Grade podvodni kružni tok: Mala nacija specijalizirana za izgradnju tunela
Ova zemlja ima jedan metar tunela po glavi stanovnika, a sada gradi i podvodni kružni tok. Zbog vremenskih uvjeta i zahtjevnog terena, morali su preseliti podosta prometnica ispod tla.
Farski otoci nalaze se u Sjevernom moru između Norveške i Islanda. Samoupravna su nacija koja je dio Danske. Njihovih 50.000 stanovnika i oko 70.000 ovaca raspoređeno je na 17 otoka. Do nedavno, jedini način putovanja između otoka bio je brod. Nažalost, more na Farskim otocima zna biti jako nemirno, a samo putovanje može potrajati i do pola dana. Sedamdesetih godina prošlog stoljeća izgrađen je most koji povezuje dva najnaseljenija otoka, koji pretvara to poludnevno putovanje u putovanje od nekoliko minuta, piše B1M.
Šezdeset godina iskustva u kontinuiranoj izgradnji tunela
U šezdesetim godinama prošlog stoljeća intenzivno su kopali tunele. Norvežani su imali velik utjecaj na njihov nagli napredak sa svojim već razvijenim tehnikama i tehnologijama. U posljednjih 60 godina izgradili su dvadeset tunela kroz uske fjordove, strme planine, brda i ocean. Danas postoji preko 50 kilometara tunela za samo 53.000 ljudi. To je više od 1 metra tunela po glavi stanovnika.
Danas, Farski otoci još više proširuju svoj sustav tunela s dva podmorska. To je najveća investicija u povijesti države, a iznosi gotovo 700 milijuna američkih dolara.
Najveća investicija države
Tunel Eysturoy otvoren je 2020. godine, dug je 11 kilometara i povezuje otoke Streymoy, gdje se nalazi glavni grad, i Eysturoy. Drugi tunel Sandoy trebao bi biti otvoren 2023. godine, povezujući rijetko naseljena sela Sandoya s gušće naseljenim područjima. Novi podmorni tunel ubrzat će im put do glavnog grada.
Tunel Eysturoy povezuje nekoliko sela glavnom infrastrukturom otoka. Vrijeme putovanja do glavnog grada smanjeno je s više od jednog sata na samo nekoliko minuta. To je drugi najduži tunel na svijetu. U osam minuta vožnje pod morem može se slušati radio stanica koja je posebno programirana za podmorsku vožnju. Također, grade i kružni tok 72 metra ispod površine koji izgleda poput meduze.
Metoda probijanja tunela na dubini od gotovo 200 metara
Najdublji dio tunela nalazi se 187 metara ispod površine vode. Izvođači radova su koristili metodu bušenja i eksploziva za iskopavanje podvodnih tunela. Dakle, izbuši se rupa u stijeni ispod vode, u rupu se ubaci eksploziv i zatim se ruševine raščišćavaju. Kako bi se osiguralo da voda ne uđe u tunel, stijena se poprska betonom kako bi se stvorila čvrsta obloga. Tu je i sustav vrata, pumpi i cijevi koji odvode kišnicu ili površinsku vodu dalje od automobila prije nego što se ispumpa u obližnji fjord. Izgradnja tunela od 10,5 kilometara trajala je četiri godine.
– Mi smo mala zemlja, malo društvo, u kojem se odluke mogu donositi prilično brzo. To je jedan od razloga zašto možemo raditi ovakve projekte. Također, imamo dobro iskustvo u izgradnji tunela kojim se služimo prilikom izgradnje tunela. Svi tuneli se temelje na norveškim standardima i norveškoj tehnologiji, rekao je Teitur Samuelsen, izvršni direktor farske tvrtke za gradnju tunela P/F Eystur-og Sandoyartunlar.
Trenutno, moraju uzeti trajekt kako bi iz Sandoya došli do glavnog otoka. Novi podvodni tunel smanjit će putovanje za 48 minuta. Uz dva nova tunela koja su sada u izradi, još 14 ih je u planovima za blisku budućnost.