Pretraga

Jedan od najvažnijih pariških spomenika zasjao u novom ruhu: ‘Ovo je ispunjenje 60-godišnjeg sna’

A- A+

Slavoluk pobjede u Parizu omotan je recikliranom srebrno-plavom tkaninom površine 25.000 četvornih metara te crvenim konopcem od 3.000 metra, a vrijednost te instalacije iznosi 14 milijuna eura. Christo Vladimirov Javacheff i supruga Jeanne-Claude Denat de Guillebon zaslužni su za taj neobičan projekt, a zapravo se radi o posthumnom ostvarenju. Štoviše, instalaciju je jučer predstavio predsjednik francuske Emmanuel Macron te je izjavio da se radi o remek-djelu.

Slavoluk pobjede Pariz

Slavoluk pobjede u Parizu zasjao je u novom ruhu | foto: Unsplash

Slavoluk pobjede u Parizu je znameniti spomenik koji se nalazi u središtu Trga Charlesa de Gaullea. Taj je slavoluk podignut u čast borcima za Francusku, a posebno onima koji su se borili u Napoleonskim ratovima. Štoviše, unutar slavoluka nalaze se stotine imena poginulih, spomenik nepoznatom vojniku iz Prvog svjetskog rata, a ispred spomenika gori vječni plamen.

Jean Chalgrin je još 1806. godine projektirao spomenik i to nakon Bitke kod Austerlitza, a izgradnja je trajala do ranih 1830-ih godina. Radi se o neoklasicističkoj interpretaciji Titovog slavoluka u Rimu, a spomenik je visok 49,5 metara te širok 45 metara i ujedno predstavlja drugi najveći slavoluk na svijetu. Također, do vrha spomenika vode 284 stube ili kombinacija lifta i stuba, a s njega se pruža pogled na 12 veličanstvenih avenija, kao i na Eiffelov toranj. Naime, ovih je dana navedeni spomenik omotan tkaninom, a Emmanuel Macron je izjavio da se radi o remek-djelu.

Izdvojeni članak

La Sagrada Familia: Najpoznatiji nedovršeni simbol Barcelone koji se 137 godina ilegalno gradio

Slavoluk pobjede omotan tkaninom

Pokojni bugarsko-američki konceptualni umjetnik Christo Vladimirov Javacheff surađivao je zajedno sa svojom, također pokojnom, suprugom Jeanne-Claude Denat de Guillebon. Naime, bavili su se postavljanjem velikih pop-artističkih instalacija te umatanjem i pakiranjem čitavih građevina u raznovrsne materijale. Štoviše, do sada su bili poznati prvenstveno po omatanju pariškog Pont Neufa i berlinskog Reichstaga, a jučer je također predstavljeno i omatanje jednog od najvažnijih pariških spomenika, prenosi Jutarnji list.

Naime, Emmanuel Macron je jučer inaugurirao Slavoluk pobjede u Parizu, odnosno posthumnu viziju umjetnika Christa koji je umro 2020. godine i njegove supruge koje je umrla 2009. godine. Njih dvoje su još 1962. godine potpisali fotomontažu upakiranog Slavoluka pobjede. Štoviše, ideju za taj projekt su dobili gledajući spomenik iz svog prvog stana u aveniji Foch, čiju realizaciju ipak nisu dočekali.

25.000 četvornih metara tkanine 

Naime, za umatanje tog znamenitog pariškog spomenika trebalo je sveukupno 25.000 četvornih metara reciklirane srebrno-plave tkanine te 3.000 metara crvenog konopca. Za postavljanje cijele instalacije bilo je potrebno više tjedana, a posjetitelji će je moći vidjeti sve do 3. listopada.

Ovo neobično djelo vrijedno je 14 milijuna eura te se u potpunosti sufinanciralo bez državnih subvencija. Naime, financiralo se prodajom originalnih Christovih djela, crteža, suvenira, pripremnih skica i litografija.

Spomenik poput živog bića

– U mislima su nam Christo i Jeanne-Claude. Oni bi bili jako dirnuti, ovo je ispunjenje 60-godišnjeg sna, izjavio je francuski predsjednik u govoru na krovu spomenika. Inauguraciji su također nazočili gradonačelnica Pariza Anne Hidalgo i bivši gradonačelnik New Yorka Michael Bloomberg.

– To će biti poput živog bića koje će oživjeti na vjetru i odražavati svjetlost. Nabori će titrati i površina spomenika će postati senzualna. Ljudi će imati potrebu dotaknuti Slavoluk, dodao je Macron. Osim toga, rekao je da se radi o pravom remek-djelu koje nije na teret poreznih obveznika te koje pridonosi sjaju Francuske, a ujedno se zahvalio svima koji su omogućili ostvarenje tog projekta.

Ministrica kulture Roselyne Bachelot već je ranije izjavila da se radi o djelu koje je divan poklon Parižanima, Francuzima i svim ljubiteljima umjetnosti. Međutim, ova instalacija potaknula je i brojne kontroverze pa je tako arhitekt Carlo Ratti izjavio da se radi o estetici rasipnog umatanja koju je potrebno napustiti. Na takve komentare odgovorio je umjetnikov nećak, tvrdeći da se radi o vrlo ekološkom projektu te da je tkanina u potpunosti reciklirana.

Copy link
Powered by Social Snap