Pretraga

Nova državna cesta od pola milijarde kuna: Iskopana skoro polovina tunela Podmurvice

A- A+

Gradnja državne ceste D-403 proglašena je strateškim projektom Republike Hrvatske u vrijednosti od nevjerojatnih pola milijarde kuna, a po završetku vrlo zahtjevnih radova, cesta će povezivati kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali te zapadni dio središta Rijeke sa zaobilaznicom na čvoru Škurinje. U sklopu tog izuzetno važnog prometnog projekta do sada je iskopano nešto više od 500 metara tunela Podmurvice, koji ujedno predstavlja najzahtjevniji objekt na toj trasi, a ukupna duljina tunela iznosit će 1.200 metara. Osim toga, u punom su jeku i paralelni radovi na izgradnji svih cestovnih dionica, a nova državna cesta trebala bi biti gotova do srpnja 2023. godine.

tunel

Ilustracija | foto: Unsplash

U tijeku su izuzetno zahtjevni radovi na gradilištu državne ceste D-403 koja će kontejnerski terminal na Zagrebačkoj obali te zapadni dio središta Rijeke povezivati sa zaobilaznicom na čvoru Škurinje. Naime, iskopano je nešto više od 500 metara tunela Podmurvice, koji je ujedno najzahtjevniji objekt na toj trasi, a ukupna duljina tunela iznosit će 1.200 metara, prenosi portal Novi list.

Do sada je s južne strane, od Zvonimirove ulice pokraj Zapadnog trgovačkog centra (ZTC) iskopano oko 360 metara tunelske cijevi, dok je sa sjeverne strane, gdje se iskop trenutno obavlja isključivo strojevima, odnosno bez korištenja eksploziva, iskopano oko 160 metara tunela. Međutim, radovi se ne odvijaju samo u sklopu bušenja tunela, već paralelno traju i radovi na izgradnji cestovnih dionica koje će tunel na sjevernoj strani povezivati sa zaobilaznicom na čvoru Škurinje te na južnoj sa Zvonimirovom ulicom i kontejnerskim terminalom.

Cesta u vrijednosti od pola milijarde kuna

Gradnja državne ceste D-403 proglašena je strateškim projektom Republike Hrvatske u vrijednosti od čak pola milijarde kuna, a izvođač radova su bosanskohercegovačka tvrtka Euro-asfalt, GP Krk i slovenski Kolektor. Naime, Euro-asfalt zadužen je za gradnju tunela, GP Krk za vijadukte i ceste, a Kolektor za ostale radove na izgradnji potpornih zidova, prelaganje postojećih instalacija i ostale radove u sklopu tog velikog i zahtjevnog projekta.

Prema sadašnjoj dinamici izvođenja, navodi za portal Novi list glavni nadzorni inženjer na gradilištu Nebojša Grzunov iz IGH-a, cesta bi trebala biti u potpunosti završena do srpnja 2023. godine, bez znatnijih kašnjenja. Naime, radovi na iskopu tunela Podmurvica odvijaju se nešto sporije od predviđenog plana, ponajprije zbog brojnih pritužbi građana zbog miniranja u kasnim večernjim i noćnim satima. Upravo zbog toga miniranja se ne izvode tijekom noći, kako je prvobitno bilo planirano, a također izvođači su sve radove po noći sveli na minimum.

Izdvojeni članak

Miniranje tunela pošlo po krivu, Omišani u strahu: Kamenje letjelo po kućama, oštetilo je i zidove

Paralelni radovi na izgradnji cestovnih dionica

Radovi se ne odvijaju samo u sklopu bušenja tunela Podmurvice, već paralelno traju i radovi na izgradnji ostalih cestovnih dionica. Tako je na potezu od raskrižja Benčićeve i Zvonimirove ulice, kraj zgrade Novog lista, gdje će se D-403 spajati sa Zvonimirovom ulicom pa do ulaza u tunel probijena trasa ceste, a već su niknuli i stupovi budućeg vijadukta kojim će se nova državna cesta uzdizati od kružnog toka ispred tunela sve do Zvonimirove.

