Pretraga

Gradi se most poput Pelješkog vrijedan pola milijarde kuna? Moguća ponovna suradnja s Kinezima

A- A+

Radovi na izgradnji fascinantnog Pelješkog mosta sve više napreduju te se lagano bliže svome kraju, a ujedno je već u najavi gradnja još jednog bitnog mosta – Pašmanskog mosta, čime bi se riješio veliki problem trajektnih gužvi. Ministar Butković rekao je da je općina Pašman dobila potporu za taj projekt te da se trenutno radi studija njegove izvodljivosti u iznosu 700 tisuća kuna, a koja bi trebala biti gotova do kraja ove godine.

Pašmanski most

Pašmanski most smanjio bi trajektne gužve | foto: Općina Pašman

Oleg Butković, ministar mora, prometa i infrastrukture, uoči velikog spajanja Pelješkog mosta planiranog za ovaj tjedan, u intervjuu za Jutarnji list odgovarao je, osim na pitanja u vezi tog projekta, i na brojne druge upite vezane za njegove buduće planove koji se, između ostalog, odnose i na realizaciju još jednog značajnog mosta za Hrvatsku.

Naime, ovaj put radi se o Pašmanskom mostu koji je već odavno ucrtan u prostorni plan Zadarske županije kao razvojni projekt, a uvršten je i među značajne regionalne razvojne projekte za koje će se tražiti financiranje iz EU fondova.

Iako je njegova realizacija predviđena tek za par godina, mještani Pašmana već sada ne kriju svoje oduševljenje ovakvim hvalevrijednim projektom.

Studija izvodljivosti

Prije same realizacije Pašmanskog mosta, potrebno je napraviti opsežnu studiju njegove izvodljivosti čiji je cilj utvrditi dva moguća idejna rješenja.

Kao što smo već pisali, Ministarstvo mora, pomorstva i infrastrukture Republike Hrvatske financira dvije studije izvodljivosti od kojih most u prvoj verziji iznosi 400 milijuna kuna, a u drugoj 617 milijuna kuna, rekao je tada za RTL načelnik Općine Pašman Kreško Ćosić dodajući da će studija pokazati može li se izgradnja mosta financirati preko europskih fondova ili privatno-javnim partnerstvom.

Prema najnovijim informacijama, općina Pašman dobila je potporu za izgradnju Pašmanskog mosta, a trenutno je u tijeku izrada studije izvodljivosti u iznosu od 700 tisuća kuna.

– Što se tiče mosta prema Pašmanu, dali smo potporu općini Pašman za taj projekt i izrađujemo studiju izvodljivosti koju financiramo sa 700 tisuća kuna te bi ona trebala biti završena do kraja godine. Po završetku ćemo vidjeti koja je najpovoljnija varijanta za gradnju tog mosta – izjavio je ministar Butković.

Studija izvodljivosti koju je potaknula Općina Pašman, a po narudžbi Ministarstva izrađuje međunarodna tvrtka Ernst & Young Savjetovanje d.o.o., razrađuje spomenuta dva idejna rješenja cestovnog povezivanja otoka Pašmana s kopnom, upravo mostom preko Pašmanskog kanala.

Izdvojeni članak

Nema konsenzusa oko gradnje idućeg mosta na Jadranu: Neki bi gradili most i do susjedne Italije

Ponovna suradnja s Kinezima

Razni zainteresirani investitori već su posjetili otok Pašman, a među njima bili su i predstavnici kineske tvrtke koja gradi Pelješki most, pisali smo.

Naime, načelnik Općine Pašman Krešimirom Ćosićem i njegovi suradnici početkom srpnja održali su sastanak s predstavnicima kineske kompanije CRBC, a razgovaralo se o mogućnostima suradnje na ovom strateškom projektu.

Dok se čeka dovršenje izrade stručne studije o izgradnji mosta koju je potaknula Općina Pašman, a koju financira Ministarstvo mora, pomorstva i infrastrukture Republike Hrvatske, predstavnici kineske tvrtke CRBC, ne skrivajući svoje oduševljenje ljepotom lokacije, naglasili su kako se ovaj bitan most, uz stručan i pomno promišljen projekt, može završiti relativno brzo, stoji na službenim stranicama Otoka Pašmana.

Kinezi kao potencijalni investitori

Kinezi kao potencijalni investitori | foto: Općina Pašman

Copy link
Powered by Social Snap