Izgradnja javnih garaža s dodatnim sadržajima ili kako Split planski rješava problem prometa u mirovanju
Ukupno se planira na području grada Splita izgraditi 34 garaže, što doslovno prostora s isključivo parkirališnim mjestima, što komunalnih centara. No, kod većine onih koji su sada aktualni i za koje se priprema dokumentacija, projektanti imaju zadatak da u sklopu garaže osiguraju i dodatne sadržaje. Detalje ovog velikog projekta doznajemo od pročelnika Upravnog odjela za urbanizam i izgradnju Grada Splita, Tea Vojkovića.
Grad Split, zbog svog ograničenja kada je u pitanju širenje godinama muku muči s prometom u mirovanju, odnosno nedostatkom parkirališnog prostora uz rastući broj stambenih kvadrata. Tomu se planira stati na kraj ambicioznim projektom koji je već u realizaciji – izgradnjom niza javnih garaža, od koji će većina biti ujedno i građevine na usluzi građanima za druge namjene.
– Riječ je o projektu koji je prepoznat kao važan još u vrijeme gradonačelnika Baldasara. Tada je identificirano približno 20 lokacija na kojima treba realizirati garaže. Osnovana je tvrtka Split parking koja je trebala biti nosilac investicijskih aktivnosti na realizaciji garaža. No, ideja je postupka pokretanja tvrtke nešto usporena u realizaciji. Prije nekoliko godina prepoznato je pak da te garaže ne smiju biti samo garaže, već da trebaju biti kotarski centri, odnosno komunalni centri koji će riješiti izuzetno važan problem parkinga, ali i na kojima će se događati i drugi sadržaji. Koji će sadržavati igrališta, kotarske prostorije, reciklažna dvorišta u kontroliranim uvjetima s naprednim tehnologijama zbrinjavanja otpada, kaže pročelnik Upravnog odjela za urbanizam i izgradnju Grada Splita, Teo Vojković.
Najprije su izgrađene 3 garaže koje su samo to, jer za drugo nije bilo uvjeta. No, onda se krenulo s komunalnim centrima. Prvi komunalni centar je završen prije pola godina, na Lokvama. Trenutno je u završetku garaža u Dobrilinoj ulici, a u tijeku su još i radovi na komunalnom centru u Pampadopuluvoj ulici u sklopu poslovnog centra Kaufland.
Definiranje lokacija
Grad Split je prije dvije godine oformio operativni tim koji je na bazi dokumenta SUMP – (Sustaniable urabn mobile plan – Plan održive urbane mobilnosti), a koji se bavi uređenjem javnog prometa, organizacijom prometa, te izgradnjom garaža i investicije u objekte. Tim je okupio stručnjake iz uprave iz različitih resora, te vanjske stručnjake iz gradski tvrtki promet, vodovod i Split parking. Tada je Split parking sa svojim stručnim timom proveo analizu lokacija.
– U noćnim satima brojali su se automobili koji su nepropisno parkirani ili na parkirani na mjestima poput pločnika i zelenih površina. Onda smo kotarski radili analitiku tih brojeva. To je bio velik posao koji se radio mjesecima. I ta analitika stanja postala je osnova za rješavanje prometa u mirovanju Splitu. Utvrđeno je da neki kotari imaju određene kapacitete koje treba dograđivati, a neki nemaju ništa. Na 34 lokacije različite su kombinacije potreba. Tako se na nekima obavlja dogradnja, a na nekima se dižu skroz novi objekti. Projekti za sve lokacije su realizaciji, ali, jasno u različitim fazama, objašnjava Vojković.
Što slijedi?
– Završen je natječaj za izvođača radova garaže Ravne njive i tamo uskoro počinju radovi. To će dominantno biti garaža, ali u suradnji s projektantom bit će osiguran prostor barem za reciklažno dvorište. U završnoj smo fazi velikog, bogato opremljenog komunalnog centra na Sučidru, na perivoju Ane Roje. Pored garaže od 350 mjesta tu će biti tržnica, sportsko igralište, igralište za djecu, reciklažno dvorište. Na toj lokaciji očekujemo građevinske radove odmah iza ljeta, najkasnije do kraja godine. U postupku je izdavanje građevinske dozvole, a u pripremi je dokumentacija za javnu nabavu izvođača radova, kaže pročelnik.
Za realizaciju nekih projekata treba mijenjati prostorne planove, a za neke riješiti imovinsko-pravne odnose. Proces je, kažu iz Grada Splita dugotrajan, ali cilj je dostižan.
Najveći problemi u realizaciji
– Kod izgradnje nekih objekata, njih 5-6, moramo promijeniti prostornu plansku dokumentaciju što je u tijeku obzirom da sada imamo izmjene GUP-a koje obuhvaćaju omogućavanje izgradnje garažnih mjesta prema potrebama Grada. Ostale su u fazi idejnog projekta, izrade glavnog projekta za građevinsku dozvolu, u relativno višoj fazi pripreme dokumentacije, kaže Vojković, te dodaje kako je vremenski rok za realizaciju teško odrediti.
– Iz godine u godinu projekt će napredovati, ali tempo je nemoguće unaprijed efinirati jer u realizaciji često dolazi do pojava situacija koje je nemoguće predvidjeti ili kontrolirati, kaže Vojković, ističući kako se takve ‘situacije’ najčešće odnose na imovinske odnose ili pitanje infrastrukture na koju grad nema utjecaja.
No, pročelnik priču zaključuje najavom da bi kroz 6 do 7 godina novi, planirani objekti trebali biti izgrađeni na sve 34 lokacije, a kroz naredne 3 godina njih 10 do 15.
Doznajte ovdje sve o novoj prometnoj petlji na istoku Splita koja će koštati milijune i promijeniti sve.