Radi se o izuzetno velikim zahvatima pa tako Grzunov ističe da na tom potezu postoji pet temeljnih mjesta te da se na nekima grade tri, a na nekima dva stupa koji će podupirati vijadukt. Osim toga, grade se i tri upornjaka, kao i dodatne kolničke trake u Zvonimirovoj, naime, jedna za desno skretanje iz Zvonimirove na D-403 iz smjera Opatije, jedna za desno skretanje s D-403 u Zvonimirovu u smjeru centra grada te se gradi dodatna traka za desno skretanje u Zvonimirovu i u Benčićevoj ulici.

Pred ulazom u tunel već je poravnat veliki dio platoa budućeg kružnog toka, a probijen je i dio trase kojom će se cesta polukružno spuštati prema Zagrebačkoj obali. Suad Julardžija, inženjer bosanskohercegovačke tvrtke Euro-asfalt, navodi za portal Novi list da je na tom dijelu puno popratnih radova koji na kraju neće biti vidljivi, ali su nužni za nastavak izgradnje. Naime, objašnjava da je potrebno izvesti prelaganje brojnih postojećih instalacija, od kojih su najzahtjevniji plinovod i vodovod, kao i privremeno izmicanje željezničke pruge da bi se omogućila izgradnja željezničkog nadvožnjaka iznad ceste. Napominje da će na tom dijelu radovi po noći biti neizbježni upravo zbog termina prolaska vlakova.

Osim toga, s južne strane pruge, tvrdi inženjer Julardžija, počela je izgradnja temeljnih mjesta za vijadukt Pioppi, a također se radi o vrlo zahtjevnom pothvatu uslijed kojeg će, zbog specifična sastava tla, neke od pilota na kojima će stajati temelji vijadukta biti potrebno zabijati čak na četrdeset metara dubine. Dodaje da kod tako velikih zahvata u gradovima uvijek ima jako puno posla upravo na prelaganju postojećih instalacija i infrastrukture, pa ističe da je i na sjevernoj strani tunela potrebno privremeno prespojiti glavnu vodovodnu cijev, a osim toga, izgradit će se i brojne nove instalacije.

Izdvojeni članak

Iz Hrvatskih autocesta objavili da će Slavonika dobiti novi čvor: Evo gdje će se graditi

Radovi na tunelu

Inženjer Julardžija za portal Novi list potom navodi da se u samom tunelu s južne strane iskapanje odvija brzinom od oko tri metra dnevno u prosjeku, pri čemu se prvo iskapa gornji polukružni dio, a zatim donji te se na kraju na nekim dijelovima iskapa i treći dio ispod budućeg kolnika. U tunelu punom parom rade strojevi koji buše rupe za postavljanje eksploziva, kao i oni koji iskapaju dijelove tunela, a uz vlagu, blato i vrućinu uvjeti za rad izuzetno su zahtjevni.

Štoviše, Julardžija i Grzunov objasnili su kako se paralelno s iskopom na stijenke tunela odmah nanosi i primaran sloj betona da ne bi došlo do urušavanja materijala, nakon toga se nanosi i sekundarni sloj koji vozači i putnici vide vozeći se tunelom, a radovi na tom sekundarnom sloju trebali bi započeti u studenom ove godine.

Također, u samom tunelu iskopano je 160 metara cijevi, a na čvoru Škurinje probijena je trasa od spoja sa zaobilaznicom pa sve do ulaza u tunel, što je ujedno popraćeno rušenjem obližnjih objekata gdje će se graditi novi trgovački centar. Sa sjeverne strane započelo je i iskapanje paralelnog, nešto manjeg evakuacijskog tunela koji će imati tri izlaza na površinu u svrhu evakuacije vozača i putnika uslijed potencijalnih nezgoda i požara u glavnom tunelu Podmurvice.

U 2023. godini također bi trebalo biti završeno i opremanje kontejnerskog terminala na Zagrebačkoj obali, a pravovremeni završetak ceste od presudne je važnosti za početak radova na terminalu. Podsjetimo, svi radovi ma novoj državnoj cesti trebali bi biti dovršeni do srpnja 2023. godine, uz eventualna manja odstupanja.

Copy link
Powered by Social Snap