Pretraga

Modernizacija željezničke pruge u Istri: Putovat ćemo brzinom do 160 km na sat!

A- A+

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture te HŽ Infrastruktura d.o.o. popisali su prošli tjedan Sporazum o izradi studijske dokumentacije za obnovu i modernizaciju željezničke pruge R101 Državna granica – Buzet – Pula. Studijska dokumentacija obuhvaća izradu idejnih rješenja, studije isplativosti, analize troškova i koristi te osvrta na utjecaj predloženog zahvata na okoliš.

Foto: Unsplash

Prošlog tjedna najavljena je rekonstrukcija i modernizacija istarske željeznice koja će bez sumnje biti najznačajnija i najuzbudljivija investicija u prometnu infrastrukturu na tom području.

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture te HŽ Infrastruktura d.o.o. popisali su Sporazum o izradi studijske dokumentacije za obnovu i modernizaciju željezničke pruge R101 Državna granica – Buzet – Pula, a za njezinu realizaciju trebat će osigurati između 70 i 80 milijuna eura. Ako sve prođe po planu Istranima i njihovim gostima napokon će se vratiti danas izuzetno popularno prijevozno sredstvo kojim će moći brzo i sigurno putovati Istrom, piše Glas Istre.

Izdvojeni članak

HŽ Infrastruktura počela s radovima: Izgradnja pruge kojom će hrvatski vlakovi voziti 160 km/h

Brzi vlakovi

Ambiciozni planovi predviđaju temeljitu rekonstrukciju devedesetak kilometara željezničke pruge od granice sa Slovenijom, preko Buzeta, Lupoglava i Pazina do Pule, kojom bi se na pojedinim dionicama pruge omogućilo prometovanje brzinama od 140 do 160 kilometara na sat, točnije dvostruko brže nego što se njome danas prometuje.

Isto tako osiguravanjem željezničko-cestovnih prijelaza ukinulo bi se i ograničenje brzina koje je trenutno na snazi na pojedinim kraćim dionicama te bi se povećala sigurnost cestovnih vozila u prijelazu.

Izdvojeni članak

Bizarno poslovanje HŽ Infrastrukture: Otkriveno da mjesecima ne mogu provesti milijunski natječaj

Ekološki prihvatljiva

Nije zanemarivo ni to što željeznica ima u planu ostavljati što manji “otisak” na okoliš, odnosno da u ekološkom smislu bude najčišći način putovanja Istrom.

Zbog toga se planira zamjena dizelske vuče na pruzi, te potencijalna elektrifikacija ili uvođenje alternativnih goriva poput vodika za pogon željezničkih vozila. Planiranim zahvatima, smatraju u Vladi i HŽ-u, povećat će se atraktivnost željezničkog prijevoza u Istri, te pružiti kvalitetna alternativa sve intenzivnijem cestovnom prometu, piše Glas Istre.

Modernizacija željezničke pruge u Istri: Putovat ćemo brzinom do 160 km na sat!
Share via
Copy link
Powered by Social Snap