ACI marina Dubrovnik ide u rekonstrukciju: Stvorit će se prostor za najveće jahte
ACI marina Dubrovnik privodi pri kraju razvojni projekt najvećih infrastukturnih radovau posljednjih 30-ak godina. Novi uvjeti moći će se amortizirati prije isteka koncesije 2030. godine. Od nove turističke sezone imat će kapacitete za plovila duljine 20 metara i više.
Kako objavljuje Poslovni Dnevnik, to je ‘ključ’ ove investicije za prijeko potrebni razvoj kojim se prate nautički trendovi i pored činjenice da je s ACI Golf Range terenima, dva restorana vrhunske gastronomije, bazenom, sadržajima za djecu, te gotičko–renesansnim dvorcem Sorkočević, ističu kao jedna od ljepših i sadržajnijih marina na Jadranu.
U novoj sezoni bit će, poručuju, spremni odgovoriti na sve veći broj upita za plovila duljine 20 metara i više. A njih je sve više, potvrđuje direktor ACI marine Dubrovnik Leo Ajduković.
– Kako bi ostala u samom vrhu svjetske nautike, potreban je konstantan razvoj infrastrukture i usluge. Stoga je u tijeku rušenje gata i gradnja obalnog zida u marini. Ovi će radovi omogućiti uplovljavanje četiri do pet metara duljih plovila nego dosad što je u skladu s nautičkim trendovima.
Naime, plovila koja dolaze u naše marine, posebice u ACI marinu Dubrovnik, svake su godine sve veća. Rekonstrukcijom će se dobiti čak 220 metara nove obale za prihvat većih brodova. Izvodi se, također, rekonstrukcija infrastrukture u cijeloj marini, što obuhvaća vodovod i odvodnju, elektromrežu i instalacije te rasvjetu. Vrijednost gradnje obalnog zida i rekonstrukcije infrastrukture je oko 35 milijuna kuna, rekao je Ajduković Poslovnom Dnevniku.
Završetak izgradnje obalnog zide predviđa se do početka turističke sezone, no završetak radova cijele infrastrukture predviđen je čak i nešto ranije. Sve se aktivnosti u marini odvijaju nesmetano, tako da su zaposlenici u svakodnevnoj koordinaciji s izvođačima radova kako nautičari ni u jednom segmentu ne bi bili zakinuti zbog izvođenja radova.
U idućim fazama, u planu je i izgradnja servisne zone, koja će biti najveća na južnom dijelu Jadrana, a čime će se značajno povećati razina servisnih nautičkih usluga.
Rekonstruirat će se dvorac Sorkočević za oko 60 milijuna kuna, nova servisna zona marine centralizirat će na površini većoj od tisuću metara kvadratnih. Bit će to jedna od najvećih servisnih zona Jadrana.
Rat bi mogao utjecati na sezonu?
– Sa zadovoljstvom možemo reći da smo na tranzit ove godine primili već nekoliko nautičara u ACI marini Dubrovnik, a prve veće grupe najavljene su narednih dana. Podizanjem kvalitete usluge u dubrovačkoj marini, kao i poštivanjem svih sigurnosnih i epidemioloških protokola te pozicioniranjem naših marina kao sigurnih destinacija stvorili smo sve preduvjete za ostvarivanje uspješne sezone.
No, sve, naravno ovisi o daljnjem razvoju situacije u Ukrajini i Europi. U svakom slučaju izražavamo žaljenje zbog ljudskih žrtava i razaranja te se nadamo brzom razrješenju situacije diplomatskim putem. Teško je predvidjeti u kojem će se smjeru situacija dalje razvijati.
Iako zasad nema nekih većih otkazivanja dolazaka, primjerice, Amerikanci koji su naši česti gosti, Europu percipiraju kao cjelinu i ratna bi ih zbivanja, iako nisu u našoj neposrednoj blizini, svakako mogla odvratiti od dolaska. Bez obzira na sve, zasad smo vrlo optimistični, nismo očekivali da ćemo ove godine imati prve nautičare već u ožujku, rekao je Ajduković Poslovnom Dnevniku.
Kapacitet ACI marine Dubrovnik je 380 vezova u moru i 120 suhih vezova, a godišnji vezovi zauzimaju priličan kapacitet: veći je dio vezova u zakupu, a što se tiče slobodnih vezova, iako je dio njih rezerviran, posljednjih sezona rezervacije se uglavnom vrše last minute.