Konačno nastavak brze ceste od Splita? Tvrtka pita HC može li za gradnju koristiti ‘otpadni’ materijal
Dok se čeka završetak izgradnje dijela brze ceste od čvora Mravince do čvora TTTS, u niskom startu je nastavak gradnje u smjeru Dugog Rata. Prva dionica koštala je 30-ak milijuna eura, a ova druga bit će nešto jeftinija, a tvrtke zainteresirane za posao imaju brojna pitanja. Dok većinu zanimaju pojašnjenja pojedinih stavki u troškovniku i projektu, jedan gospodarski subjekt pita: ‘Hoće li se materijal za deponiju s prethodne faze izgradnje moći koristiti u novoj?’. Evo što na to odgovara naručitelj Hrvatske ceste.

bager | unsplash
Nakon što je u 2023. konačno potpisan ugovor za važnu dionicu planirane brze ceste Trogir-Omiš – čvor Mravince-čvor TTTS koja će Splićanima barem malo olakšati prometovanje, sprema se njen nastavak. Kako se dionicu privodi kraju, sve je bliže trenutak kada bi se moglo nastaviti graditi u smjeru Dugog Rata. U javnoj nabavi raspisan je natječaj za izvođača nove trase, ali Hrvatske ceste (HC) zainteresiranim tvrtkama i dalje pojašnjavaju uvjete izvedbe.
Produljen rok
Predmet nabave za izgradnju DC8 između dionice TTTS i Dugog Rata osvanuo je u sustavu javne nabave početkom svibnja ove godine. Naveden je rok za dostavu ponuda 16. srpnja do podneva, no uz taj datum stoji napomena da je naručitelj poslao na objavu Ispravak čijom objavom će izmijeniti rok za slanje prijavne dokuementacije.
Već smo pisali da ni se ova dionica gradila kao nastavak na potez između čvora Mravince i čvora TTTS kao i da je ta nova faza gradnje je definirana lokacijskom dozvolom. Projektirano rješenje osmišljeno je u funkciji prometnog rasterećenja postojećih traka ceste D8, Jadranske magistrale. Smatra se da će planirani zahvat doprinijeti razvitku novog prometnog rješenja smještenog na rubnom dijelu Splita, a kako još traje rok za dostavu ponuda, ne čudi što su u sustavu javne nabave naručitelju upućena brojna pitanja.
Puno nedoumica
Brojna pitanja tiču se dilema u vezi raspodjele troškovnika pa se primjerice traži objašnjenje toga na što se točno u troškovniku odnose monolitna okna kao i kolika je njihova dubina. Hrvatske ceste odgovaraju: U tehničkom opisu je navedeno koja okna su AB monolitna (8 kom – stavke 2.2.7.-2.2.10.) te su date njihove tlocrtne dimenzije, kao i u stavkama troškovnika … Drugi pak želi znati o tome na što se točno odnose određene stavke troškovnika, a postavlja se i pitanje o tome koje su ispravne dimenzije metalnih pravokutnih cijevi za ‘pješačku ogradu’ u okviru projekta.
No, uočili smo i jedno pitanje smo izdvojili iz mase jer se nije ticalo pojašnjavanja projektne dokumentacije. Jedan potencijalni ponuditelj je pitao može li se u izgradnji novog dijela koristiti ‘otpadni’ materijal sa deponije nastale nakon iskopa od prethodne dionice.
– Poštovani, da li se Izvođačima dozvoljava korištenje materijala za izradu nasipa, sa privremene deponije materijala nastale nakon iskopa od prethodne dionice Mravince-čvor TTTS duljine 2,5 kilometra sa spojnim cestama Faza 4 i 5, bila je dilema zainteresiranog gospodarskog subjekta, na što je pristigao odgovor od strane Hrvatskih cesta.
Materijal s deponije: da ili ne?
Kažu da mogućnost korištenja materijala za izradu nasipa ovisi o karakteristikama istog. Projektom je, dodaju, predviđena izrada nasipa od kamenog materijala. Pod kamenitim materijalima podrazumijevaju se materijali dobiveni miniranjem, kamene drobine, šljunci i ostalo, odnosno oni koji nisu osjetljivi na prisustvo vode, ističu pa se nadovezuju dodatnim pojašnjenjem.
– Troškovnikom nije predviđena ugradnja materijala iz iskopa Faza 4 i 5 stoga što se radi o drugom gradilištu i nije zadatak projektanta da dozvoljava ili ne dozvoljava ugradnju, zaključuju iz HC.
Konačno napominju kako je projekt dimenzioniranja kolničke konstrukcije dio glavnog projekta na osnovu kojeg se ishodi Građevinska dozvola. U skladu s tim, zaključuju, specifikacije kolničke konstrukcije jasno su i nedvosmisleno izložene. Nakon tog nastavljaju se redati druga pitanja o troškovima, detaljima dokumentacije o nabavi, jamstvu, poglavlja u izvedbenom projektu i drugim dijelovima projekta. Ovdje pročitajte o novom bageru tvrtke Liebherr koji imponira težinom i visinom.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.