Visoka estetika ispod zemlje: Susjedi otvorili dvije nove stanice metroa, prolaze kroz drevne vojne komplekse
Rimski metro linije C upravo je obogatio povijesno središte grada s dvije nove arheološke stanice – Colosseo/Fori Imperiali i Porta Metronia, zajedno s tri kilometra nove trase. Novi segment ne samo da poboljšava mobilnost između centra i predgrađa, već putnicima pruža jedinstveno iskustvo upoznavanja rimske povijesti kroz muzejske sadržaje unutar stanica. Riječ je o projektu koji pokazuje kako se moderna infrastruktura i drevna povijest mogu savršeno uklopiti.

Rimski metro, dvije nove stanice | Foto: WeBuild
Rimski metro dobio je dvije nove arheološke stanice na liniji C – Colosseo/Fori Imperiali i Porta Metronia, zajedno s tri kilometra nove trase. Inauguraciju su prigodno obilježili talijanski ministar infrastrukture i prometa Matteo Salvini, ministar kulture Alessandro Giuli i gradonačelnik Rima Roberto Gualtieri.
Novi segment linije C poboljšava mobilnost između centra grada i predgrađa te pruža izravan prijelaz na postojeću liniju B, dok istovremeno ističe važnost očuvanja izvanredne kulturne baštine Rima. Projekt su izveli konzorcij Metro C na čelu s Webuildom i Vianini Lavori, u suradnji s javnim institucijama, pokazujući kako se moderni infrastrukturni radovi mogu skladno uklopiti u povijesni kontekst.
Stanice koje putuju kroz povijest
Stanica Colosseo/Fori Imperiali smještena je ispod Via dei Fori Imperiali, između Koloseuma i Maksencijeve bazilike. S četiri podzemne etaže i dubinom do 32 metra, stanica nudi izravan pristup glavnim arheološkim nalazištima u povijesnom centru Rima. Poseban detalj čini muzej unutar stanice, koji je razvijen u suradnji sa Sveučilištem Sapienza, Odjelom za arhitekturu i dizajn. Putnici kroz njega mogu pratiti povijesni razvoj prostora od ulaza u stanicu do perona, što stvara jedinstveno iskustvo spajanja svakodnevne gradske funkcionalnosti i tisućljetne povijesti.
Stanica Porta Metronia, smještena na Piazzale Ipponio uz Aurelijanske zidine, postala je poznata po arheološkom otkriću ogromnog vojnog kompleksa iz 2. stoljeća poslije Krista. Iskopavanja su otkrila zapovjednikovu kuću s freskama i mozaičkim podovima, zbog čega je dizajn stanice morao biti redefiniran. Pet podzemnih etaža i dubina do 30 metara zahtijevale su inovativne građevinske metode kako bi se očuvali nalazi i istovremeno osigurala funkcionalnost stanice za svakodnevni promet.

Rimski metro, dvije nove stanice | Foto: WeBuild

Rimski metro, dvije nove stanice | Foto: WeBuild
Infrastruktura u skladu s baštinom
Linija C, jedna od najzahtjevnijih infrastrukturnih projekata u Rimu, kada bude dovršena protezat će se na 29 kilometara s 31 stanicom. Do sada je dovršeno 24 stanice, uključujući one između Monte Compatri/Pantana i povijesnog centra.
Šest arheoloških stanica omogućit će prikaz više od 625.000 kubičnih metara iskapanih arheoloških materijala, čime se putnicima omogućuje jedinstveno iskustvo upoznavanja rimske povijesti. Primijenjena je arheološka metoda ‘odozgo prema dolje’, koja osigurava stabilnost konstrukcija dok se iskopi nastavljaju, a sve kako bi se očuvala vrijedna kulturna baština.

Rimski metro, dvije nove stanice | Foto: WeBuild

Rimski metro, dvije nove stanice | Foto: WeBuild
Suradnja javnog i privatnog sektora
Projekt predstavlja primjer uspješne sinergije između privatnih tvrtki i javnih institucija. Konzorcij Webuild i Metro C radio je u suradnji s Ministarstvom kulture i Roma Metropolitane, a rezultat je infrastruktura koja ne samo da povezuje grad, već i prezentira otkrivene artefakte javnosti. Stanice Colosseo/Fori Imperiali i Porta Metronia pokazuju kako se suvremena tehnologija i arhitektura mogu skladno uklopiti u povijesni kontekst, čuvajući kulturno nasljeđe za buduće generacije.
Otvaranjem ovih stanica Rim dodatno potvrđuje svoju predanost održivom razvoju, gdje moderna mobilnost ide ruku pod ruku s očuvanjem povijesne baštine. Novi kilometri linije C nisu samo korak naprijed u prometnoj povezanosti, već i primjer kako se grad može razvijati, poštujući tisućljetnu povijest koja ga oblikuje.

Rimski metro, dvije nove stanice | Foto: WeBuild