Hrvatski novi rival u borbi za turiste ulaže: Nove ceste recept su za uspjeh
Naše susjedstvo vrvi od infrastrukturnih projekata koji su u svakom smislu pozitivni za gospodarski razvoj pojedinih država. U moru cestogradnje natječe se i Albanija s kojom ne graničimo na kopnu, ali nam je vrlo blizu. Da bi povećala broj posjetitelja i gospodarstvo, ova država gradi brojne ceste jer trenutno najveću muku muči s lošom prometnom povezanosti. Doznali smo kako ondje zasad napreduju veći projekti novih prometnica.

prometnica | foto: Freepik
U Albaniji se naveliko gradi. U toj državi trenutno se realizira čak 1.000 kilometara novih cesta, a podižu se i planiraju i brojne nove, neobične građevine.
Iako je posljednjih godina izgrađeno ili obnovljeno više od tisuću kilometara cesta, ideje za nove projekte ne staju, a nove planove nedavno je javnosti predstavila zamjenica premijera i ministrica infrastrukture Belinda Balluku istaknuvši kako se nastavlja strategija ‘Albanija 2030.’. Nove ceste trebale bi u svakom smislu doprinijeti gospodarskom razvoju i učiniti da može konkurirati drugim, prometno bolje povezanim susjedima.
Ima još puno posla
U Albaniji je, kako smo pisali, trenutno aktivno oko 40 gradilišta, a veliki projekti kroz godine ondje su omogućili realizaciju više od 1.000 kilometara cesta. Broj otvorenih gradilišta otkriva kako se puno toga tek treba završiti, pri čemu razvoj infrastrukture ostaje jedan od ključnih prioriteta Vlade prema ostvarenju strateških ciljeva u sklopu inicijative ‘Alabanija 2030.’.
Izgradnja prometnica, u travnju je istaknula zamjenica premijera i ministrica infrastrukture Belinda Balluku temelj je svakog gospodarskog sektora – od turizma, preko poljoprivrede do industrije. Ulaganje u prometnice, dodala je, stoga znači ne samo podebljanje blagajne, već jačanje ukupnog ekonomskog potencijala. Izgradnja cesta trebala bi Albaniji značiti ozbiljan razvoj gospodarstva i to da će se raspršiti posjećenost sa Tirane koja je trenutno najlakše dostupna, dok su ostali dijelovi države i dalje ipak prilično izolirani.

Tirana | Foto: YT screenshot
Nove ceste
Opipljiva je razlika jer je Tirana primjerice Beograd premašila za 2,34 milijuna putnika, a osim turizma i letova koji stižu u taj grad, veliki razlog razvijena je mreža cesta što se ne može reći za ostatak zemlje, piše zamaaero.com. Drugi dijelovi trebaju se znatno bolje premrežiti da bi u tom smislu mogli konkurirati.
Navode da je Albanija cestovno prilično izolirana od susjeda i ostatka ‘svijeta’. Nije nepoznata činjenica da je izoliranosti ove države okružene planinama dosad prilično doprinosila loša prometna povezanost, s manjkom kvalitetnih brzih cesta i autocesta. No to se polako mijenja, pa bi se posjećenost i van Tirane trebala porasti.
Od cestovnih projekata valja istaknuti autocestu do Prištine koja se i dalje gradi, dionicu Thumane-Milot koju se treba početi graditi, nakon Thumane-Kashar koja je dovršena. Gradi se i 33 kilometra prometne osi Kashar-Lekaj koja će omogućiti izravnu prometnu povezanost sjevera i juga bez ulaska u Tiranu, kao dio Plavog koridora, a segment uklljučuje dva tunela, šest mostova i devet podvožnjaka. Ostale važne projekte za daljnji razvoj Albanije pronađite ovdje.
Pridružite se našoj Viber zajednici i prvi saznajte sve informacije.