Pretraga

Split u projektu vrijednom 2,7 milijarde kuna rješava pitanje najprometnije točke u Hrvatskoj?

A- A+

Stiglo je novo obećanje građanima Splitsko-dalmatinske županije za izgradnju brze ceste Split-Omiš. Iako je Božidar Kalmeta, koji je tada obnašao ulogu ministra prometa, najavio završetak još 2008. godine, novo je obećanje ‘odlepršalo’ čak 19 godina naprijed. Projekt vrijedan 2,7 milijarde kuna trebao bi se okončati 2027. godine. Time bi se riješili problemi najprometnije točke u Hrvatskoj, Magistrale u Stobreču.

Ulica Neovisnosti | Grad Split

Iz Hrvatskih cesta ukazuju kako radovi većinski idu prema planu. U ožujku planiraju podignuti most preko rijeke Cetine i spojiti dva tunela čime bi riješili tu obilaznicu. Projekt vrijedan 2,7 milijarde dolara podijeljen je u tri temeljne faze i šest dionica. Prva faza se odnosi na dionicu Omiš Istok – Dugi rat, piše Slobodna Dalmacija.

– Realizacija ugovora započela je u rujnu 2019. godine, a radovi su ugovoreni za iznos od 174,5 milijuna kuna, dok je izvođač radova zajednica ponuditelja koju čine austrijski i zagrebački Strabag. Obilaznica će se privremeno priključiti na državnu cestu prema Naklicama i Gatima kroz tunel “Komorjak-sjever”, do dovršetka izgradnje spoja do Dugog Rata, osvrnuo se na prvu fazu izgradnje Josip Škorić, predsjednik Uprave Hrvatskih cesta.

Izdvojeni članak

Raspisan natječaj za Istraživačko-medicinski centar Split, projekt vrijedan 80 milijuna eura

Riješit će se pitanje najprometnije točke u Hrvatskoj?

Za izgradnju čvora Dugi Rat do Magistrale nedostaje još lokacijska dozvola za koju je finaliziran zahtjev u rujnu 2021. godine, a sada se još radi na dopunama. Za čvor između najprometnije prometne točke u Lijepoj Našoj, Magistrale u Stobreču i splitskog TTTS-a, izdana je lokacijska dozvola, ali se još čeka na građevinsku.

– Trenutni status tog dijela je gotova lokacijska dozvola, koja je inače podijeljena u šest podfaza izgradnje. Za prvu, drugu i treću podfazu izrađena je cjelokupna projektna dokumentacija i elaborati parcelacije koji su ovjereni od katastra. Građevinska dozvola još nije ishođena, budući da nisu prikupljeni dokazi pravnog interesa. Ugovor o javnoj nabavi radova za tri podfaze je sklopljen na iznos od 54,3 milijuna kuna, bez PDV-a. Ugovor je sklopljen s izvođačem Strabag, a rok dovršetka radova je 24 mjeseca. U ovom trenutku izvođač radova još nije uveden u posao, izjavio je Josip Škorić.

Izdvojeni članak

Split i još sedam općina kreću u pedaliranje: Započeli s projektom ‘Biraj biciklu!’

Druga faza se odnosi na tri etape koje čine čvorovi TTTS – Stara Podstrana, Stara Podstrana- Krilo Jesenice i Krilo Jesenice – Dugi Rat. Za tri podfaze (četvrta, peta i šesta) je provedeno savjetovanje te je u prosincu prošle godine objavljeno prateće izvješće. Vrijednost radova za navedene podfaze je procijenjena na 210 milijuna kuna, prenosi Slobodna.

– Dionice su u projektiranju. U tijeku je ugovor za izradu izmjene glavne projektne dokumentacije, te ishođenje lokacijske i građevinske dozvole za dionicu TTTS-Dugi Rat sa spojnim cestama. Planirani rok za ishođenje lokacijske dozvole je travanj 2022. godine, izvještavaju iz Hrvatskih cesta za Slobodnu Dalmaciju.

Finalizacija svega se odnosi na obnovu postojeće državne ceste od Stobreča do Omiša, stare 57 godina. Time bi se konačno smanjile gužve na relaciji Split-Omiš.

Copy link
Powered by Social Snap