Dalmatinski tunel star 45 godina konačno dobiva novi sustav ventilacije, vozači jedva dočekali
Grad Split u 2025. godini planira investiciju koju građani zazivaju već godinama. Riječ je o izmjeni stare ventilacije u tunelu Marjan za koju se već dulje vrijeme govori kako je miljama daleko od aktualnih standarda kada je u pitanju adekvatno prozračivanje ove prometnice. U gradski proračun su uvrštena sredstva za pripremu projekta, a vozači se nadaju neće sve ostati samo na papiru jer su ovaj potez jedva dočekali. Kažu, tunelom se vozi kao po magli.
Tunel Marjan kraj 2024. godine dočekuje s osvježenom bojom i novom rasvjetom. No, to nije jedina poboljšica koja bi na ovoj važnoj prometnici trebala biti izvršena u pravcu modernizacije.
Naime, Splićani već godinama zazivaju promjenu sustava ventilacije u tunelu jer su ventilatori koji se trenutačno koriste, kažu, neučinkoviti. S njima se, čini se, slažu i gradski čelnici s obzirom na to da je u proračun za 2025. godine uvrštena stavka koja se odnosi na ‘pripremu projekta’.
Otvoren 1979.
Marjanski tunel inače povezuje gradsku četvrt Meje s ostatkom grada. Gradnja tunela započela je 1977. godine, a dovršena je 1979. godine. Od otvaranja 1979. godine tunel je bez uporabne dozvole zbog nedostatka sigurnosnih izlaza i drugih tunelskih cijevi.
Tunel je izgrađen za Mediteranske igre u Splitu 1979. godine. Dug je 870 metara, a njime dnevno prođe više od 10.000 vozila.
Zatvaranje tunela
Sada je tunel Marjan zatvoren zbog sanacije, i to od 15. studenog, a tako će i ostati do 15. prosinca. Alternativni pravci su uspostavljeni, ali Splićani negoduju. Kažu, posao koji se obavlja mogao se izvršiti u punom kraćem roku.
Zbog toga od izmjene ventilacije strahuju jednako kako joj se raduju. Prema komentarima na društvenim mrežama na ovu temu ističu se oni koji predviđaju ‘zatvoren tunel cijelu sezonu’ ili ‘barem 3 mjeseca’.
U Bauštelskoj reportaži doznajte ovdje sve o najvećem gradilištu uz more, onom na žnjanskom platou.