Pretraga

Foto: Kružni most koji je u jednoj od najljepših laguna svijeta promijenio sve  

A- A+

Most Garzón u Urugvaju kružna je cestovna ploča preko istoimene Lagune koja usporava promet i omogućuje vozačima, pješacima i biciklistima da cijene panoramski pogled na jedan od najljepših i najnetaknutijih obalnih krajolika u Urugvaju. Most je projektirala tvrtka Rafael Viñoly Architects, a izgradnja je koštala 10 milijuna dolara.

most Garzon

most Garzon | fozo: foto vinoly.com

Izgradnja mosta Garzón započela je u rujnu 2014. i završila u prosincu 2015. Koštala je čak 10 milijuna dolara, od čega je 80 posto osigurao argentinski poduzetnik Eduardo Costantini. U izgradnji je utrošeno je 450 tona čelika, 500 kubnih metara betona i 40.000 metara sajli.

Most je projektirala tvrtka Rafael Viñoly Architects koja stoji iza još dva prepoznatljiva projekta. Elegantne urugvajske zračne luke Carrasco i tankog njujorškog nebodera u Park Aveniji.

Izdvojeni članak

Najveći projekt obnove u Firenzi: 700 godina star višestruko opjevani most dobiva novo ruho

Funkcionalnost i dodatna vrijednost

Most Laguna Garzón stvoren je s jasnim ciljem, da se preko poznate lagune preveze više ljudi, ali da se istovremeno uspori iznimno brz i opasan protok vozila.

Naime, prije nego što je most izgrađen jedini način na koji su putnici mogli prijeći Lagunom Garzón bila je vožnja uz pomoć dva motorizirana splava. Jasno je bilo da treba omogućiti jednostavniji pristup laguni, ali se pri tomu po svaku cijenu htjelo izbjeći jurcanje.

Most je trebao pružiti i dodatnu vrijednost za lagunu što se postiglo pješačkim stazama s obje strane razdvojenih prometnih traka. One danas omogućuju pristup središnjem otvoru mosta i njegovom obodu, gdje posjetitelji mogu sjediti, pecati i uživati ​​u pogledu. Po tomu je jedinstven u svijetu.

most Garzon

most Garzon | foto: foto vinoly.com

U skladu s ekosustavom

Treba reći i da je most dovoljno visok da ispod njega mogu slobodno prolaziti čamci, te da je konstruiran s minimalnim brojem potpornih stupova. Sve kako bi se zaštitio postojeći ekosustav.

Odvajanjem dva kolnika kružnog mosta, dizajn smanjuje vrijeme u kojem je bilo koje mjesto na površini vode neprekidno zasjenjeno dok se sunce kreće nebom i minimizira susjedno područje na koje utječe sjena. Što poboljšava prodor svjetlosti i raspršivanje kroz vodu.  Prilično uski radijus okretanja strukture također prisiljava motorna vozila da znatno uspore dok prelaze, piše vinoly.com. Tim se i potiče vozače da uživaju u prirodnim ljepotama područja.

most Garzon

most Garzon | foto: foto vinoly.com

Pogledajte ovdje kako je biciklistički most transformirao vizuru malog zagorskog grada.

Copy link
Powered by Social Snap