Kreće realizacija velikog projekta na Krku, traži se stručnjak koji će pomno pratiti svaki korak radova
Stiže velika promjena za luku glavnog urbanog središta najvećeg hrvatskog otoka, grada Krka. Županijska lučka uprava u gradu priprema rekonstrukciju lukobrana u tri faze te upravo traži voditelja projekta pod čijim budnim okom će teći radovi. Malo je reći da je dužnost voditelja ozbiljan posao, zbog čega je procijenjena vrijednost nabave 260 tisuća eura.
Grad Krk, jedno od najstarijih urbanih naselja u Hrvatskoj uređuje luku. Županijska lučka uprava Krk traži uslugu voditelja projekta gradnje rekonstrukcije gradske luke. Predviđeni su radovi produženja gata lukobrana, postojećeg lukobrana te njegove kolničke površine, a procijenjeno je kako bi voditelj projekta trebao popratiti sve radove za oko 206.572,65 eura.
Radovi na lukobranu
Prema tehničkom opisu, na primarnom lukobranu je predviđeno produženje gata, točnije postojećeg lukobrana za 120 metara. K tome se sprema proširenje gata lukobrana u dužini od otprilike 66 metara i proširenje kolničke površine gata. Zatim je za posljednju fazu u planu je uređenje površine kamenim popločenjem.
Uz predviđeno produženje postojećeg gata dužine 75,70 metara ukupna dužina ‘novog’ gata iznosit će 195,70 metara. Ukupna pak dužina zone proširenja postojećeg gata iznosi 57 metara, a izvest će se tlocrtno u pravcu. Izvedbom proširenja, ukupna širina gata do spoja s konstrukcijom produženja iznosi 22 metra.
Konačno, proširenje kolničke površine postojećeg gata iznosi 4,50 metara. Navedenim rješenjem trebao bi se osigurati neometani prilaz motornim vozilima. Lokacija gradilišta na području je luke Krk, dok je Građevinsku dozvolu izdao Upravni odjel za prostorno uređenje, graditeljstvo i zaštitu okoliša Primorsko-goranske županije.
Ugradnja opreme
Od opreme na svim površinama faze 1 predviđena je ugradnja nosivosti 400 kN na svakih otprilike 15 metara za privez plovila dužine 13,35 metara, privezni prstenovi na svakih 5 metara radi priveza manjih plovila, kao i mornarske stepenice na svakih 50 metara. Naći će se tu i ormarići za napajanje plovila strujom i vodom, ali i polupodzemni spremnici za zbrinjavanje otpada.
Nakon izvedenih radova, u posljednjoj fazi predviđa se uklanjanje ranije postavljenih slojeva, odnosno betonskih opločnika i sloja pijeska. Uklanjat će se sve do slojeva armiranobetonske podloge koju će potom biti potrebno pripremiti za ugradnju kamenog popločenja.
– Kameno popločenje postavlja se na uređenu i čistu armiranobetonsku podlogu. Postavljaju se kamene ploče debljine 10 centimetara u cementnom mortu debljine 4 centimetra. Poprečni pad kamenih ploča iznosi 0,5 posto sa usmjerenjem k moru. Na taj će način sve oborinske vode otjecati pa nema potrebe izvođenja rigola. Osim horizontalnih površina kamenim obložnicam debljine 20 centimetara uredit će se i vertikalne površine valobranog zaštitnog zida, stoji u opisu predviđenog zahvata.
Sve navedene radove 29 mjeseci nakon potpisivanja ugovora trebao bi pomno pratiti voditelj projekta. Predmet nabave strogo propisuje njegove dužnosti.
Što sve uključuje vođenje projekta?
Gradnja će se svo vrijeme izvoditi pod budnim okom voditelja projekta. Prema projektnom zadatku, ta osoba provodit će financijsko, pravno i tehničko savjetovanje, kao i planiranje poslova u vezi s gradnjom te praćenje provođenja tog plana.
Voditelj projekta trebao bi i uskladiti rad projektanta, revidenta, nadzornog inženjera, izvođača, te pribavljati potrebne analize, studije i druge neophodne dokumente za izradu izvedbenog projekta. Voditelj je općenito dužan pribavljati sve dokumente i sklopiti pravne poslove potrebne za građenje građevine i obavljanje drugih radnji koje je investitor dužan obavljati za vrijeme građenja.
Dužnost voditelja također je praćenje i kontrola realizacije, točnije izrada i prikaz planiranog vremenskog izvršenja s angažiranim resursima, ažuriranje početno planiranog u odnosu na realizaciju projekta. Treba i dinamički analizirati rizik kroz cjeloživotni vijek projekta, izvještavati o kontroli kvalitete ostvarenja investicija. No i – možda ključno – predlagati dobra rješenja tekućih ili predviđenih problema u vremenskom, tehnološkom i troškovnom aspektu realizacija.
Sekundarni lukobran
Ne zaboravimo da je mapom radova obrađeno i građevinsko-tehnološko rješenje sekundarnog lukobrana, privezne opreme te lučkog svjetla. Izgradnjom sekundarnog lukobrana trebao bi se zaštititi akvatorij uvale Portapižana od valova iz južnih smjerova te omogućiti siguran privez plovila. Lukobran će se izvesti dijelom na stijensoj podlozi, a dijelom na novougrađenom nasipu.
U sredini poprečnog presjeka lukobrana izvesti će se zaštitini zid s kotom krune zida na 2,50 metra, dok je projektna dubina uz obalni zid -5,0 metara. Radi omogućavanja strujanja mora unutar uvale Portapižana lukobran će biti opremljen s dva otvora koji se nalaze na međusobnoj udaljenosti od otprilike 28 metara.
Na koncu, projektnom se predviđaju i izgradnja novog obalnog zida (kao masivna betonska plitko temeljena građevina) ukupne razvijene dužine od oko 145,74 metara i uređenje zaobalnog platoa te postavljanje dva plutajuća gata izvedena od međusobno povezanih plutajućih elemenata pojedinačne dužine od oko 120 i 96 metara za obostrani privez plovila duljine 5 do 10 metara. Taj obalni zid predviđen je za privez ukupno 164 plovila.
Ovdje doznajte sve o predviđenim radovima u osječkoj luci koje pokreće gradska lučka uprava.