim Riječankama – Antoniji Reljac, Zori Matijević, Adi Felice Rošić i Snježani Pejčić. Inicijativa simbolizira povezanost terminala s gradom i njegovim građanima, a samu ceremoniju otvorili su učenici Osnovne škole Kantrida.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.